וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להפסיק להעדיף את אזרחי האויב על פני חיי בנינו"

29.7.2014 / 0:26

האימהות ללוחמים שדורשות מנתניהו שלא לרחם על תושבי עזה זוכות לתמיכה בפייסבוק. לטענתן, שלושה חיילים נהרגו בגלל חשש מפגיעה באזרחים: "הבא להורגך השכם להורגו, אסור להרפות"

צילום: דובר צה"ל, אולפן וואלה! חדשות, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בסיכום אירועי היום)

מצטרפים לקריאת האימהות: לאחר שאתמול שלחו אימהות ללוחמים מכתב לראש הממשלה ובו קראו לו להימנע מסיכון מיותר של חיילי צה"ל מחשש לפגיעה בפלסטינים, הצטרפו לדף הפייסבוק שלהן יותר מאלף תומכים. העמוד של ארבע האימהות, שנקרא "אמהות הלוחמים" ופועל תחת הכותרת "דם חיילנו יקר יותר מאזרחי האויב", זכה לתמיכה רחבה של אנשים הקוראים לא לחוס על אזרחי הרצועה.

האימהות כתבו לראש הממשלה כי ההוראות שניתנו ללוחמים מסכנים לעתים את חיי החיילים. "אנו שומעות עדויות בכלי התקשורת ומחיילים, המספרים כי יש הנחיות לנצור את האש ולהימנע מפגיעה באזרחי האויב גם במחיר סיכון חיילי צה"ל היקרים, ובהם בנינו. לעדויות אלו מצטרפת כתבתו של ניר דבורי בערוץ 2, בה הובאו עדויות של טייסים אשר נאסר עליהם לסייע מן האוויר לכוחות חי"ר ביבשה, הנמצאים במצוקה בעקבות חשש כי אזרחי האויב יפגעו", נכתב. "אנו קוראות לך, אדוני ראש הממשלה, להתעשת בהקדם ולהנחות את צה"ל לעשות את כל שביכולתו כדי שבנינו יחזרו מן הקרב בשלום תוך מילוי המשימה בשלמותה", הוסיפו האימהות.

מבצע "צוק איתן" | היום ה-21: עדכונים שוטפים

חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בכניסה לרצועת עזה/רויטרס

עוד נכתב: "אנו דורשות כי מדינת ישראל וצה"ל לא יעדיפו את חיי אזרחי האויב על פני חיי בנינו. אנו סמוכות ובטוחות שבנינו ימלאו את משימתם על הצד הטוב ביותר, עד שמיליוני אזרחי ישראל, המותקפים על ידי המרצחים, יוכלו לשבת בבטחה בארצנו. זכור – חיי בנינו, בנותינו, אחינו ואחיותינו – חשובים מחיי אזרחי האויב".

מבצע "צוק איתן" - כותרות נוספות:
צפו בילדי גן באזעקה: מגיע להם לחיות בשלום ואהבה
"חיל האוויר פיזר כרוזים עם שמות מחבלים הרוגים"
תמה הפסקת האש: עדיין לא ברור לאן מועדות פני חמאס

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל ברצועה, היום/רויטרס

התומכים בקבוצה העלו סרטונים ועדויות, בהם נראים החיילים, לטענתם, מסתכנים בעת הלחימה ברצועה משיקולים הומניטריים. בין היתר הועלה סרטון, בו נטען כי אחד הבתים ברצועה לא הופצץ מחשש להימצאות פלסטינים שלא נוטלים חלק בלחימה. "מחשש שיש בו אזרחים, לא השמידו את הבית. התוצאה - שלושה בנים שלנו הרוגים", כתבו בקבוצה. "אנחנו פשוט לא מוכנות שיסכנו את הבנים שלנו בשביל לשמור על אזרחי האויב. פשוט לא!".

לדף צורף סטטוס שכתבה חוה נוח, אמו של אורן נוח שנהרג באסון הנגמ"ש ברצועה, בפנייה לראש הממשלה. "הרבה שאלות ותהיות עוברות בראשנו בימים אלו, אך דבר אחד לא מובן לנו", כתבה חוה. "ברור לכולם מה מטרת הפסקת האש מצדם, אז מדוע אנו נענים לבקשתם? מדוע אנו לא ממשיכים את המלאכה? הרי ידוע ש'הבא להורגך השכם להורגו'. חשובה לנו הידיעה שאסור להרפות ויש לסיים את המלאכה על ידי השמדת תשתיות הטרור שקיימות בידיהם. שנפילת חיילינו לא תהיה לשווא. המשך לקבל החלטות אמיצות. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

הסברה בגנים: מלחמות זה לא משחק ילדים. מערכת וואלה!
ילדים בגן משתטחים על הרצפה בזמן אזעקה/מערכת וואלה!

מיכל ווסר, תושבת נחל עז שבנה משרת בצנחנים ונלחם ברצועה, מתנגדת ליוזמה. לדבריה, להורים אסור להתערב בשיקולים הצבאיים. "הבן שלי בעזה, 12 ימים לא שמעתי ממנו ואני על סף עצבים מרוטים. כל שעה שעוברת ואני לא שומעת ממנו היא שעה שאני יודעת שהוא בסדר, אבל זו עוד שעה שהוא בפנים במצב של לחימה. אני יודעת שזה מצב של אין ברירה. עד שהצד השני יהיה מוכן לדבר איתנו ולהגיע להסכם, לא תהיה לנו ברירה אלא להיות בפנים. למרות כל זאת, זה לא עסק של אימהות, ואנחנו כהורים לא צריכים להתערב בנושא ולהתבטא בעניין", היא קבעה.

ווסר, שמגדירה את עצמה כבעלת דעות הנוטות שמאלה, לא חוסכת ביקורת על הממשלה. זאת, על אף המציאות בה משפחתה והיא חיים במשך שנים רבות. "אני חושבת שכרגע המצב שנקלענו אליו לכניסה קרקעית לרצועה הוא הכרחי. אני גרה בנחל עוז, יש לי משפחה בכפר עזה ואני מלמדת תלמידים בעוטף עזה. המצב של טרור בלתי נפסק נגדנו וכן חשיפת המנהרות כמעט לכל יישוב באזור, הוא מצב בלתי נסבל. אתמול נפצעה שכנה שלי מקסאם; זה מצב בלתי נסבל והיינו צריכים להיכנס לעזה. אבל אני חושבת שהסיבה שהוא הפך לבלתי אפשרי הוא בגלל ההתנהלות של הממשלה שלנו: 90%מהאשמה היא עקב המדיניות של ביבי, בנט וליברמן. מבחינתי, הם חפרו את המנהרות האלו. שלא יהיה ספק, חמאס ארגון טרור וצריך לחסל אותו, אבל האזרחים שם לא קשורים לכך. אנחנו הפכנו את התושבים שם לקשורים בעקבות ההתנהלות מול אבו מאזן, אי חיזוק הרשות והסגר על הרצועה. חמש שנים של שקט שלא עשינו כלום לטובת התושבים ברצועה הובילו אותם למצב הנוכחי - וזה בגלל מדיניות הממשלה", טענה ווסר.

כוחות מיוחדים של צה"ל פועלים ברצועה. דובר צה"ל
"אנחנו כהורים לא צריכים להתבטא בנושא". חיילי צה"ל במבצע "צוק איתן"/דובר צה"ל

ווסר מוסיפה כי על אף שבנה משרת במבצע "צוק איתן", יש להמשיך ולשמור על איפוק במהלך הלחימה. "יש לנו ממשלה שמבינה רק כוח. היא לא פחות גרועה מחמאס. הם אשמים במצב של אין ברירה. למרות זאת, אסור לנו כהורים להתערב. אם ישאלו אותי אחרי המלחמה ואחרי שהבנים יחזרו בשלום, אומר כי צריך להפסיק את המציאות האנטי הומניטרית הזו. אני חושבת ששיקולים הומניטריים צריכים לעמוד לנגד עינינו כל הזמן, וחובה עלינו להימנע מפגיעה בחפים מפשע".

"נכון הבן שלי נלחם ואם חס ושלום יקרה לו משהו, אאשים את עצמי על כך שגידלתי אותו פה וחינכתי אותו להתגייס ולתת את הכול. אבל אם הבן שלי ידע שאני כתבתי מכתב שקורא לעשות כך או אחרת, זה יהיה בניגוד מוחלט למה שחינכתי אותו. אני לא מוכנה לעשות את זה כל זמן שהלחימה נמשכת. אני מקווה שהממשלה תשנה את הגישה שלה והלחימה תיפסק, ושהמעשים שינקטו ייקחו בחשבון גם את חיי תושבי הרצועה", סיכמה ווסר.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 00:26)

עשן מיתמר אחרי פיצוץ בצפון רצועת עזה. 27 ביולי 2014. רויטרס
צה"ל מפציץ ברצועת עזה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
חיילי צה"ל בגבול הרצועה, היום/יותם רונן
ילדים בבית הספר של אונר"א בבית חאנון שברצועת עזה אחרי הפיצוץ. רויטרס
ילדים בבית ספר של אונר"א בבית חאנון לאחר הפצצה, היום/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל ברצועה, היום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully