וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר בשבוע הבא: דיון בחוק שמטרתו להדיח את זועבי

17.6.2014 / 19:55

לאחר שחברת הכנסת מבל"ד הצדיקה את פעולת החטיפה, החליטה ח"כ איילת שקד לזרז את הדיון בהצעה, לפיה יהיה ניתן להדיח ח"כים שעודדו טרור או שללו את קיום מדינת ישראל

צילום: גדעון צנטנר, דוד קורן, רדיו תל אביב, ערוץ הכנסת; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

נמשכת המתקפה על חברת הכנסת חנין זועבי: שעות לאחר שהח"כית מבל"ד אמרה כי חוטפי הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח "אינם טרוריסטים", החליטה היום (שלישי) חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) להאיץ את אישור הצעת החוק שלה, שבה תתאפשר הדחת ח"כ בגין התבטאויות מסוג זה. ח"כ שקד תעלה את הצעת החוק לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

עוד על הסערה סביב חנין זועבי:
ליברמן על זועבי: "דינה צריך להיות כשל החוטפים"
אחרי שתמכה בחוטפים: גינויים ותלונות נגד זועבי
דעה: מה הם רוצים מזועבי?

הצעת החוק של ח"כ שקד מבקשת לתקן את חוק יסוד: הכנסת, כך שתותר בו הדחה של חבר כנסת מכהן שעודד פעולות טרור או שלל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בניגוד להצעות חוק אחרות שנכתבו הבוקר בחופזה בעקבות המקרה, הצעת החוק של שקד כבר הונחה על שולחן הכנסת לפני למעלה משנה, אלא שעד כה היא לא עלתה לדיון.

הצבעה על חוק הגיוס בכנסת, מרץ 2014. יואב דודקביץ'
ההצעה הונחה על שולחן הכנסת כבר לפני כשנה. ח"כ איילת שקד/יואב דודקביץ'

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי למרות שניתן למנוע מאדם להתמודד לכנסת אם הוא מסית לטרור, הרי שמרגע שנבחר אין דרך לפעול נגדו. "אשר על כן, כדי למנוע מצב אבסורדי זה המגיע עד כדי סיכון ממשי של מדינת ישראל ואזרחיה כאשר מתוך הכנסת תומכים במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, נכתב, "יש לתקן את החוק כך שימנע מחברי הכנסת - גם לאחר הבחירות לכנסת - לפעול בניגוד לחוק". לפי ההצעה, בכדי להפסיק את חברותו של חבר כנסת יידרש רוב של 80 ח"כים, וכן החלטה של בית המשפט העליון ברוב של שבעה שופטים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully