וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד שכח להתנצל בפני הציבור החילוני

גלעד היימן

5.10.2014 / 21:06

שר האוצר מיהר להתנצל בפני הציבור הדתי והוכיח עד כמה החילוניות שלו ריקה מתוכן, לא מבינה את המשמעות החילונית של יום השבת וממהרת להתרפס אל מול הדתיות ה"נשגבת"

"טעיתי. לא היה צורך לגרום לאנשים אחרים לחלל שבת". ההתנצלות הגיעה מפיו של יאיר לפיד במסיבת העיתונאים שכינס בשבת, ובמשפט אחד הוכיח עד כמה החילוניות של נציג הציבור החילוני והחופשי ריקה מתוכן, כזו שממהרת להתרפס אל מול הדתיות "הנשגבת" ממנה, שלא מבינה את משמעותה החילונית של יום השבת.

שר האוצר באמת טעה - הוא לא היה צריך לערוך מסיבת עיתונאים בשבת. לא כדי למנוע מאנשים לחלל שבת, כי אם למנוע מאנשים אחרים לעבוד בשבת. צוותי הצילום ומעט העיתונאים שהגיעו בשבת לפתח ביתו של לפיד לא היו אנשים דתיים. ההגעה לביתו של שר האוצר לא הייתה בעבורם חילול שבת, כי אם "סתם" פגיעה ביום החופש שלהם, בזמן המועט שיש להם להקדיש למשפחה, לחברים ולעצמם.

לפיד מתרכך: "אפשר לתת תוספת גם לביטחון וגם לאזרחים". שלומי גבאי
שכח את האנשים שנאלצים לעבוד בגללו בשבת/שלומי גבאי

שר האוצר התנצל בעקבות פנייתה של חברת הכנסת עליזה לביא, שטענה כי קיבלה פניות מציבור דתי שנפגע ממסיבת העיתונאים. מה עם עשרות האנשים שנאלצו לעבוד בשבת כדי לספק את האינטרסים הפרסומיים של לפיד? הם לא זכו לקבל התנצלות, כי מתברר שגם החילוני הגדול מכולם מתקשה להבין שהשבת, בעבור רוב הציבור והרוב המוחלט של ציבור בוחריו, היא יותר יום מנוחה ומשפחה מאשר יום קודש.

מהותו העיקרית והמקורית של יום השבת היא היותו יום מנוחה, יום אחד בשבוע שמוקדש לצרכיו של האדם ולא של מקום עבודתו. כשלפיד כינס את אותה מסיבת עיתונאים מיותרת, הוא לא חשב על משמעות זו של השבת. מי יודע, אולי אפילו אמר לעצמו שיקבל נקודות זכות בקרב הציבור על כך שהוא ממשיך לעבוד גם בשבת. אותו עיוורון נשאר גם היום, כשהתנצלותו של לפיד לא הגיעה אל מי שבאמת ראויים לה: אותם אנשים שמסרון אחד מלשכתו הרס את השבת שלהם ושל משפחותיהם, ועליהם אפשר להוסיף גם את עובדי לשכתו, שבמקום לבלות את השבת עם משפחתם, בילו אותה עם הבוס שלהם.

דור ההמשך של החוזרים בתשובה. רויטרס
לפיד מייצג חילוניות שממהרת להתרפס מול הדתיות ה"נשגבת" ממנה/רויטרס

העובדה שבהתנצלותו "שכח" לפיד את אותם האנשים שנאלצו לעבוד בגללו בשבת, מלמדת עד כמה תפיסת החילוניות שלו ושל רבים אחרים מעוותת, עד כמה הוא מוכן לבקש סליחה מהדתי שנפגע בשל אמונתו ולא מהחילוני שהשבת שלו הלכה לעזאזל. החילוניות וערכיה אינם פחותים מהדתיות. הרצון לנוח ולהיות עם המשפחה לא פחות חזק מאמונה דתית, והוא ראוי לאותה התחשבות של שר האוצר וכל אחד אחר. החיים החילוניים מגיעים עם סל של ערכים והתנהגויות שראויים לכבוד לא פחות מאלו הדתיים, והגיע הזמן שגם שר האוצר יכיר בכך.

הכותב הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully