וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: הדולפינים מתמסטלים מדגי אבו נפחא

מצלמות של ה-BBC שעקבו אחרי דולפינים חשפו כי הם נוהגים "להתמסטל" בכוונה תחילה על ידי לעיסה עדינה של דגים המפיצים רעל. "הם העבירו אותו ביניהם והתנהגו מוזר"

הרבה קווי דימיון נמצאו במהלך השנים בין הדולפינים לבני האדם, אבל בכל זאת קשה להשאר אדישים לתגלית האחרונה – יוצרי סרט דוקומנטרי שישודר השבוע ב-BBC טוענים כי מצאו עדויות לכך שהיונקים הימיים "מתמסטלים" בכוונה תחילה.

יוצרי הסרט השתמשו במצלמות שהוסתרו בתוך צוללות קטנות בצורת דגים, שעקבו אחרי הדולפינים בטבע, מתוך מטרה לחקור את חייהם הסודיים. אחד מהממצאים שלהם היה צילום של חבורת דולפינים צעירים ש"מתמסטלים" מהגזים הרעילים שנמצאים בתוך דגים מסוג "אבו נפחא", אותם הם מפיצים כאשר הם חשים בסכנה. צריכה של כמות קטנה מהרעלים הללו אינה קטלנית וידועה כבעלת השפעה נרקוטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם העבירו אותו ביניהם ואז התחילו להתנהג בצורה מוזרה מאוד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוידאו עצמו, שמראה את הדולפינים מתמסטלים עדיין לא שוחרר, אך הזאולוג רוב פילי, שעבד יחד עם יוצרי הסרט, אמר ל"סאנדי טיימס": "ראינו קבוצה של דולפינים צעירים מתנסים, בכוונה תחילה, במשהו שידענו שהוא ממסטל. אחרי שהם לעסו את הדג בעדינות – ולא בפראות כפי שהם עושים עם טרף – הם העבירו אותו ביניהם ואז התחילו להתנהג בצורה מוזרה מאוד, כמו למשל להצמיד את האף שלהם לקצה המים – כאילו שהם מרותקים לבבואתם. זה הזכיר לנו את האנשים שבעבר היו מלקקים צפרדעים בכדי להתמסטל – בעיקר בדרך שבה הם נותרו במין הלם לאחר מכן. זה היה דבר מדהים".

הפרומו לסרט

בסרטון הזה מ-2012 ניתן לראות דולפינים משחקים עם דגי אבו נפחא. רק משחקים

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully