וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השגריר הפלסטיני בפראג נהרג בפיצוץ ספר ממולכד"

8.4.2014 / 13:00

השגריר ג'מאל ג'מל נהרג ב-1 בינואר. לפי ההערכות הקודמות הוא מת כשהפעיל מתקן נפץ בכספת. היום מדווח עיתון מקומי כי הוא נהרג בטעות - כשפתח ספר שבו היה מטען חבלה סודי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

השגריר הפלסטיני בפראג, ג'מאל ג'מל, שנהרג בפיצוץ בחודש ינואר השנה, ככל הנראה מת אחרי שפתח בטעות ספר ובו חומר נפץ פלסטי מסוג סמטקס - כך מדווח הבוקר (שלישי) עיתון בצ'כיה מפי חוקר משטרתי המעורב בחקירה.

לפי המקור, המצוטט בעיתון "מלאדה פרונטה דנס", המשטרה קבעה כי השגריר ג'מל לא נרצח, אלא פתח בטעות את הספר שהונח במעונו שנים רבות קודם לכן.

סמטקס הוא חומר הנפץ ששימש לפיצוץ טיסת פאן אם באסון לוקרבי ב-1988. בעיתון לא נכתב כיצד הספר שמולכד בחומר הזה מצא את דרכו אל מעון השגריר הפלסטיני.

לדברי המקור המשטרתי, "זו הייתה תאונה מצערת. השגריר היה אדם יסודי והוא רצה להניח את דברים במקומם. בין היתר היו שם שני ספרים ממולכדים".

חדשות נוספות מרחבי העולם
חבר הקונגרס בגד באשתו - ונתפס על חם במצלמות
תנין מפלצת: צפו בזוחל האימתני שטרף חמישה בני אדם
הנשיא בוש מגלה: "פוטין השפיל את הכלב הקטן שלי"
החוקרת שעוררה תדהמה אושפזה במחלקה פסיכיאטרית

חוקרי משטרה בביתו של שגריר פלסטין בצ'כיה ג'מאל ג'מל. 1 בינואר 2014. AP
חוקרי משטרה במעונו של השגריר בפראג, ביום שבו נהרג/AP

השגריר ג'מל נהרג ב-1 בינואר השנה. לפי ההערכות הקודמות של המשטרה, הפיצוץ נגרם בשל טיפול רשלני במתקן שנועד לאבטח כספת ישנה. חוקרים שבדקו את הדירה אמרו כי אותרו בה גם כלי נשק מימי המלחמה הקרה. לדברי הפלסטינים, מדובר ברובים שהוענקו כמזכרות לפקידי אש"ף שהוצבו בצ'כוסלובקיה.

השגרירות הפלסטינית בפראג טרם התייחסה לדיווח. משטרת צ'כיה מסרה כי אין באפשרותה להגיב לדיווח.

ג'מל היה בן 56. הוא בא לצ'כיה שלושה חודשים לפני שנהרג. קודם לכן כיהן כקונסול הכללי של פלסטין במצרים ושימש בתפקיד דיפלומטי בכיר בניו יורק. בתו ראנה, המתגוררת ברמאללה, אמרה בימים שאחרי מותו כי אביה "לא נהרג בתאונה, וייתכן שלמותו היה מניע פוליטי או מניע אחר". שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, פסק אז כי "מדובר בתאונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully