וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: נשב רק בממשלה שתנהל משא ומתן מדיני

פנחס וולף

30.10.2012 / 19:25

בכינוס באריאל הציג לפיד את המצע המדיני-ביטחוני שלו, והצהיר כי הוא מתנגד לחרם על ההתנחלויות, אולם בהמשך הוסיף כי "לא יוקמו התנחלויות חדשות אך גם לא תהיה הקפאה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שהציג את "נבחרת הכוכבים" של מפלגת יש עתיד, ובהם העיתונאי לשעבר, עפר שלח, יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, מתפנה להצגת המצע המדיני-ביטחוני שלה. בכינוס שהתקיים הערב (שלישי) במרכז האוניברסיטאי באריאל, פרש לפיד את משנתו המדינית-ביטחונית בפני תומכיו. "בחרתי באופן מכוון להציג את המצע המדיני של יש עתיד, כאן, באריאל. זו הצהרה על כך שהדיאלוג הישראלי צריך להתנהל מתוך הקשבה ומתוך העיקרון שחרמות ונידויים אינם מובילים לשום מקום. אני מתנגד בכל מאודי להחרים את אריאל או כל מקום אחר ביהודה ושומרון", אמר לפיד בפתח דבריו.

לפיד הצהיר כי "מפלגת יש עתיד לא תשב בממשלה שלא תחזור לשולחן המשא ומתן המדיני. אנחנו לא נשב בממשלה ששוב תנסה למוסס – בתירוצים שונים וממניעים פוליטיים צרים, את המחוייבות שלנו כלפי העתיד וגם כלפי ההווה".

פרובוקציה של אנשי מרצ בכנס יש עתיד,אוקטובר 2012. דרור עינב
פעילי מרצ שהתפרצו לכנס באריאל/דרור עינב

לפיד תקף בדבריו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשל הקיפאון במשא ומתן עם הפלסטינים. "טענת נתניהו שאין פרטנר היא ניסיון התחמקות מהמציאות. האם מסתובבים שם פרטנרים אוהבי ישראל, תורמים של קק"ל? אלה הפלסטינים שיש, אין אחרים, והדבר היחיד שעשתה מדיניות ה'אין פרטנר' היא החלשה של ישראל בזירה הבינלאומית", אמר לפיד. הוא טען כי "אסור לנו לחזור על הטעות ההיסטורית של השמאל, שמכריז מראש על מה הוא מוכן לוותר וכך הפלסטינים רוצים עוד ועוד. עם זאת, העובדה שהימין משתמט מחובתנו לחזור לשולחן המשא ומתן זה חוסר אחריות לאומית". לדבריו, "אנחנו לא מחפשים נישואין אלא גירושין - דרך הוגנת להיפרד מהם (הפלסטינים - פ.ו)".

יו"ר יש עתיד הוסיף כי "צעדים חד צדדיים אינם עוזרים. תפקידנו להגיע להסכם, לכן צריך לחזור למשא ומתן. בזמן שנשב שם לא יוקמו התנחלויות חדשות, אבל גם לא תהיה הקפאה, כי יש גידול טבעי ואי אפשר שלא לבנות גן ילדים".

"אסור לנו לאבד את הרוב היהודי במדינת ישראל. גם השמאל הקיצוני וגם הימין הקיצוני מקדמים מדינה דו לאומית, ובלי הסכם מדינה יהודית נמצאת בסכנה", הוסיף.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יאיר לפיד במכללת אריאל , אוקטובר 2012. דרור עינב
"צעדים חד צדדיים לא עוזרים". לפיד הערב/דרור עינב

"הפלסטינים ייאלצו גם להבין – במוקדם או במאוחר – שיש שני עקרונות ברזל שלא ניסוג מהם: הראשון הוא שמדינת ישראל לא תכיר בזכות השיבה של הפלסטינים שחיו פה עד 1948, וגם לא במעמד הפליטים של צאצאיהם", אמר לפיד. "בעיית הפליטים תיושב בתחומי המדינה הפלסטינית העתידית. העיקרון השני הוא שירושלים תישאר בריבונות ישראלית ולא תחולק. ירושלים אינה רק מקום, היא גם רעיון, היא הלב הפועם שסביבו נבנתה מדינת ישראל החדשה. שיבת ציון לא היתה למגדלי עזריאלי אלא למגדל דוד, וליבה של ירושלים הוא גם ליבה של מדינת ישראל".

לגבי השאלה האם יהפוך המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה אמר: "כן, כל עוד לא פוגע בתקציבי האוניברסיטאות הקיימות ובתקציב הפיתוח שלהן. זה מה שגם אמרה ממשלת ישראל. אם ימצאו תקציב נוסף, אני בעד. בסוף צריך יהיה להרים את היד בכנסת. קונקרטית ארים את היד בעד, אבל יצטרכו להוכיח לי שזה לא פוגע בתקציבי האוניברסיטאות".

פעילי מרצ ופעילי ימין התרפצו לכנס

לפני תחילת הכינוס התפרצו לאולם שלושה פעילים של מפלגת מרצ שפיזרו דפים דמויי שטרות כסף עליהם הוטבע דיוקנו של לפיד. הפעילים נשאו שלטים בהם נכתב: "הכסף נמצא בהתנחלויות". במקביל, גם שלושה אנשי ימין התפרצו לכנס עם שלטים שבהם נכתב: "לפיד רוצה לגרש 140 אלף יהודים" ו"לפיד רוצה לגרש אותי מהבית, תושב איתמר".

בתחילת השבוע הציג לפיד את מספר שתיים ברשימת מפלגת יש עתיד בבחירות לכנסת ה-19 – הרב שי פירון. כפי שפורסם בוואלה! חדשות, במקום השלישי ברשימה תוצב כפי הנראה ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, לשעבר ממרצ, שתהיה אחת מארבע נשים בעשירייה הראשונה. לאחריה, ולא בהכרח בסדר הזה, יוצבו ככל הנראה עליזה לביא, ראש העיר דימונה, מאיר כהן, שעבר ללפיד מישראל ביתנו, עו"ד קארין אלהרר, יעקב פרי, הג'ודוקא האולימפי לשעבר וחבר מועצת עיריית נתניה יואל רזבוזוב וד"ר עדי קול. בשלב זה, לא ברור היכן יוצב מי שגויס בתור "ביטחוניסט" לרשימה, ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי. אלוף במילואים אלעזר שטרן, שהוזכר מספר פעמים כמי שיתמודד ברשימה, החליט סופית שלא להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully