וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון נחמן הובא למנוחות: "הרחבת גבולות ישראל"

יהושע בריינר

20.1.2013 / 16:25

נתניהו ספד לראש עיריית אריאל, שהלך לעולמו שלשום, ואמר כי עירו היא מרכיב עיקרי ב"חגורת הביטחון של ישראל". נחמן ביקש להיטמן בשטח שלכאורה חורג מהנהלים, אך בקשתו אושרה

אלפים ליוו היום (ראשון) את ראש עיריית אריאל רון נחמן בדרכו האחרונה בהלוויה שנערכה היום בעירו, בה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לעניינים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון, שר האוצר יובל שטייניץ, שר החינוך גדעון סער, חברי כנסת ושרים נוספים, קצינים בכירים בפיקוד מרכז, בהם מפקד אוגדת יהודה ושומרון.

הלווייתו של רון נחמן באריאל, ינואר 2013. שלומי גבאי
ההלוויה באריאל, היום/שלומי גבאי

"מדינת ישראל מלווה בצער ובכאב עמוק את רון, האחד והיחיד והבלתי נשכח", ספד לנחמן ראש הממשלה נתניהו. "רון יקירי, היית חבר נפלא ושותף אמיתי לדרך. פגשתי אותך לראשונה כשהייתי שגריר באו"ם, וכבר אז דיברת בהתלהבות על עיר אוניברסיטאית בשומרון". נתניהו הוסיף כי נחמן הקדיש 35 שנים לאריאל: "הייתה לי הזכות בקדנציה הראשונה להכיר בה כעיר ורון עמד בראשה עד לפטירתו. רון ניחן בנשמה גדולה וגם בחוש הומור וחיוכו ילווה אותנו לעד". לדבריו, "אריאל היא מרכיב עיקרי בחגורת הביטחון של מדינת ישראל כשם שירושלים תישאר בירתנו המאוחדת לנצח. העץ ששתלתי פה בעבר יחד איתך לעולם לא ייעקר".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין ספד אף הוא לנחמן ואמר: "ידיך שילבו בין חלום לריאליה. במעשיך לימדת אותנו שגם בשנות האלפיים אפשר להגשים חלומות. אתה הרחבת את גבולות ישראל, חלמת להקים עיר שתשרת את כל תושבי הסביבה, ערבים ויהודים". ריבלין הוסיף: "בנית בשליחות העם כולו על דעתם של כל ממשלות ישראל וכולם העריכו אותך על כך". יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר: "רון בנה עיר אדירה של חילונים ודתיים וכך היישוב גדל וגדל. הוא האמין בזכות הטבעית של עם ישראל בארץ. היה שלום אחי ומורי".

"במקרה של נחמן יש רצון לחרוג במעט מהנהלים"

נחמן, שהלך לעולמו ביום שישי לאחר התמודדות עם מחלה קשה, ביקש להיטמן במרכז לפיתוח מנהיגות אשר צופה על העיר. זאת בניגוד לנהלים, משום שבפועל לאריאל שטח אחר המוגדר כבית עלמין באזור ההתנחלות ברקן, וכריית הקבר במקום הינה לכאורה חריגה מהנהלים הקבועים. ההחלטה לקבור את נחמן במקום התקבלה, כך נראה, לפנים משורת הדין לאחר שהוא עצמו ביקש להיקבר שם לפני מותו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהלווייתו של רון נחמן, ראש העיר אריאל, ינואר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"היית חבר נפלא ושותף אמיתי לדרך". נתניהו בהלוויה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הבוקר הגיעו לשטח הקבר המיועד עשרה נציגים של חברה קדישא שהחלו בהליך של "קידוש השטח לקבורה" על מנת להכשיר את המקום מבחינת ההלכה לקבורה. אמש שוחחו בעניין בכירים בעירייה עם המנהל האזרחי על מנת לוודא שלא מדובר בבעיה חוקית שעשויה לגרור לאחר קבירתו של נחמן סוגיות בעיתיות אחרות. בכירים במנהל אישרו כי שטח הגבעה המיועדת לקבורתו של ראש העירייה הינו בתוכנית המתאר של היישוב והדבר הספיק לעירייה על מנת לקבוע כי שם ייטמן נחמן, כאמור על פי בקשתו.

"זה נושא רגיש ואנשים לא מעוניינים לעורר עכשיו מהומות, בוודאי לא לפני שקברו את נחמן", אמר גורם בעירייה המעורב בסוגיה, "במקרה של נחמן, שהיה ממקימי אריאל, יש רצון לחרוג במעט מהנהלים". מעיריית אריאל נמסר בתגובה כי "המקום מאושר לקבורה מבחינת התב"ע (תכנית בניין עיר). זו הייתה בקשתו האחרונה של ראש העיר לפני מותו ומעבר לכך אין לנו כוונה להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully