וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הזמין מיליון מנות חיסון נגד פוליו

נערכים למגיפה? ערוץ 10 דיווח כי למשרד הבריאות הומלץ לחסן את כלל ילדי ישראל. במשרד הכחישו, אך מספר מנות החיסון שהוזמן גדול בהרבה מהדרוש לחיסון ילדי הדרום בלבד

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

משרד הבריאות אישר אמש (שני) כי הזמין מיליון יחידות חיסון לנגיף הפוליו שהתפרץ בדרום הארץ, כחלק ממבצע "שתי טיפות" שיצא אתמול לדרך. בערוץ 10 דווח אמש כי הוועדה המייעצת למשרד הבריאות לענייני חיסונים המליצה לחסן את כל ילדי המדינה, אך במשרד הבריאות מכחישים את הדיווח. במשרד ציינו כי המלצה כזאת לא התקבלה, והוסיפו כי בתוך שבוע תגובש החלטה בנושא. "בניגוד לפרסומים שהיו הערב, לא יצאה כל המלצה רשמית מועדת הפוליו למשרד הבריאות, שעניינה מתן חיסון פוליו בטיפות בכל הארץ", נמסר.

עם זאת, מיליון מנות החיסון שהוזמנו, גדול בהרבה מעבר לכמות הדרושה לחיסון הילדים בדרום בדרום הארץ. מספר הילדים המוערך ביישובים אלה הוא כ-150 אלף בלבד, ולפיכך לא ברור מדוע הוזמנו המנות הנוספות.

ילד מתחסן נגד פוליו בתימן. יוני 2013. AP
מיליון חיסונים נרכשו, אך במשרד הבריאות מכחישים כי כלל ילדי הארץ יחוסנו. מבצע החיסונים החל היום בדרום/AP

מבצע החיסונים בדרום נפתח אתמול בביקורה של שרת הבריאות יעל גרמן לתחנת טיפת חלב ברהט, שם עקבה אחר המבצע לחיסון ילדי הדרום - מקריית גת עד מצפה רמון - ב-66 יישובים. המבצע יימשך מדי יום בין 8:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ובמסגרתו יחוסנו כל הילדים באזור המוגדר שנולדו אחרי ה-1 בינואר 2004 (ילדים מבוגרים יותר, מעל גיל 9, כבר חוסנו בחיסון זה). החיסון, המורכב מנגיפים מוחלשים ומיועד למנוע את העברת הנגיף, יינתן במנת השלמה אחת, באמצעות שתי טיפות דרך הפה. את רשימת היישובים ומרכזי טיפת החלב בהם יינתנו חיסונים ניתן למצוא באתר משרד הבריאות. אתמול קיבלו את החיסון כ-4,000 ילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אם נקבל דיווחים צפונה, נחסן בכל הארץ"

החיסון נגד נגיף הפוליו, הגורם לשיתוק ילדים, ניתן כבר לתינוקות במסגרת תכנית החיסונים הלאומית, אך על פי ההחלטה האחרונה תינתן מנה נוספת, במטרה לעצור את התפשטות הנגיף. במסגרת מבצע החיסונים, יחוסנו הילדים במרכזי טיפת חלב וכן בבתי הספר. יצוין כי קיים סיכון אפסי להתפרצות הנגיף בעקבות החיסון בקרב המתחסנים.

"אם נקבל דיווחים צפונה, יהיה צריך לחסן בכל הארץ. אנחנו מחסנים רק כשצריך, ותוך שבוע נחליט אם יש צורך בחיסון בכל הארץ", אמר שלשום מנכ"ל משרד הבריאות רוני גמזו שהדגיש כי אנשיו פעלו באופן נמרץ לאיסוף מידע כדי לא לקבל החלטות מהירות. "לא רצינו לשלוף החלטה של חיסון מסיבי, מעין החלטת התגוננות שאיננו בטוחים בה. לקחנו תקופה לבדיקות והתייעצות עם כלל הגורמים בישראל וארגון הבריאות העולמי, כדי לבוא לציבור ולומר זה מה שצריך לעשות".

(עדכון ראשון: 20:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully