וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן ממשיך במתקפה: "ישראל ברברית פי 100 מהיטלר"

לאחר שהשווה את דעותיה של ח"כ שקד לאלה של היטלר, ממשיך ארדואן במתקפה נגד ישראל. "הישראלים מקללים את היטלר השכם וערב. אבל כשזה מגיע לברבריות, הם גרועים פי 100 ממנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(נאום ארדואן בשבוע שעבר)

לאחר שהשווה את איילת שקד להיטלר, ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן ממשיך במתקפה נגד ישראל: בנאום שנשא הערב בעצרת בחירות בעיר אורדו, אמר ארדואן: ?הישראלים מקללים את היטלר השכם וערב. אבל כשזה מגיע לברבריות, הם גרועים פי 100 ממנו?.

ארדואן על איילת שקד: היא מזכירה לי את היטלר

ארדואן על איילת שקד: "אין הבדל בינה לבין היטלר". רויטרס
"אתם אמריקה, מה הקשר שלכם להיטלר?". ארדואן/רויטרס

הדברים מגיעים לאחר שבשבוע שעבר השווה ארדואן את דעותיה של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) לאלה של היטלר. לפי ציטוטים שהתפרסמו בכלי התקשורת בטורקיה, ארדואן התייחס לפוסט שפרסמה שקד בפייסבוק שבוע קודם לכן, שבו ציטטה מאמר של העיתונאי המנוח אורי אליצור. ראש הממשלה הטורקי תהה בפני חברי מפלגתו: "ומה ההבדל בין האישיות שלה לאישיות של היטלר?". הוא לא נקב בשמה של שקד, אלא התייחס אליה בתור "גברת אחת מישראל". לפי ח"כ שקד, "המאמר נגנז לפני 12 שנה, אך רלוונטי היום כמו שהיה רלוונטי אז". המאמר שותף כ-5,000 פעמים, וזכה לתגובות מעורבות.

אולם לא רק ישראל נכללה במתקפה הנוכחית של ארדואן. באופן נדיר, השתלח ראש ממשלת טורקיה גם בארה"ב כשאמר: ?יש גורמים בארצות הברית ששואלים למה ראש הממשלה משתמש בהשוואות להיטלר. ומה זה עניינם אם אנחנו מדברים על היטלר או לא? אתם אמריקה, מה הקשר שלכם להיטלר??. מדובר כאמור בהתבטאות נדירה, המגיעה לאחר ביקור שערך ארדואן שם באחרונה במהלכו ביקש מארה"ב להסגיר לידי טורקיה את מי שהוא מחשיב לאויבו המושבע, המטיף פתהוללה גולן, מי שלדברי ארדואן תכנן מזימות נגד שלטונו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פצועים פלסטינים בבית החולים שיפא בעזה בעקבות תקיפה ישראלית במבצע צוק איתן. AP
"הרג האזרחים חסר הרחמים לעיני העולם שמים את חזון האזור בסכנה"/AP

גם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, הצטרף הערב לדבריו של ארדואן. "לא רק מר ארדואן, אלא כולנו, העם הטורקי מגנה את התקפות ישראל", אמר גול במסיבת עיתונאים שנערכה היום. "המתקפה האחרונה של ישראל והרג האזרחים חסר הרחמים לעיני העולם שמים את חזון האזור בסכנה. זוהי משאלתנו שהעולם יראה את כל זה". גול העדיף שלא להתייחס להמשך היחסים הצבאיים או הפוליטיים בין שתי המדינות.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועות עזה. AP
"לא רק מר ארדואן, אלא כולנו, העם הטורקי מגנה את התקפות ישראל"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully