וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה במדפסת: המחאות הוצאה לפועל התעכבו

כ-2,000 אזרחים המתינו לכספים שנגבו עבורם במשך כשבוע, בזמן שרשות האכיפה והגבייה עסקה בתיקון התקלה. אם חד הורית שהמתינה לדמי מזונות: "זה אבסורד"

אלפי אנשים נאלצו להמתין שבוע ימים לכספי הוצאה לפועל שנגבו עבורם בשל תקלה טכנית ברשות האכיפה והגבייה, המוכרת כ"הוצאה לפועל". כ-2,100 איש המתינו בשבוע שעבר לתיקון מדפסת ההמחאות על מנת שזו תוכל להנפיק עבורם את הסכומים שגבתה עבורם הרשות. באופן שגרתי מנפיקה הרשות האכיפה והגבייה המחאות לזוכים בתיקי הוצאה לפועל תוך שלושה ימי עסקים. אנשים שקיבלו אישור על גביית התשלומים לפני חג השבועות נאלצו להמתין מעל ומעבר לתקופה הנקובה תחילה בשל החג ולאחר מכן התקשו ברשות לספק את הכסף בשל מדפסת מקולקלת.

במקרים רבים לא מדובר רק בעוד כמה ימי המתנה אלא בצורך קיומי. "משמעות הדבר היא שאני לא יכולה לשלם חשבונות", הסבירה באותה עת יעל (שם בדוי), "לא יכולה לקנות כלום כשאין לי את הכסף בבנק ואני לא יודעת מתי זה יקרה ואיש לא יקבל את ההסברים שלי על איחור בגין תקלה בהוצאה לפועל". יעל היא אם חד הורית לשניים, שהמתינה למעלה משבוע ימים לקבלת דמי מזונות של כ-12 אלף שקל. "זה אבסורד שאני מקבלת הודעה על המצאות הכסף בידיהם אך לא יכולה לקבל אותו. זה מוביל למתחים נפשיים גדולים כשאני לא יודעת מתי אוכל להשתמש בכסף, על אחת כמה וכמה לפני חג, אז לא יכולתי לקנות כלום", המשיכה יעל. "אחרי כן הייתי צריכה להמתין עוד יומיים של חג ועכשיו עניין המדפסת, בכל הגוף הזה יש מדפסת אחת יחידה? עבורם זו רק מדפסת שהתקלקלה, לנו זה חיים".

יש לציין כי בחודשים האחרונים פועלת רשות האכיפה והגבייה לקבלת אישור ממשרדי האוצר, המשפטים והמוסד לביטוח לאומי להקמת מחלקה מיוחדת לגביית דמי מזונות. ארגונים חברתיים טוענים כי מדובר בצעד מבורך כשזוכה שתבקש לגבות דמי מזונות שנפסקו לטובתה תוכל לפתוח תיק אחד ומאותו רגע תפעל הרשות להשגת התשלום, אך מעידים כי אירועים כמו המתואר לעיל מטילים בספק יכולת הרשות לפעול בצורה מהירה ויעילה.

מרשות האכיפה והגבייה נמסר: "כל הזוכים בתיקי ההוצאה לפועל קיבלו את ההמחאות נכון ליום 20.5.13. במידה וחל עיכוב בתיק פרטני, מוזמן הזוכה לפנות לבדיקה למול הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully