וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "איראן עוסקת בפעילות גרעינית בפרצ'ין"

24.9.2014 / 20:57

הצהרה של השר לעניינים אסטרטגיים ערב נאומו של הנשיא חסן רוחאני בעצרת האו"ם, טוענת כי ניסויים בנשק גרעיני בוצעו באתר חשאי בפאתי טהראן. טהראן סירבה לאפשר לפקחי האו"ם גישה

השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ בכנס המכון נגד טרור, 8 בספטמבר 2013. סטודיו עדי כהן צדק, ספק 500
שטייניץ/ספק 500, סטודיו עדי כהן צדק

איראן השתמשה בבסיס הצבאי בפרצ'ין כאתר לביצוע ניסויים חשאיים בטכנולוגיה שעשויה לשמש לטובת נשק גרעיני בלבד – כך נמסר היום (רביעי) משלכתו של השר לעניינים אסטרטגיים יובל שטייניץ, ערב נאומו של נשיא איראן חסן רוחאני בעצרת הכללית של האו"ם.

זאת, על רקע המשך שיחות הגרעין בין טהראן למעצמות, אשר ספגו ביקורת מצד ירושלים, בטענה כי יאפשרו לאיראן למשוך זמן ולהימנע בסופו של דבר מגניזת תכניתה הגרעינית. מנגד, בטהראן טענו כי הטענות שגויות וחסרות בסיס.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשנות | מתקפת החיוכים האיראנית: סיבוב שני - ואחר לגמרי
קרי וזריף שוחחו על דאעש בפגישה אינטימית בניו יורק
איראן: "נשתף פעולה נגד דאעש בתמורה להקלות בגרעין"

תצלום לוויין של האתר הצבאי בפרצ'ין, בו לפי החשד אירן מבצעת ניסויים בשלב הסופי של הרכבת הפצצה הגרעינית. 24 באוגוסט 2012. מכון ISIS, AP
צילום לוויין של האתר בפרצ'ין/AP, מכון ISIS

על פי הצהרתו של שטייניץ, התבצעו באתר בפרצ'ין ניסויים בפיצוץ גרעיני, תוך שימוש בחומרים כגון אורניום. נמסר כי המידע מבוסס על "מידע אמין במיוחד". לא נמסרו התאריכים המדויקים של הניסויים, אולם נטען כי הם התבצעו במהלך השנים 2000 ו-2001.

דוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שפורסם ב-2011 מציין כי ניסויים כאלה ככל הנראה בוצעו, אולם לא מפורט בו היכן או מתי הם התבצעו. "חשוב להדגיש כי לניסויים כאלה לא יכול להיות הסבר של 'שימוש כפול', שכן המטרה האפשרית היחידה לניסוי כזה היא פיצוץ נשק גרעיני", נמסר בהצהרה הישראלית.

איראן סירבה לאפשר לפקחי האו"ם להיכנס לבסיס הצבאי בפרצ'ין, בפאתי הבירה טהראן, לאחר שמסבא"א נמסר כי תצלומי לוויין חשפו בנייה מתמשכת באתר. לטענתה, פרצ'ין הוא אתר צבאי רגיל ולא מתקיימת בו פעילות גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully