וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות במיזורי מחריפות: אש חיה ועשרות עצורים

19.8.2014 / 11:44

שני בני אדם נפצעו מירי. ניצולת שואה בת 90 ושלושה עיתונאים נעצרו. המשטרה הציגה אקדחים שהחרימה מידי המפגינים. חבר מושבעים יקבע אם השוטר שירה בצעיר השחור יואשם בהריגתו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המפגינים בעיר פרגוסון התעמתו עם המשטרה זה הלילה התשיעי ברציפות, מחאה על הריגתו של הצעיר השחור מייקל בראון. המשמר הלאומי של מיזורי הוצב בעיר לפנות בוקר (שלישי), אך נמנע מלהתקרב למוקד המהומות בפרבר השחור של סנט לואיס.

המפגינים ניצלו את הסרת העוצר הלילה ונהרו לרחובות בהמוניהם. המשטרה נעזרה באמצעים נוקשים יותר לפיזור המהומות, ובין היתר נעשה שימוש בתותחי-קול המשדרים תדרים צורמים כדי להחריש את אוזניהם של המתפרעים. רימוני הלם הושלכו לעבר המפגינים והרחובות התמלאו בעננים של גז מדמיע.

רון ג'ונסון, מפקד כוח השיטור בפרגוסון, אמר כי המפגינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, ואף אמר כי "כמה שוטרים נתקלו בירי כבד". המשטרה הציגה תמונות של שני אקדחים שנתפסו אצל כמה מהמפגינים. לדברי ג'ונסון, לפחות שני בני אדם נפצעו מירי במהלך הלילה ו-31 נעצרו. הוא לא סיפק פרטים על מצבם של הפצועים או על זהותם.

המהומות בפרגוסון - כותרות אחרונות
אובמה: "אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח משטרתי"
דוח הנתיחה: מייקל בראון נורה לפחות שש פעמים
מדוע השוטר ירה בצעיר השחור, שלא היה חמוש?

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
שוטרים בפרגוסון, לפנות בוקר/AP

העוצר הלילי שהוטל על העיר הוסר שלשום, והמשטרה אסרה על המפגינים להתקהל במוקד אחד, והורתה להם לנוע ממקום למקום. השוטרים פקדו על עיתונאים להתרחק ממוקד ההפגנות, בטענה כי הם עלולים להיפגע מירי.

שני עיתונאים גרמנים נעצרו במהלך המהומות אחרי שסירבו להתרחק ממוקד המהומות, ושוחררו כעבור שלוש שעות של חקירה. צלם של סוכנות Gettyimages נעצר לחקירה ושוחרר כעבור זמן קצר.

אחת מתשעה מפגינים שנעצרו מוקדם יותר אתמול היא היידי אפשטיין, ניצולת שואה בת 90. היא השתתפה בהפגנה שהתכנסה מול משרדו של מושל מיזורי, ג'יי ג'קסון, במחאה על הריגתו של הנער מייקל בראון. אפשטיין, מפגינה מוכרת למען זכויות הפלסטינים, סיפרה למגזין "דה ניישן" כי היא למדה להפגין כבר בשחר נעוריה. "לא חשבתי שאצטרך לעשות את זה גם בגיל 90", אמרה, "אבל אנחנו צריכים להתקומם היום כדי שהאנשים כאן לא יצטרכו להפגין כשהם יהיו בני 90 בעצמם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אקדחים שהוחרמו מידי מפגינים – פרגוסון, סנט לואיס – מיזורי, 18 באוגוסט 2014. משטרת סנט לואיס, אתר רשמי
אקדחים שהוחרמו מידי המפגינים/אתר רשמי, משטרת סנט לואיס

הנשיא ברק אובמה קרא אתמול למשטרת מיזורי ולמפגינים בפרגוסון לשמור על איפוק מרבי. "בעוד שאני מבין את הכעס שעולה ממותו של מייקל בראון, הרי שלתעל את הכעס לביזה ולאלימות נגד שוטרים רק יעלה את המתח ויגרום לכעס", אמר אובמה.

עם זאת, הנשיא אמר כי דווקא בעת הזו, "יש לשמור על חופש הביטוי, ההתכנסות והעיתונות באופן חד וברור", והוסיף: "אין תירוץ לשימוש מופרז בכוח מצד המשטרה". הוא אמר כי התובע הכללי, אריק הולדר, נשלח לפרגוסון כדי להיפגש עם חוקרי המוות.

מנתיחת גופתו של בראון עולה כי הצעיר, שהיה לא-חמוש, נורה למוות שש פעמים בראשו ובחזהו. הגופה עברה שלוש נתיחות: אחת שהוזמנה על ידי המשפחה, שנייה שבוצעה בידי פתולוג של מדינת מיזורי, ושלישית שהוזמנה על-ידי התובע הכללי, ושבוצעה בידי פתולוג צבאי בכיר.

חבר מושבעים עשוי להתכנס כבר מחר (רביעי) כדי להכריע האם השוטר שירה בבראון, דארן ווילסון, יואשם בהריגתו.

הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
31 בני אדם נעצרו במהלך ההפגנות אמש/AP
הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
המשטרה נעזרה בתותחי קול וברימוני הלם/AP
הפגנות בעיר פרגוסון במחאה על הרג הצעיר השחור מייקל בראון – 18 באוגוסט 2014. AP
המחווה "אל תירו" הפכה לסמל ההפגנות בפרגוסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully