וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ברשותנו טילים שיהרגו עשרות אלפי ישראלים"

ניר יהב

18.8.2012 / 0:01

בנאום שנשא לרגל יום אל-קודס טען מזכ"ל חיזבאללה כי ארגונו "מסוגל להפוך את חיי מיליוני ישראלים לגיהנום אמיתי באמצעות ירי טילים מדויקים". לדבריו, "עשרות אלפים ייהרגו"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר בנאום שנשא אתמול (שישי) לרגל יום "אל-קודס" כי ברשות ארגונו "טילים מדויקים המסוגלים להרוג עשרות אלפי ישראלים". במהלך הנאום שנשא לרגל יום אל-קודס, פנה נסראללה לאזרחי ישראל ואמר: "יש בידינו כמה מטרות שאנו מסוגלים לפגוע בהן באמצעות טילים מדויקים", אך הוא סירב לפרט עליהן.

בעולם השיעי מציינים היום את יום קודס, כמדי שנה ביום השישי האחרון של חודש רמדאן - בהתאם למסורת שהנהיג אייתוללה ח'ומייני לאחר המהפכה האירנית. אירועי היום מתאפיינים בעצרות הזדהות המוניות עם הפלסטינים החיים בשטחים הכבושים, ובנאומים חריפים בגנותה של ישראל. לדברי נסראללה, "אירן מאוימת, אך היא חזקה. לבנון מאוימת, אולם יש לנו את האומץ והיכולת להגיב. אם נותקף, אני רוצה להבהיר לכם שלא נמתין כדי לקבל אישור מאף אחד על מנת לתקוף בחזרה".

נסראללה הוסיף כי "אנו מסוגלים להפוך את חייהם של מיליוני ישראלים בכל רחבי ישראל לגיהנום אמיתי. אנו מסוגלים לשנות את פניה של ישראל. יש לנו מטרות בתוך פלסטין הכבושה, שאנו מסוגלים לפגוע בהן באמצעות ירי של מספר לא רב של טילים. חייהם של מיליונים יהפכו לגיהנום, ועשרות אלפי ישראלים ייהרגו".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום בבינת ג'ביל מאי 2012. AP
"עשרות אלפי ישראלים ייהרגו". עצרת תמיכה בארגון חיזבאללה בלבנון/AP

נסראללה הסביר בנאום שנשא כי "כיום אי אפשר לדמיין את עתידה של ירושלים במנותק ממה שמכונה 'ישראל'. אנו לא מסוגלים לדבר על שיבה לפלסטין ולירושלים בזמן שישראל חזקה, שכן ישראל עבור הישראלים היא קונצנזוס".

המנהיג השיעי התייחס אף לתוכנית הגרעין של אירן, וטען כי מדובר בפרויקט למטרות שלום. "ישראל משקרת לכל העולם כפי שארצות הברית שיקרה לעולם בנושא הגרעין של עירק", אמר מנהיג חיזבאללה. נסראללה התייחס לדיון הציבורי הער בישראל, בנושא תקיפה ישראלית במתקני הגרעין של אירן ואמר כי "הוויכוח בין הפוליטיקאים לבין אנשי הצבא בישראל אינו דיון מוסרי ואין לו שום קשר לערכים". הוא הוסיף כי "בישראל מבינים שאירן חזקה ואמיצה והיא תגיב בעוצמה רבה מאד אם תותקף".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אחמדינג'ד: "ישראל היא גרורה סרטנית"

נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'ד, נשא היום נאום באוניברסיטת טהרן לרגל יום אל-קודס, ואמר כי "המשטר הציוני הוא גרורה סרטנית שאם יישאר ממנה אפילו תא אחד, היא תאיים על כל האזור".

בחודש שעבר פרסם ארגון הטרור תיעוד מיוחד של חטיפתם של שני חיילי המילואים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בשנת 2006 – חטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בסרטון הווידאו, ששודר בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", נראית קבוצה של פעילי חיזבאללה המתקדמים לעבר הג'יפ שבו נסעו רגב וגולדווסר. ברגע שהם משתלטים על הג'יפ ומוציאים את שני החיילים, התמונה מוקפאת ולכן אי אפשר לדעת אם השניים נהרגו או שמא הוצאו חיים.
(עדכון ראשון:19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully