וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה מעבר לגבול: מי הניף דגל ישראל במוצב חיזבאללה?

19.1.2014 / 17:34

תושבי מטולה שפשפו את עיניהם נוכח מחזה שלא נראה כמותו מאז מאי 2000: את אנשי חיזבאללה החליפו צלמים, אנשי סאונד ונבחרת ניצבים ששקדו על סרט. "רק שאנחנו לא נאכל סרטים"

צילום: יותם אסרף, עריכה: מיכאל ברגמן

מאז סוף השבוע משפשפים תושבי מטולה את עיניהם נוכח מחזה שלא ראו מאז נסיגת צה"ל מלבנון במאי 2000. מעברו השני של הגבול, במקום שבו נמצא כיום מוצב חיזבאללה, מתנוססים לפתע דגלי ישראל, ומסביבם כלי רכב צה"ליים ועשרות אנשים לבושים מדי צה"ל.

צוות הצילום, ציוד הסאונד והתאורה ונבחרת הניצבים המכובדת לא השאירו מקום לספק. חיילי צה"ל שעוקבים זה כמה ימים אחר המתרחש מעברו השני של הגבול הסבירו לתושבים כי הלבנונים מצלמים סרט על הימים שבהם שהה שם הצבא הישראלי. "הם כנראה מצלמים עוד סדרה שתשודר בטלוויזיה הלבנונית על התקופה שבה צה"ל ברח מלבנון", אמר לוואלה! חדשות קצין צד"ל לשעבר שצפה במחזה ומתגורר בקרבת מקום. "לפני כמה חודשים שידרו בטלוויזיה הלבנונית סדרה על איך שאנחנו הצד"לניקים ברחנו בחיפזון מלבנון. אני מעריך שמדובר כאן בעוד סדרה מהסוג הזה שתשודר שם בוודאי בחודשים הקרובים", הסביר.

עוד מחדשות היום:
זינוק בירי מהרצועה: לחמאס אין מה להפסיד
קצינים בכירים לנו במלונות על חשבון צה"ל ללא היתר
עימותים בקייב: מאה אלף מוחים נגד איסור ההפגנה

צילומי סרט בלבנון שבמסגרתו הקימו מוצב עם דגלי ישראל וניצבים שמשחקים חיילים ישראלים. ינואר 2014. שגב דהן, ג'יליס
"אולי כבשנו ולא הרגשנו?". דגלי ישראלי על סט הצילומים מול מטולה, היום/ג'יליס, שגב דהן

על אף הסקרנות הרבה במטולה, שלוותה באווירה משועשעת למדי, חלק מהתושבים דווקא עקבו אחר המחזה בחשדנות והביעו את חששם מפני תחבולה שחיזבאללה זומם על הגבול. "מחזה האבסורד", הגדירה זאת תושבת המקום עינת לב ארי בדף הפייסבוק שלה. "מול שער וייס במטולה, מהעבר הלבנוני של הגבול במוצב חיזבאללה, מתנוססים כמה דגלי ישראל, מגדל שמירה חדש, ג'יפים וקומנדקרים ישראליים", סיפרה לחבריה הווירטואליים. "אולי כבשנו את דרום לבנון ולא הרגשנו? 'מצלמים שם סרט', אמרו לנו החיילים שהשקיפו לעבר סט הצילומים. רק שאנחנו לא 'נאכל סרטים'".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"'דז'ה-וו' לימים שלפני הנסיגה"

אלוף-משנה (במיל') דובי אמתי, המתגורר שנים רבות במושבה הצפונית, מסרב להתרגש מהסט החריג ששינה את הנוף. "זה עושה לי אמנם 'דז'ה-וו' לימים שלפני נסיגת צה"ל מלבנון, אבל אני לא מתייחס למה שגלוי לעין, אני מתייחס למה שלא גלוי לעין", אמר. לדברי אמתי, המעבד מטעים שנמצאים סמוך לגדר המערכת, "מה שרואים לא נראה לי מסוכן. אני מכיר את הצד השני טוב מדי ולכן כשאני רואה את זה לא עובר לי כלום בראש. אני לא מקדיש לזה יותר מדי זמן". עם זאת, הוא הדגיש כי תפישתו לגבי סכנה ממשית – לא כזו מהסרטים – דווקא קיימת: "אין לי ספק שהסיבוב הבא יגיע והוא יהיה קשה יותר ומתוחכם יותר, זאת רק שאלה של זמן ולכך צריך להתכונן ולהיערך".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

צילומי סרט בלבנון שבמסגרתו הקימו מוצב עם דגלי ישראל וניצבים שמשחקים חיילים ישראלים. ינואר 2014. שגב דהן, ג'יליס
"אין ספק שהסיבוב הבא יגיע והוא יהיה קשה ומתוחכם יותר". גבול ישראל-לבנון/ג'יליס, שגב דהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully