וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי צפון קוריאה בוחרים - הממשלה מחליטה למי

9.3.2014 / 14:09

אלה הן הבחירות הראשונות בעידן קים, ולמצביעים לפרלמנט נותר לבחור בין "כן" ו-"לא" עבור המועמד היחיד בכל מחוז. עם זאת, רשימת המועמדים עשויה לחשוף שינויים במאזן הכוחות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אזרחי קוריאה הצפונית הלכו הבוקר (ראשון) לקלפיות, כדי לאשר בחותמת גומי את החברים החדשים בפרלמנט. העיתון רודונג סינמון, ביטאון המשטר הקומוניסטי-דיקטטורי, הגדיר את הבחירות כ"תהליך שמבטא את שגשוגה של חברת הפועלים החזקה והמכובדת".

ההצבעה לאסיפת העם העליונה מתקיימת מדי חמש שנים, וזו מערכת הבחירות הראשונה מאז עלייתו של קים ג'ונג-און לשלטון, אחרי מות אביו בדצמבר 2011. הבחירות הקודמות נערכו במרץ 2009, כאשר 687 צירים נבחרו לאסיפה.

במקום לבחור במי לתמוך, המצביעים מקבלים אפשרות מצומצמת ביותר של השפעה: בכל אחד ממאות המחוזות יש רק מועמד אחד, והמצביעים צריכים להכריע בבחירה פשוטה, אם להצביע עבורו "כן" או "לא". במערכת הבחירות הקודמת, יותר מ-99% מהמצביעים הגיעו לקלפיות, ו-100% מהם אישרו את המועמד במחוז הבחירה שלהם.

לקריאה נוספת
האו”ם: קוריאה מבצעת ”זוועות שלא יתוארו” באזרחיה
עדויות מהזוועות בקוריאה: ”אכלנו עכברים כדי לשרוד"

בחירות בקוריאה הצפונית לאסיפת העם העליונה. 9 במרץ 2014. AP
חגיגה לדיקטטורה. ממתינים בתור לקלפי, הבוקר בפיונגיאנג/AP

החוקה מגדירה את אסיפת העם כגוף החזק ביותר במדינה, אף שאין לו השפעה של ממש. האסיפה מתכנסת לעתים רחוקות, בדרך כלל רק פעם בשנה. עם זאת, רשימת המועמדים ורשימת המנצחים בבחירות - שתיהן אותה הרשימה - מסמנת את אנשי אמונו של קים שהודחו מהפרלמנט, ואת השמות החדשים שהוצנחו אליו.

ההצבעה בבחירות היא חובה אזרחית בקוריאה הצפונית. משקיפים חיצוניים אומרים שמדובר באמצעי נוסף עבור הרשויות לפקח על האוכלוסייה ולהדק את האחיזה באזרחים. למרות היעדר הדרמה, ההצבעה נערכת באווירה חגיגית. דגלי הלאום הוצבו בחוצות הערים, והנשים והנערות התלבשו בשמלות מסורתיות. בפארקים ובבתי הספר נערכו הרקדות המוניות.

גם שליט המדינה קים מתמודד בבחירות, מטעם מחוז מרוחק בגבול עם סין. באופן מסורתי, אזור זה נחשב למקום הולדתו של קים ג'ונג-איל, אביו של קים. היסטוריונים במערב סבורים שהוא בכלל נולד בברית המועצות לשעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בחירות בקוריאה הצפונית לאסיפת העם העליונה. 9 במרץ 2014. AP
בחירות בקוריאה הצפונית לאסיפת העם העליונה. 9 במרץ 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully