וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 12 הוכש על ידי נחש במושב בצפון; מצבו בינוני

שלומי גבאי

18.8.2014 / 3:06

נחש צפע הכיש את הילד בעת ששיחק עם חבריו על כביש בסמוך לביתו במושב רוויה שליד בית שאן. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בעפולה כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל מפצע הכשה ברגלו

בת 59 מהצפון הוכשה על ידי נחש צפע. אדריאן הרבשטיין
סימני הכשה ברורים בכף רגלו השמאלית של הילד. נחש צפע/אדריאן הרבשטיין

נחש צפע הכיש הלילה (שני) ילד בן 12 ברגלו במושב רוויה שליד בית שאן, בעת ששיחק עם חבריו על כביש בסמוך לבית מגוריו. בני משפחתו פינו אותו למרפאה בבית שאן. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה כשהוא בהכרה מעורפלת. מצבו הוגדר תחילה קשה אך במהלך הלילה נרשם שיפור במצבו.

"כשהגענו למרפאה מצאנו את הילד כשהוא בהכרה מעורפלת, עם לחץ דם נמוך ודופק מהיר, המעידים על תגובה אלרגית, ובכף רגלו השמאלית נראו סימני הכשה ברורים", סיפר פרמדיק מד"א, טל אביקזר, שטיפל בילד ביחד עם החובש ציון צרויה. "הענקנו לו במקום טיפול רפואי ראשוני שכלל מתן נוזלים וקיבוע של הרגל ופינינו אותו במהירות לחדר ההלם בבית החולים, משם הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ".

ביום רביעי האחרון הכיש נחש גבר בן 62 בשכונת תל צור ביישוב אבן יהודה שבשרון, בעת שזה טייל עם כלבו בגינה ציבורית במקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום פינו אותו במצב קשה לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשהוא בהכרה מלאה. פרמדיק מד"א, מעוז וגשל, שטיפל בגבר שהוכש, סיפר לאחר האירוע: "כשהגענו למקום מצאנו גבר בן 62 שוכב במיטה בהכרה מלאה, עם חולשה וכאב ברגל. הוא סיפר שבזמן שטייל עם כלבו בגינה ציבורית חש לפתע כאב ברגלו והבחין במשהו שזחל בסביבתו. הוא מיד הלך לביתו והזעיק אותנו. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים כשהוא בהכרה מלאה ובמצב קשה ולא יציב, עם סימני הכשה באחת מאצבעות הרגל".

עוד בוואלה! חדשות:
חשש בצבא: ארגוני הטרור יחדשו הירי כבר הערב
הזמר יגאל בשן מאושפז בתל אביב עם פצעי דקירה
"ח"כים מבל"ד ועזמי בשארה נפגשו בקטאר בעת המבצע"

לפניות לכתב שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully