וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ההקלטות חושפות - כך מכר השוטר מידע לארגון פשע

7.8.2014 / 9:45

חוקר פרטי המשמש עד מדינה סיפר לחוקריו על העסקה עם גלעד גרנביץ לחשיפת מקור משטרתי בארגון של אלי מוסלי: "סיכמנו על 2,000 דולר. נתתי את הפרטים ולאחר כמה ימים קיבלתי דוח"

צילום מסך

המשפט המתנהל נגד רכז המודיעין ביחידת להב 433 של המשטרה גלעד (גילי) גרנביץ, ראש ארגון הפשע אלי מוסלי ואחרים מתבסס במידה רבה על עדותו של עד מדינה – חוקר פרטי שסייע לתווך בין הצדדים לצורך סחר לכאורה במידע סודי. לידי וואלה! חדשות הגיעה עדותו המלאה של עד המדינה והקלטות של האזנות סתר שעשתה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לשיחות בין גרנביץ לבין איש העסקים בני יפתח, שהיה מעורב לכאורה גם כן בהעברת המידע, וכן לשיחות בין יפתח לבין עד המדינה.

באחת השיחות נשמע לכאורה גרנביץ מדבר ב"קודים" עם יפתח בנוגע לסיכום על העברת המידע למוסלי, ובין היתר הוא מתייחס להצעה כעסקה עם קבלן:

גרנביץ: "קח אותו שהוא יבצע את זה, לדעתי הוא נותן מחיר טוב".

יפתח: "הא, הוא בסדר? אתה חושב?".

גרנביץ: "לדעתי, תעשה את השיקולים שלך, תעשה עכשיו את החישוב שלך. לדעתי י' (שמו האמיתי שמור במערכת – י"א) נתן הצעת מחיר טובה. אם אתה לוקח אותו, רק תודיע לי שלקחת אותו".

יפתח: "כן, אבל עוד צריך... אני רוצה להבין מאיפה הוא בארץ, אני רוצה להבין את הרקע שלו, את הידע שלו".

גרנביץ: "בסדר".

יפתח: "תשמע, תאר לך אתה בא, פונה אליך בן אדם, פתאום ייעלם לי. זה לא צחוק זה, זה יסודות של בניין זה, עזוב אותי".

גרנביץ: "צריך לבדוק, אין בעיה".

יפתח: "מה, אתה הולך לעבוד עם הבן אדם עכשיו שנה, שנה וחצי בנייה שלי בית. לא יודע, קיבלתי חשש".

עוד ידיעות משפט ופלילים:
תיק טלנסקי ייפתח: יוצגו ראיות חדשות נגד אולמרט
איך מצא את מותו "אלוף הבריחות" מבתי הכלא?
משטרת תל אביב ביקשה לעצור אדם ללא ראיות - וננזפה

אלי מוסלי היום בבית המשפט, יולי 2014. נועם מושקוביץ
אלי מוסלי בהארכת מעצרו/נועם מושקוביץ

בחקירתו במח"ש תיאר עד המדינה בפרוטרוט את השתלשלות האירועים מהרגע ששכר אותו מוסלי שחוקר פרטי, דרך התיווך של אלי חדד ובני יפתח ועד לגיוסו של גרנביץ תחילה בעבור סכומים קטנים של אלפי שקלים ובהמשך אף הוצע לו סכום של מאה אלף דולר בתמורה למידע. עד המדינה אף סיפר כיצד הצליח באמצעות הרכז להחדיר לבקשת מוסלי מכשיר האזנה לתוך כלי הרכב של עבריין ירושלמי.

"סיכמנו על 2,000 דולר. נתתי לבני את הפרטים ולאחר כמה ימים קיבלתי דוח בכתב יד שמפרט את עיסוקו, את מצבו המשפחתי, מידע פלילי עליו, מידע לגבי שותפים עסקיים, שותפים פליליים ואויבים פליליים", סיפר עד המדינה בחקירתו בנוגע למידע שהעביר לכאורה גרנביץ על איש ארגון הפשע של מוסלי שבו חשד. לאורך כל החקירה, נמנע עד המדינה מלמסור את שמו של מוסלי באופן מפורש, והעדיף להשתמש במונח "מקור עברייני".

"אני מכיר את בני כ-15 שנה, מהימים שהיה לו מרכז התקנות לרכב. בעסק של בני ישב משרד חקירות של חבר ומאז נשארנו בקשר עד היום", סיפר עד המדינה לחוקרים. "לפני כחצי שנה, כשביקרתי את בני בחוות הסוסים, היה יחד איתו בחור נוסף בשם גילי. הכירו בינינו ובני סיפר לי שהוא שוטר בלהב ולפני זה היה בימ"ר תל אביב. אחרי זמן מה, פנה אליי לקוח וביקש ממני להתקין מכשיר האזנה ברכב מסוג 'וולוו' בצבע שחור. אמרתי לו שאני אבדוק את הנושא ולא מצאתי פתרון.

"באתי להתייעץ עם בני ולבדוק אם הוא יכול לעזור לי לפתוח את הרכב. אני לא זוכר מיקום מדויק של מקום ההתייעצות, אני מעריך שזה היה או במחסן או בחווה. בני אמר שאין לי סיכוי להצליח לפתוח את הרכב והציע שהוא יבצע את העבודה. שאלתי אותו כמה כסף הוא רוצה, הוא אמר 8,000 דולר. ביקשתי מהלקוח עשרת אלפים דולר וביקשתי אישור ומקדמה. לפי מה שסיפר לי בני, הוא וגילי ביצעו את העבודה בירושלים, תוך כדי שהם באים במגע עם בעל הרכב. בני סיפר לי שהם עצרו את הבן אדם בכביש והורידו אותו מהרכב, וכשהוא היה מחוץ לרכב, בני התקין. בערך חודש וחצי, חודשיים אחרי כן, ביקשו ממני להתקין האזנה במשרד של בעל אותו רכב. למיטב זכרוני, המשרד ממוקם בהר החוצבים בירושלים. שאלתי את בני, הוא אמר שהוא יכול וביקש את אותו מחיר, כלומר 8,000 דולר. קיבלתי אישור ושילמתי מקדמה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אלי מוסלי היום בבית המשפט, יולי 2014. נועם מושקוביץ
אלי מוסלי היום בבית המשפט, יולי 2014/נועם מושקוביץ

עד המדינה סיפר כי השלב הבא במשימה היה מעקב ובדיקה בנוגע למי בארגון של מוסלי משתף פעולה, לכאורה, עם המשטרה. "אחרי שבועיים פנה אליי בני ואמר לי שהוא רוצה למכור מידע על מקור משטרתי לגורם עברייני", אמר החוקר הפרטי. "ביקשנו מאה אלף דולר מאותו גורם עברייני (מוסלי – י"א). מי שדרש את הסכום הזה היה בני. המידע הועבר, התגלה כלא מדויק ולא קיבלנו כסף".

עד המדינה סיפר כי אף שלמוסלי נמסר מידע על מקור משטרה בתוך הארגון, הוא לא שילם את הכסף שעליו סוכם. "בני הלך וחזר למחרת עם פרטים אמיתיים שנמסרו לגורם העברייני, ולא קיבלנו כסף. לאחר מכן, פנה אליי שוב החבר לגבי אדם נוסף. שאלתי את בני ונתתי לו את הפרטים ו-1,800 אירו. הוא חזר אליי אחרי כמה שעות עם דוח בכתב יד שהקריא לי, ואני כתבתי בכתב ידי. ושוב היו אלו פרטים אישיים, תיקים פליליים, עיסוקים פליליים ולא פליליים, שותפים פליליים, אויבים פליליים. כאן כבר היו הרבה יותר שמות. הצגתי את החומר לחבר והשמדתי אותו".

החוקר: "אתה מתאר כאן רצף של אירועים שלקחת בהם חלק יחד עם בני, מעבר להיכרות שלך הראשונית עם גילי שתיארת בחווה, מה אתה יכול לספר על גילי השוטר?".

עד המדינה: "ממה שבני סיפר לי, הבנתי שגילי הוא רכז מודיעין. הבנתי מבני שהמידע מגיע ממנו והבנתי מבני שהוא עזר לו בהתקנות".

החוקר: "סיפרת על התקנה של רכב מסוג וולוו שחור. אמרת שהוזמנה עבודה. אתה יכול לספר לי מי מזמין העבודה?".

עד המדינה: "אני מעדיף שלא לומר את שמו".

גלעד גרנביץ, רכז מודיעין בלהב 433, החשוד שמסר מידע לראש ארגון פשע תמורת תשלום, היום בבית המשפט, יולי 2014. נועם מושקוביץ
גרנביץ בית המשפט/נועם מושקוביץ

החוקר המשיך לנסות לדלות מהעד את שמו של הבכיר בעולם התחתון שנכח בפגישה משותפת של החוקר הפרטי ושל יפתח, כאשר הם סיכמו כי בני "ימכור מקור משטרתי". בפגישה בבית הקפה "ארומה" נכח אלי חדד, הנאשם השלישי בכתב האישום, ומקורב למוסלי, ששימש לפי כתב האישום כגורם המתווך בעסקאות בין מוסלי לבין החוקר הפרטי, וכן נכחו יפתח, ולהפתעת הנוכחים, גם הבוס אלי מוסלי עצמו.

החוקר: "מי נכח במפגש?".

עד המדינה: "אני מעדיף שלא לפרט. לשאלתך, אני הייתי בפגישה, גם בני היה, והיו עוד אנשים שאני לא רוצה להגיד, שאליהם יועד המידע".

החוקר: "מה קורה בפגישה בתכל'ס?".

עד המדינה: "אני את השם מקבל מבני ומעביר אותו. כמה שעות לפני הפגישה הראשונה עם הגורם העברייני נפגשתי עם המתווך רק שנינו ואני אמרתי לו מה אני ובני רוצים למכור, שזה את המקור המשטרתי, בתמורה למאה אלף דולר. בהמשך של אותו יום המתווך (חדד – י"א) חזר אליי ומסר לי בשם הגורם העברייני שהוא מוכן למסור 50 אלף דולר אחרי קבלת המידע ועוד 50 אלף דולר בתשלומים של 5,000 דולר. אחרי השיחה הזו, פניתי לבני פנים אל פנים, אמרתי לו מה תנאי התשלום, ואחרי שהוא אישר נקבעה הפגישה".

החוקר: "למה בני לא אמר בעצמו את השם?".

עד המדינה: "בני העדיף שלא להיות במגע, אז הוא היה בצד".

החוקר: "אתה יכול להגיד מה השם שנמסר?".

עד המדינה: "השם היה י'. מי שמסרנו לו את השם (מוסלי – י"א) לא מכיר את השם, לא שמע עליו מעולם וגם לא שילם".

החוקר: "מבלי להיכנס לשמות, האם מדובר בגורם עברייני קטן, בכיר, איך היית מגדיר?".

עד המדינה: "נסתפק בגורם עברייני".

החוקר: "אני אחדד את השאלה – איך אתה הבנת למעשה שמדובר בגורם עברייני?".

עד המדינה: "מעצם זה שרצו למכור לו מקור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוקר הפרטי והמתווך מתאמים פגישה במסרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אף שעד המדינה לא מסר את שמו של ראש ארגון הפשיעה, הצליחו חוקרי מח"ש לגלות זאת בכוחות עצמם. בשלב מסוים, הרגיש עד המדינה כי הוא מסכן את עצמו ואת המקור המשטרתי יתר על המידה.

החוקר: "וכשבני אמר לך את מי הוא רוצה לפגוש, אתה הבנת במי מדובר ישר, מסכים איתי?".

עד המדינה: "אני חש מהשאלות שלך שאתה מנסה להוציא ממני את השם ואני מבקש שתכבד את זה שאת השם אני לא מוכן להגיד".

החוקר: "האם אתה יכול לאשר לי שעצם מסירת שם המקור לאותו גורם מסכנת את המקור?".

עד המדינה: "אני מניח שכן".

בשלב זה ביקשו החוקרים לברר כיצד הסתייע יפתח בגרנביץ על מנת לפרוץ למשרדו של איש העסקים הירושלמי, שבמשרדו נתבקש החוקר הפרטי להשתיל מכשיר האזנה.

החוקר: "כששאלתי אותך אם בחדירה למשרד בני הסתייע באנשי משטרה כדי להיכנס, לצאת או להתקין, אמרת שקשה לך כרגע לזכור?".

עד המדינה: "אני חושב שכן, אני חושב שזה היה בשעות שהמשרד היה פעיל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלב א' עבר בהצלחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מעצרו של גרנביץ, גילו אנשי מח"ש במחשבו כי מלבד הבדיקות שעשה במטרה לדלות מידע מסווג עבור מוסלי, אשר ביקש לדעת אם מי מאנשיו משמש מקור משטרתי, הוא גם בדק את פרטיו של מוסלי עצמו, על מנת לבדוק אם עזב את גבולות הארץ ולתכנן את הפגישה הגורלית עמו. בשיחה שהוקלטה בין החוקר הפרטי לבין יפתח נשמעים השניים דנים באפשרות לתאם את הפגישה.

עד המדינה: "פגשתי אותו (את חדד – י"א). אמרתי לו את הנתונים, הוא אומר שמשהו מאוד מוזר. יש חבר משותף, שאין מצב שהוא לא עונה לו, ואמר שאני מחפש אותו, והוא אמר 'אני מחפש אותך, תחזור אליי, אני לא מתכוון להתקשר שוב'. גם מה שאמרת שלפני יש אחוז קטן שזה לא קשור לכלום. עד שהוא לא ייצור קשר הוא לא יכול להגיד במאה אחוז. הוא עושה כל מה שהוא יכול בשביל לאמת את הנתונים".

יפתח: "הנתונים שלי מדויקים לחלוטין".

עד המדינה :" אין לאף אחד ספק בזה".

יפתח: "מתישהו הוא יצטרך לתת תשובה למישהו ,לא יכול להתחבא לנצח".

בשלב מסוים, כשהתברר כי אין בכוונת הצד של מוסלי לשלם על המידע, זאת אף שלטענת עד המדינה מדובר במידע מדויק, צלצל יפתח לחוקר הפרטי והתחנן לתת כספים על מנת שלא להבריח את גרנביץ. "איך אני עושה את העניין אבל חייב ללכת להלוות אם צריך", נשמע קולו של יפתח מתחנן בפני החוקר הפרטי, בציפייה לקבל את הכספים המגיעים להם, וזאת מחשש לאבד את גרנביץ כמקור. "שיהיה לנו שקט חודש אבל היום, כפרה עליך בוא לא נישרף. מה שהיה לי ואני חייב יהרוס את הכול ודי זה עצוב".

בהמשך הוסיף: "הבחור ההוא הכניס אותנו לאין כניסה. לפחות אני ואתה ננסה לפתור את זה בינינו, באיזשהו שלב אנחנו נקבל, זה אני מבקש בבקשה שגם אתה תשנס מותניים".

עד המדינה: "אני אנסה. הוא לא הכניס אותנו לשום מקום, אל תטעה".

כתבי אישום הוגשו לפני כשבועיים נגד גרנביץ, מוסלי, יפתח וחדד לבית משפט המחוזי בלוד בגין עבירות שוחד ועבירות נוספות. בכתב האישום נטען כי היה במידע שחשף רכז המודיעין כדי לסכן חיי אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully