וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת ציינה 40 שנה למלחמה: שלח נזכר באביו ובכה

15.10.2013 / 17:10

חבר הכנסת נשא דברים לרגל 40 שנה למלחמת יום הכיפורים, וציין את פועלו של אביו - מפקד גדוד בצנחנים באותם ימים. נתניהו התייחס למתקפת מנע, ברקע פתיחת השיחות עם איראן

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת התכנסה היום (שלישי) לדיון מיוחד לציון 40 שנים למלחמת יום הכיפורים, וסיפקה רגע מיוחד וחריג בנוף הרציני של המשכן. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) נשא דברים ובמהלכם הזיל דמעה כשהזכיר את אביו, מפקד גדוד במלחמה. "זה איננו חלק מתוכנן בנאום שלי", הודה שלח. "הבוקר, בדרכי לוועדות הכנסת, חלפתי על פני תמונות שצילמו לוחמים ומוצגות במסדרונות, ולפתע ללא הכנה מוקדמת ראיתי בראשי את לוחמי גדוד 471 של הצנחנים, כובשי קוניטרה והחרמון הסורי", סיפר. "ראיתי את מפקד הגדוד, זקוף ובטוח וצעיר ב-14 שנים ממני היום. חזי שלח, אבא שלי. הדברים האלה גם לזכרו", אמר שלח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם גם הוא בכנסת לרגל ציון המלחמה, ואמר כי "לקחי המערכה ההיא מלווים אותנו בארבעת העשורים האחרונים, הם שזורים בתובנות המצטברות מיתר המלחמות והקרבות בהם עמדנו. הלקח הראשון הוא לעולם לא לזלזל באיומים, לעולם לא לזלזל באויב, לעולם לא להתעלם מסימני הסכנה. הלקח השני הוא שאסור לוותר מראש על מכת-מנע. לא בכל מצב דרושה מכה כזאת ויש לשקול את הדברים בכובד ראש ובזהירות, אבל ישנם מצבים בהם המחשבה על התגובה הבינלאומית לצעד כזה אינה שקולה למחיר הדמים שנשלם על ספיגת מכה אסטרטגית שעליה ניאלץ להגיב מאוחר יותר, אולי מאוחר מדי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת לצדו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, יולי 2013. טלי מאייר
הזכיר את חשיבות מתקפת המנע, ברקע פתיחת השיחות עם איראן. נתניהו נואם במליאה/טלי מאייר

ברקע פתיחת שיחות המערב עם איראן בסוגיית הגרעין, הוסיף נתניהו כי "מלחמת מנע היא מן ההחלטות הקשות ביותר שממשלה נדרשת לקבל, כי לעולם היא לא תוכל להוכיח מה היה קורה אלמלא הייתה פועלת. עם זאת, ההבדל הגדול בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים מקופל קודם כל בזה שבששת הימים פרצנו במכת מנע את טבעת החנק שאויבינו שמו סביבנו, וביום הכיפורים, למרות הסימנים המקדימים, בחרה הממשלה לספוג את מתקפת האויב בכל עוצמתה".

עוד קודם לכן ציינה הכנסת 40 שנים למלחמה בשורה של אירועים. קבוצות מבקרים, ובהם שבויי המלחמה ואנשים שנפצעו בה, אלופי צה"ל דאז ואלמנות ויתומים שהוזמנו למשכן, נפגשו עם חברי כנסת בעבר ובהווה שהשתתפו במלחמה. בין חברי הכנסת לשעבר שהשתתפו בפרויקט היו אבי דיכטר, שהיה אז מפקד צוות בסיירת מטכ"ל, איציק מרדכי, שזכה לעיטור העוז על תפקודו במלחמה כמג"ד צנחנים בקרבות על החווה הסינית, אפי איתם, שזכה לעיטור המופת על חלקו בהבקעה לרמת הגולן, זבולון אורלב שזכה לעיטור המופת על חלקו בהגנת התעלה, עמרם מצנע שהיה אז מג"ד שריון, וחברי כנסת רבים נוספים.

בנוסף, נחנכה היום במשכן הכנסת תערוכת צילומי לוחמים שטרם נחשפו עד היום. מוקדם יותר ערכה ועדת החוץ והביטחון דיון מיוחד לציון 40 שנים למלחמה, שהתמקד באופן שבו על חברי הוועדה לפעול בעת חירום.

עוד בנושא
יחימוביץ' על נאום נתניהו: "אף מילה על 'טבע'?"
נתניהו: "לא נתפשר על האינטרסים עבור כותרות ומחמאות"
על מה יתקוטטו במושב החורף של הכנסת?

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully