וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא בשיא: דגלו של פרס על פסגת הר בגיאורגיה

טל שלו

18.9.2012 / 22:38

בחודש מאי הציל המטפס נדב בן יהודה את חייו של מטפס טורקי במהלך מסע לכיבוש האוורסט. בסוף השבוע האחרון הוא הציב את דגל ישראל, אותו קיבל מהנשיא, בפסגת הר ה"קאזבק"

כשבועיים לאחר שקיבל את "אות הנשיא למתנדב" על תרומה ייחודית לחברה הישראלית, הציב בסוף השבוע האחרון מטפס ההרים נדב בן יהודה את דגל ישראל, אותו קיבל מהנשיא שמעון פרס, על פסגת הר "קאזבק" שבמזרח גיאורגיה. את הדגל ביקש בן יהודה לקבל מהנשיא בעת הענקת האות, שהוענק לו לאחר שזכה לחשיפה ציבורית ותקשורתית גדולה בעקבות הצלת חייו של מטפס טורקי במהלך מסע לכיבוש פסגת האוורסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרגיש שיצאתי עשיר מאוד מהחוויה". בן יהודה על פסגת ה"קאזבק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הדגל שהעניק לי נשיא המדינה לקראת הטיפוס מסמל מבחינתי את כל הטוב שזכיתי לו בארץ לאחר חזרתי מהאוורסט", סיפר בסוף השבוע בן יהודה בן ה-24 מרחובות. "הצבתו בפסגה מהווה עבורי תעודת תודה ענקית לכוח הצוות הרפואי, למשפחה, לחברים, לנשיא פרס ולכל מי שהתעניין ותמך בי לאורך הדרך ואני מרגיש שיצאתי עשיר מאוד מהחוויה".

הטיפוס על ההר הגיאורגי, שגובהו 5,042 מטרים, היווה עבור בן יהודה בדיקת יכולות לתפקוד ידו הימנית, שנפגעה בעת שהציל את המטפס הטורקי איידן אלמק לפני כארבעה חודשים, וצריכה היתה לעמוד בתנאים של קור ורמת חמצן נמוכה בגובה שבו לחץ האוויר יורד ל-50% לעומת גובה פני הים, וכך גם רמת החמצן. "בשני הלילות הראשונים סבלתי מכאבים קשים מאוד ביד בגלל הקור העז", שחזר בן יהודה. "בהמשך, המצאתי כל מיני טריקים לשימור החום ביד הזו. לא נעים לצפות באצבעות מקבלות גוון כחול, ותמיד הייתי בכוננות לשוב למטה כמה שיותר מהר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הייתי מתוח לאורך כל הטיפוס". בן יהודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו "גם מבלי לשדר זאת החוצה, הייתי מתוח לאורך כל הטיפוס. כאשר הראיתי למטפסים האחרים תמונות של היד מלפני חודשיים, הם התקשו מאוד להאמין שאני מתמודד טוב עם המצב. השותפים שלי למשימה תמכו במטרה ונרתמו לעזרתי, גם במחיר ויתור על הפסגה. אבל כמובן שלא תכננתי להיעזר בהם".

סיפור ההצלה של נדב והענקת אות מופת הנשיא עורר הדים בטורקיה וטקס הענקת האות במשכן הנשיא זכה לפרסום נרחב בכלי התקשורת הטורקיים. בן יהודה סיפר כי עם ההגעה לפסגת ה"קאזבק" ניגשו אליו, להפתעתו, חיילים טורקים המשרתים שם כחלק מכוח צבאי רב-לאומי, קראו לו בשמו, בירכו וחיבקו אותו על הצלת בן עמם. הנשיא פרס אמר בתגובה: "אני גאה בנדב וגאה בעוצמת רוחו, מסירותו ואהבתו למדינת ישראל ומאחל לו שתהיה לו שנה טובה של בריאות והגעה לפסגות חדשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully