וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 נגד טרומפלדור

25.2.2014 / 11:30

בפרק הראשון בסדרת כתבות חדשה על צבא העם, שחטו בערוץ את האמרה המפורסמת של הגיבור גידם-היד. מה, כבר לא טוב למות בעד ארצנו? וגם: ככה הציל לפיד את החרדים

הכתב אור הלר הכין סדרת כתבות על צה"ל עבור ערוץ 10, ובמסגרת המשדר הראשון בסדרה, הוא ראיין מישהו חד ונחרץ בשם "פרופ' יגיל לוי מן האוניברסיטה הפתוחה", כך על פי הכיתוב. זה מספר לעם ישראל ש"היום טוב למות בעד ארצנו היא לא יותר משרידים של בדיחה רוסית ישנה". אה-ה. כלומר, אמירת המופת ומות המופת של גיבור תל-חי גידם-היד הם עבור פרופ' לוי, אור הלר וערוץ 10 בדיחה רוסית משומשת - כנראה, משום שטרומפלדור בא מרוסיה. ובעצם, טיפש מי שיהיה מוכן למות למען ארצנו. והשאלה הקטנה היחידה היא אם צבא ועם, שחייליו או לפחות חלק מובחר מתוכם, לא מוכנים למות בעד ארצנו, מסוגל בכלל להגן על ארצנו, כשמולנו עומדים מיליונים, אולי מאות מיליונים, שמוכנים "למות בעד ארצם". לדעתי, לא. אבל אולי לא כולם בצה"ל מסתכלים בערוץ 10. אז אולי עוד יש לנו תקווה.

מיד בסמוך, באותה כתבה ראשונה בסדרה על צה"ל, מביא אור הלר שורת אימהות שמספרות לנו שהן מעדיפות שהבנים שלהן יהיו לוחמי סייבר ולא לוחמים ממש, ובאמצע הוא מראיין בהערצה גלויה, את זאב דגני, מנהל גימנסיה הרצליה, שלא מוכן לתת דריסת רגל לצה"ל בגימנסיה שלו. מדובר אגב על השתלמויות שצה"ל מעביר במבחר התיכונים בארץ, כהכנה לכל מיני תחומי עיסוק צבאיים. לא בבית ספרנו. ואור הלר מגלה לנו בגילוי נאות שפעם היה תלמידו של זאב דגני. בקיצור, ערוץ 10 ואור הלר מנהלים אג'נדה נגד הקרביות, נגד הגבורה, נגד המופת, נגד מי שמוכן להקריב את עצמו למען הרבים. ככה זה אצלנו בגימנסיה הרצליה. טוב שלא כולם למדו שם.

לכל הטורים של מנחם בן בוואלה! דעות

חמ"ל התצפיתניות של חיל האיסוף הקרבי בכיסופים. דובר צה"ל
לוחם סייבר או לוחם בשדה הקרב?/דובר צה"ל

אבל לאור הלר ולערוץ 10 שיצאו נגד הגדת טרומפלדור, יקרה, אני מקווה, מה שקרה להיסטוריון פרופ' יהושפט הרכבי, שניסה להסביר לנו כמה בר-כוכבא היה רע לעם ישראל. מול פרופ' הרכבי עמד שיר ילדים קטן ומופלא אחד, שכתב לוין קיפניס:"איש היה בישראל/ בר כוכבא שמו/ איש צעיר וגבה קומה/ עיני זוהר לו/ הוא היה גיבור/ הוא קרא לדרור/ כל העם אהב אותו/ הוא היה גיבור". וזו הסיבה שכולם יודעים מי זה בר-כוכבא ואף אחד לא יודע מי זה פרופ' יהושפט הרכבי, וכולם יודעים מי זה יוסף טרומפלדור, עם משפטו הנצחי "טוב למות בעד ארצנו", אבל אף אחד לא יודע ולא יידע מי זה "פרופ' יגיל לוי" או מי זה אור הלר (הכפיל שלו מערוץ 2 , ניר דבורי, כל כך הרבה יותר סימפטי ממנו). "אסור לפגוע באגדה. נקודה", כתב אלכסנדר פן. וקל בחומר בהגדה. כי יוסף טרומפלדור היה גם היה ולא משל היה. מופת לכולנו.

רק לפיד טוב לחרדים

השורה התחתונה היא מאוד פשוטה: חוק "השוויון בנטל" לא מזיק לחרדים, אלא להיפך - מיטיב איתם. יותר מזה: אילו התקיימה כפשוטה הוראת בג"ץ האחרונה והמצוינת לשלול תמיכה כספית מכל בני הישיבות מגיל 18 ומעלה שלא התגייסו, הם היו יוצאים בהמוניהם מן הישיבות, בהיעדר מימון לעצם חייהם שם. חלקם היה מתגייס לצה"ל - וממש לא הייתי אוכף עליהם סנקציות פליליות בשנים הראשונות - וחלקם היה יוצא מידית לשוק העבודה, כי הדברים מאוד פשוטים: אם אין קמח - הקמח שלנו, מיינד יו - אין תורה. זאת, למרות שמה שהם לומדים שם בישיבות הוא ממש לא התורה האלוהית, התנ"ך האלוהי, אלא בעיקר גיבוב רבני מגונה, עמוס גזענות, שנאת זרים, שנאת נשים, שנאת גרים, וגם תפלויות רבניות למיניהן, חלקן הגדול בארמית. ולא שאין פה ושם חמדות ופניני חז"ל למיניהם, כמובן שיש. אבל זו ממש לא התורה האלוהית באמת. תנ"ך הרי כמעט לא לומדים שם בישיבות החרדיות.

עכשיו בא חוק לפיד, ומפיל את הוראת בג"ץ ומציל לחרדים את התחת. עשרות אלפי חרדים ימשיכו ללמוד בישיבות ולהיות ממומנים על ידינו. במימוננו הם ייצאו להפגנות שחורות עם מגבעותיהם השחורות, הכול בהוראת רבניהם, ואחר כך, בבוא המועד, גם ילכו להצביע בקלפי על פי הוראת הרבנים ויקבעו לנו איך נתחתן ואיך נמות ומיהו יהודי. הרבי אמר: אסור להתחתן (עם נורווגית) ואסור להיקבר (עם חייל קרבי שאמו "רוסיה"). אבל האם לא היה זה משה רבנו ש"אשה כושית לקח"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
הציונות באמת ניצחה? לפיד/דרור עינב

אבל אנחנו נמשיך לקבל מחמת בורות וטיפשות את הבנותיהם ואת תפיסותיהם החשוכות ונממן אותן, ואחר כך נשאל בתכניות מלומדות בטלוויזיה מה יקרה כשחרדים ישתלטו עלינו. באמת, מה יקרה? יהיה יותר שחור. הגיוס לצה"ל הוא אפילו לא הנקודה החשובה ביותר בהצלת החרדים משוביהם הרבנים. למען כולנו.

בתוקף "חוק השוויון בנטל" יהיו עשרות אלפי חרדים פטורים רשמית מגיוס, וממומנים על ידי המדינה בהיתר מוחלט. בתוקף חוק השוויון בנטל, הם יוכלו להתגייס לצבא עד גיל 26, על כל נשיהם וטפם - שצה"ל יממן, כמובן - וגם זה רק בעוד שלוש או ארבע שנים. פלא שהרמטכ"ל המעודן נשמע אפעס לא מאושר? בקיצור, בגלל טיפשותם המהותית של מנסחי "חוק השוויון בנטל", ובראשם חברי הכנסת עפר שלח, יעקב פרי ואיילת שקד, תמשיך הארץ הזאת להיאנק תחת עול הרבנים החרדים, וגם הציוניים, על פי דרכם, שמונעים מכולנו חופש (למשל, חופש הנישואים), וכופים על כולנו לימודי "תורה" כביכול המחנכים לגזענות ולשנאה. יותר מזה: חוק לפיד מונע מרבבות התלמידים החרדים לצאת מן העבדות הרבנית שהם נתונים בה, ומנציח את שליטת הרבנים עליהם ועל חייהם. עכשיו כופה עליהם חוק לפיד את המשך העבדות.

בקיצור, הוראת בג"ץ טובה לנו פי מאה מכל "חוק השוויון בנטל", והשאלה למה עלה דווקא בגורלו של לפיד להפוך למציל החרדים היא שאלה מעניינת בתחום סוגיית דרכי אלוהים בעולם (ואני מאמין באלוהים באופן מוחלט, אבל בהחלט לא ברבנים). בינתיים, כדאי להתבונן מחדש בהתנהלותם של מנסחי החוק הזה. לפיד מסתכל לנו בעיניים ומשקר לנו: "הציונות ניצחה", הוא מכריז. כי לדבריו "מרגע כניסת החוק לתוקף, כל בן 17 חרדי יקבל צו גיוס". וואלה? יקבל צו גיוס? ומה יעשה עם אותו צו גיוס? כן, הוא יבוא איתו לבקו"ם וישוחרר מיד אל חיק הרבנים הרודים בו. עוד שלוש או ארבע שנים לפחות. אז למה אתה משקר לנו בפנים לפיד?

רצו לצייר סוס, ובקושי יצא גמל

וראינו את עפר שלח, אביו מולידו של החוק המפותל והדפוק הזה, חוק ששום דבר בו לא ישר ושום דבר בו לא פשוט וכולם "לומדים אותו". עדיין. אפילו הרמטכ"ל. כן, ראינו את עפר שלח נלחם בשיניו על עוד טיפת כבוד, להיות יו"ר ועדת החוץ והביטחון. ראינו אותו. ואיך הבטיח לנקוט בכל מיני מניפולציות כוחניות כדי להכריח את ראש הממשלה לתת לו את הכיבוד.

וראינו את חבר הכנסת יעקב פרי, עם גמול הכסף המגעיל מבנק המזרחי. איך הוא מתייצב מול פני האומה ואומר שהוא לא מתבייש במענק בסך 600 אלף שקל שקיבל, כי "זה לא עניינו של אף אחד". מה אתה אומר? גם לא עניינם של לקוחות בנק המזרחי?

וראינו את חברת הכנסת איילת שקד, שמתייעצת עם הרבנים כדי לדעת איך לזוז ואיך להתנהל, בכל צעד ובכל שעל, ובסוף היא מוציאה חוק שאפילו התואר "גמל" קטן עליו, על פי הבדיחה הידועה שגמל הוא סוס שציירה ועדה. ועדת שקד התבקשה מלכתחילה לצייר סוס שהפך לגמל למחצה, עוד לפני שהגיע אליה, ובידיה האמונות של איילת החמודה הפך לחצי סוס, חצי גמל וחצי חמור. וסליחה שיש כאן חצי מיותר. ככה זה כשוועדה מתבקשת לצייר גמל בצורת חמור.

יאיר לפיד הוא בחור נחמד ואסתטי, וממש לא איכפת לכולנו שישחית את זמנו בפוליטיקה, אבל באמת למה לו? לא עדיף לו לחזור ל"אולפן שישי" ולטור השבועי? אם יתנו לו לחזור, כמובן, אחרי שהבין (או שאולי לא?) שכל מה שהפוליטיקה עושה לו זה להפוך אותו לעסקן קטן. הרי כשישאל שוב: איפה הכסף? יגידו לו: אצל החרדים שדאגת לממן ואצל החבר שלך יעקב פרי. הוי לפיד לפיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully