וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפלת החשודה באונס: "לימדתי אותה לגעת בעצמה"

6.10.2014 / 10:41

בריאיון לוואלה! חדשות סיפרה פ', מטפלת הוליסטית במגזר החרדי החשודה באונס ובמעשים מגונים במטופלת בת 15 כי זה נעשה בידיעת הוריה וכי אינה מתחרטת. "עשיתי את הדבר הנכון"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד

פ', מטפלת הוליסטית ידועה במגזר החרדי החשודה באונס ובביצוע מעשים מגונים ב-א', נערה בת 15 שבה טיפלה, הודתה בחקירתה בחשדות שיוחסו לה, אבל הסבירה כי מדובר בחלק מ"טיפול" שהעניקה לנערה במטרה לסייע לה להתחבר לגופה. "הייתי צריכה ללמד אותה לגעת בעצמה", הסבירה פ' בריאיון מיוחד לוואלה! חדשות.

החשדות נגד פ' נחשפו בחודש שעבר בוואלה! חדשות. על פי החשד, הנערה הגיעה לביתה של פ' על מנת לקבל טיפול שכלל שיחות אישיות ועיסויים, אך לאחר "אבחון" של הנערה, הגיעה המטפלת למסקנה ש"מצבה המיני מידרדר" והיא "עלולה להפוך למופקרת". בהמשך, היא החליטה לכאורה "להיעזר" בטיפול ברב בן 62, והוא ניהל עם הנערה שיחות אינטימיות בעלות אופי מיני. המשטרה חושדת שהיא ביצעה בנערה מעשים בעשרות מפגשים שונים עד לפני שנתיים.

"לקח לי חודשים לרכוש את אמונה", סיפרה פ' בריאיון. "בהתחלה שוחחנו בעיקר במטרה להתחיל לעסות אותה כי זה מוביל לחוויה מתקנת. חיברתי אותה לעצמה - היה לה כעס נורא על גופה. התקרבתי לאט לאט ובהתחלה עשיתי לה עיסוי בכפות הידיים ובפנים". לדבריה, אחרי כשנה של טיפול ואחרי התייעצות עם דעת תורה ורבנים שמתמחים בתחום, "בלית ברירה" היא נאלצה ללמד אותה לגעת בעצמה. "אני הונחיתי על ידם, ולכן הייתי חייבת", סיפרה פ'. "בהתחלה היא כעסה, שנאה את זה. אחרי כמה פעמים שהיא הייתה יותר שלמה עם עצמה, כשהיא מכוסה ועם הרבה כבוד לגוף, הנחתי את היד שלי על היד שלה ולימדתי אותה לגעת בעצמה. זה קרה בין שלוש לארבע פעמים. כל התהליך היה במודעות ההורים שלה ובאישור רב הקהילה שלה".

עוד ידיעות בנושא משפט ופלילים
גנב 100 שמלות מסלון כלות ונעצר בגלל טביעת אצבע
נהג מונית מאשדוד חשוד ששכב עם בת 13: "נקשרתי אליה"
אהרונוביץ' נגד ברקת: "התלהמת מתוך שיקול פוליטי צר"

אילוסטרציה. ShutterStock
"לא אני החדרתי לה חפצים, היא עשתה הכול"/ShutterStock
"הייתי מוכנה למסור את נפשי בשביל להציל נערה"

בחקירתך הודית במעשים, אבל טענתם שהם היו חלק מהטיפול. איך החדרה של חפצים לאיברי המין של נערה בת 15 הם חלק מטיפול כלשהו?

"לא אני החדרתי לה חפצים, היא עשתה הכול. ההדרכה אומרת שכדי שפדופילים לא יאנסו אותה, היא צריכה ללמוד לעשות את זה. בן אדם שיודע לעשות זאת בעצמו לא צריך אחרים. זה דבר מקובל, לא אני המצאתי את זה. עשינו את זה אולי פעמיים או שלוש. אחר כך היא תרגלה את זה בבית".

זה טיפול קיים? מאין הגיע טיפול כזה?

"בעולם שלנו זה טיפול שהוא קיים. למדתי אותו בחוגים שלנו. זה נקרא הדרכה אישית לכלות ולנשים נשואות".

פ' הכירה את א' דרך אחותה, שבה גם טיפלה. היא מגדירה את עצמה ב-25 השנים האחרונות כמטפלת אלטרנטיבית, שלצד עיסויים משלבת דמיון מודרך והעצמה בתנועה, במקורות חז"ל וב"דעת תורה". "למדתי הדרכה אישית לכלות ולנשים נשואות. זה טיפול משולב - רוחני ופיזי - שעוזר לאדם להשלים עם הגוף שלו. אני מראה להן איך התורה מסתכלת על גוף האדם כעל דבר מופלא ולא כעל חפץ זול".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"הפכתי ממטפלת שמצילה מזנות למתעללת"

במהלך הטיפול נרקמו בין המטפלת לנערה הצעירה יחסים שחרגו מהטיפול עצמו. "במקום שהיא תלך עם ארבעה גברים שהיא קבעה איתם, הייתי לוקחת אותה לכותל", אמרה המטפלת. "היא הייתה מתקשרת אליי הרבה. אני עדיין אוהבת אותה. מה יש לי לכעוס עליה? אני כועסת על מי שגרם לה לעשות את זה. הם לא מבינים שהם מחזירים אותה אחורה. אני מרחמת עליה מאוד. היא נפלה קורבן. אהבתי אותה כמו שאני אוהבת את הנכדות שלי".

לאחר חודשיים של טיפולים מסוג זה, הרגישה פ' צורך להיעזר ברב בן 62, תושב היישוב רכסים, שישוחח עם הנערה, שיחות שהמשטרה הגדירה אותן כבעלות אופי מיני. "ראיתי שהמצב שלה מסוכן וטיפול פעם בשבוע לא הספיק", התייחסה פ' למקרה. "כדי לשמור על ילדה שנמצאת ברחובות היה צורך בליווי יותר צמוד. פניתי להורים ואמרתי להם שאני צריכה דמות גברית, מישהו שיהיה כמו חבר. רק אחרי שקיבלתי את אישור רב הקהילה שלהם נעזרתי בו. היא הייתה מתקשרת אליי מתי שהיא הייתה צריכה, אבל הוא היה מתקשר אליה בחזרה. פעם אחת, בזמן שהיא הייתה עם מישהו, הוא שוחח איתה וניסה להניא אותה מלהמשיך. כמובן שכחלק מהשיחה, הוא היה אומר לה כמה היא יקרה ואהובה כי הטיפול הזה היה מותנה בכך שהוא יהיה כמו חבר שלה".

איך את מסבירה את התלונה של המשפחה, שמגיעה גם כן מהעולם החרדי? ואת העובדה שאנשי מקצוע, הרשויות, המשטרה ובית המשפט שמעו את כל זה והחליטו שיש כאן מעשים פליליים, ובהם אונס ומעשים מגונים?

"הם לא בדקו את זה איתי קודם. הם לא בדקו איפה היא הייתה ולאן לקחתי אותה. מדובר בפעמים בודדות ולא ב-20 פעם כמו שהמשטרה טוענת. מה הקשר לבעילת קטינה? אני הדרכתי אותה מה לעשות, לא נגעתי בה. הפכתי ממטפלת שמצילה מזנות למתעללת. זה מאוד עצוב שרואים את זה בעיניים האלה".

ילדות חרדיות בירושלים. AP
"אני בעצמי נגעלתי". ילדות חרדיות בירושלים/AP

למרות האישומים הקשים, פ' עדיין אופטימית: "היות שאני לא עשיתי את זה על דעת עצמי, אני התייעצתי עם תלמידי חכמים, יש לי את הביטחון שעשיתי את הדבר הנכון ביותר. היות שהלכתי בתמימות, ביושר ועם כוונות טובות, אני בטוחה במיליון אחוז שאצא חפה מפשע".

בית המשפט אסר על פ' לעסוק בטיפול, אך האיסור יפוג בשבוע הקרוב והיא תחזור לעבוד: "עוד שבוע האיסור נגמר ואני אחזור לעבודה מלאה, כולל עם נערות, אם יצטרכו אותי. הייתי זהירה, דרשתי את הסכמת ההורים והרב של הקהילה. אולי אני אהיה טיפה יותר זהירה בהסכמות מראש לדברים. אני מבינה שאני נמצאת במדינה שהיא לא רק על פי דעת תורה".

את מתחרטת על משהו?

"לא מתחרטת על כלום. אני יודעת שהוצאתי אדם מהמקום הכי נמוך למצב שפוי, לכך שהיא לומדת וחוזרת לתקשר עם משפחתה. הפכתי אותה מבן אדם מנותק לתינוק שנולד מחדש".

כחלק מטיפול, עשית מעשים דומים בנערות נוספות או שמדובר היה במקרה חד-פעמי?

"גם אם הם יהפכו את האדמה, הם לא ימצאו עוד נערה שקיבלה את ההדרכה הזו. הסיבוך של המקרה הזה הצריך להגיע לרמה הזאת, אבל אף אחת מהמטופלות שלי לאורך 25 השנה האחרונות לא הגיעה לרמה כזו. אני בעצמי נגעלתי. החוקרת אמרה שהיה לי זיק בעיניים, שהראה על הנאה, ואני דרשתי להיבדק במכונת אמת. היה לי קשה, אבל מפני שהונחיתי על ידי דעת תורה, אז הייתי מוכנה למסור את נפשי בשביל להציל נערה".

למה את חושבת שהיא התלוננה עלייך?

"כנראה זה מטפל שלא הבין מאיפה זה בא. אני בטוחה שהיא לא התלוננה עליי, אלא אם כן הרעילו אותה והכניסו לה את זה לראש".

מאז תום הטיפול פ' וא' לא נפגשו עד לפני שבוע, אז נפגשו השתיים במקרה במסדרונות חדר לידה. על המפגש המקרי הזה היא מספרת: "הבת שלי ילדה והיא הייתה חדר לידנו. היא בדיוק יצאה מחדר, ראתה אותי, התבלבלה והלכה אחורה. ראיתי בעיניים שלה שמצד אחד היא רצתה להגיד לי שלום, אבל מצד שני היא הסתובבה אחורה. אני בטוחה שבתוך תוכה יש לה הכרת תודה אליי".

יש לך מסר להעביר לה?

"שעדיין מאוד אכפת לי ממנה וכואב לי שהיא קורבן לחוסר הבנה בתהליך. אני מאוד כועסת על מי שנקט את האמצעים המהירים האלו מבלי לבוא ולבדוק איתי. כולי תפילה שבעקבות האירוע אולי תהיה הכרה בחשיבות של הצלת נפשות כאלה ובניית בתים מפורקים עם חינוך אישי".

פ' והרב נעצרו לפני כחודש למשך ימים ספורים ושוחררו בתנאים מגבילים. בימים אלה הפרקליטות מנסה לגבש כתב אישום נגד הרב והמטפלת ואוספת עדויות מנערות נוספות במגזר החרדי שהמטפלת "טיפלה" בהן.

מפרקליטי החשודה, עורכי הדין אורון שוורץ, יוגב נרקיס ורותם ניר, ממשרד שוורץ-נרקיס, נמסר: "לתפיסתנו יש כאן התנגשות של ציוויליזציות, משום שכאשר אנו בוחנים בעיניים של משפטנים אם התבצעה עבירה פלילית, אנו סבורים שלא התבצעה עבירה פלילית. יש כאן שקיפות מלאה, שיתוף, יידוע, התייעצות, קבלה של הסכמה מכל מי שצריך. משטרת ישראל רצה ופתחה בחקירה בשל העובדה שהם נתקלים בעולם שזר ומוזר להם. עולם שבו המיניות פוגשת את העולם החרדי זה עולם שהם לא מכירים. הם לא יכולים לקבל שאנשים מקבלים טיפול בשאלות העוסקות במיניות מידי אישה שלובשת שביס. זה המקום שהתרבות הליברלית המערבית צריכה להסתכל קצת מהצד, כמו שאנתרופולוג מסתכל באופן לא שיפוטי ומנסה לנטרל את רעשי הרקע התרבותיים האלה. נעשה כאן דבר לגיטימי, אף שהוא אחר ושונה. נעשה כאן ניסיון טיפולי לעשות טוב. אנחנו חושבים שנצליח לשכנע שלא צריך למצות הליכים עם הגברת הזאת. עבירה פלילית לא נעשתה כאן".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully