וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדון אדלסון לאובמה: הטל פצצה גרעינית על איראן

24.10.2013 / 12:12

בשיחה עם סטודנטים בניו יורק, אמר מקורבו של נתניהו והבעלים של "ישראל היום", כי המו"מ עם טהראן מפגין חולשה מדינית. "פצצה אחת במדבר, ואח"כ פצצה בלב טהראן". צפו בנאום

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

איל הקזינו שלדון אדלסון, הבעלים של העיתון "ישראל היום" וממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קורא להטיל פצצה גרעינית על איראן. לדבריו, אין טעם לנהל משא-ומתן עם טהראן, משום שהאופציה הצבאית היא הדרך היחידה לגרום לאיראן לזנוח את תכנית הגרעין החשאית שלה.

המיליארדר היהודי, הנחשב לתורם הגדול ביותר של המפלגה הרפובליקנית, דיבר שלשום (שלישי) בפני סטודנטים ב"ישיבה יוניברסיטי", אוניברסיטה פרטית בניו יורק. האתר "מונדווייס", העוסק בביקורת יהודית על יחסי ארה"ב-ישראל, תיעד את הדברים בסרטון.

אדלסון, בן 80, אמר כי ראשית, הנשיא ברק אובמה צריך להטיל פצצה גרעינית במדבריות איראן: "תרים את הטלפון, תתקשר למישהו בנברסקה, אפילו אם תשלם על זה תעריף חוץ, ותגיד: 'קדימה'. קודם כל משגרים פצצה גרעינית בטיל בליסטי לאמצע המדבר. זה לא יפגע באיש, אולי רק בכמה נחשים ועקרבים. אחר כך אומרים: תראו, הטיל הבא יהיה בלב טהראן".

שלדון אדלסון, בעלי ישראל היום, בבית המשפט בלוס אנג'לס. אפריל 2013. AP
אדלסון, בחודש אפריל בבית המשפט בלאס וגאס/AP

הקהל, ובו צעירים רבים חובשי כיפה, הגיב בתשואות כאשר אדלסון לעג לאובמה בשל רצונו לנהל משא ומתן עם האיראנים. לדבריו, השיחות, שנפתחו מחדש מול נציגיו של הנשיא חסן רוחאני, משדרות "חולשה מוחלטת".

מנחה האירוע היה הרב שמואל (שמולי) בוטח - מורהו הרוחני של מייקל ג'קסון, מחבר רב המכר "סקס כשר" וכוכב קבוע בתכנית הבוקר בארה"ב.

הרב בוטח שאל את אדלסון: "בהתחשב בתחושות החזקות שלך, לפיהן ארה"ב לא עשתה מספיק כדי לעצור את השואה, מה דעתך כעת - כאשר אובמה 'מדבר עם איראן' חרף איומיה כלפי ישראל?". אדלסון השיב כי "זו "טקטיקת המו"מ הגרועה ביותר שאי פעל העלתי על דעתי".

לדבריו, "באופן הזה, הוא (אובמה) לא אומר להם לוותר על הגרעין לגמרי ולהוכיח שפניהם לשלום. מה זה, משחק שבו בודקים מי ימצמץ ראשון?".

לקריאה נוספת
אדלסון נגד אולמרט: "נתניהו לא מציית לפקודות שלי"
כמה כסף באמת הוציא אדלסון על הבחירות בארה"ב?
אדלסון על העיתון ”ישראל היום”: ”אנחנו יותר מדי הוגנים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully