וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה אחרי התקרית בהר דב: "אנחנו עדיין חזקים"

מזכ"ל חיזבאללה לקח אחריות על הפעולה בשבוע שעבר שהסתיימה בפציעת שני חיילי צה"ל, ואמר כי היא נועדה להעיד על כוחו של הארגון השיעי המתמודד עם גם נוכחות לוחמי דאעש. "לא נחלשנו"

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, צילומי חובבים; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צוטט היום (שלישי) בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם הארגון, כשהוא לוקח אחריות על פיצוץ מטען החבלה בשבוע שעבר באזור הר דב שבגבול ישראל-לבנון, שהסתיים בפציעתם של שני חיילי יהל"ם באורח קל. לדבריו, מטרת הפעולה הייתה לשדר לעולם כי חרף השינויים באזור, בהם נוכחותם של לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והמאבק נגדם – הפעילות של חיזבאללה עומדת איתנה. "אנחנו חזקים, לא נחלשנו", אמר.

עוד על ההתחממות בגבול לבנון:
יוניפי"ל: ישראל ירתה פצצות מצרר השבוע ללבנון
אחרי הפיצוץ בגבול: ישראל בדרך להסלמה מול חיזבאללה?
הירי בגבול לבנון: טעות אחת עלולה להבעיר את האזור

חיזבאללה: "במלחמה הבאה עם ישראל נשתלט על אצבע הגליל". רויטרס
מסר לעולם. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/רויטרס

נסראללה הוסיף שפיצוץ המטען מהווה תגובה למציאת מכשיר המעקב שהתגלה על ידי חיל האוויר הלבנוני בחודש שעבר. על פי דיווח בעיתון הלבנוני "דיילי סטאר", מטוס של חיל האוויר פוצץ בחודש שעבר מכשיר מעקב שהתקינה ישראל ברשת התקשורת של חיזבאללה, בעיירה עדלון שבדרום לבנון. כתוצאה מכך נהרג פעיל של הארגון, חוסיין עלי חיידר, בן 25 המתמחה בחבלה, עת ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול. לא נמסרה תגובה מצד צה"ל על הדיווח.

בתחילת השבוע שעבר פרסם צה"ל כי כוח שעסק בפעילות מבצעית בגבול לבנון זיהה חוליה חוצה את הגבול, פתח בירי נשק קל ופגע באחד החשודים. החוליה נמלטה חזרה צפונה לכיוון לבנון. בכלי תקשורת בלבנון דיווחו כי חייל לבנוני נפצע מאש צה"ל במהלך חילופי האש. לפי דיווח בערוץ "אל-מנאר" של חיזבאללה, צבא לבנון פתח באש לעבר כוח ישראלי שניסה להתקדם לעבר נקודת תצפית השייכת לצבא במקום. בערוץ MTV הלבנוני כינו את הפעולה "ניסיון הסתננות" של צה"ל לתוך שטח לבנון.

יומיים לאחר מכן התפוצץ אותו מטען בהר דב, סמוך למוצב הישראלי. כאמור, באירוע נפצעו שני לוחמי היחידה לסילוק פצצות של היחידה המובחרת יהל"ם בחיל ההנדסה. גורם צבאי מסר כי בצה"ל העריכו שהארגון השיעי עשוי להניח מטענים במרחב ולכן הצטרפו לוחמי ההנדסה לכוח במוצב.

בתגובה לפיצוץ המטענים, השיב צה"ל בירי ארטילרי לעבר שתי מטרות של חיזבאללה באזור א-סדאנה בחוות שבעא. לאחר האירוע הורחקו החקלאים מגדר הגבול באזור מטולה ועמק החולה, בקטע שבין כפר רג'ר למטולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully