וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה בצה"ל: חייל הגיע לבדיקת שתן - ואולץ להתפשט

1.2.2012 / 8:10

במסגרת בדיקת סמים אקראית שביצעו חוקרי המשטרה הצבאית, התבקש החייל, לטענתו, להתפשט שלא לצורך - ובאופן מלא, גם לאחר שנותר עם תחתונים לגופו. "אירוע טראומתי ומשפיל"

האמת העירומה: לוחם טוען כי חוקרי המשטרה הצבאית הפשיטו אותו בעת שהוזמן לחקירה, "כי מדובר בנוהל חדש". הלוחם, שגילה כי היה קרבן למתיחה לא מוצלחת, החליט להגיש קבילה.

בצה"ל מנהלים מלחמת חורמה נגד חיילים המשתמשים בסמים במהלך שירותם הצבאי, וכחלק מאכיפת הפקודות מוזמנים חיילים לבדיקות שתן אקראיות. בשבוע שעבר זומן לבדיקה לוחם מחיל השריון, במסגרת הבדיקות הללו. הלוחם, שהגיע לבסיס המשטרה הצבאית בבית ליד, נאלץ להמתין מחוץ למשרדים במשך כשלוש שעות, כשהוא חשוף לגשם כבד, ורק לאחר מכן הותר לו להיכנס לאחד מהמשרדים.

עת נכנס, ביקשו ממנו שני חוקרי המשטרה הצבאית להתפשט. הלוחם סירב, בטענה כי הגיע לבדיקת שתן וכי אין צורך בהסרת בגדיו. החוקרים התעקשו והסבירו לחייל כי מדובר בנוהל חדש במשטרה הצבאית המכונה: "מותר לנו להפשיט אותך". לאחר ויכוח שהתפתח במשרד החקירות, טוען הלוחם כי באותה העת החוקרים איימו עליו שאם לא יתפשט - יאשימו אותו באי-ציות להוראת שוטר ובעבירה פלילית. הלוחם השתכנע ופשט את מדיו, כשהוא נותר עם תחתונים וגרביים לגופו. אז, לטענתו, הוסיפו החוקרים להתעקש על כך שיתפשט באופן מלא - אך הוא סירב.

בבדיקה נמצא הלוחם נקי מסמים אך חש מושפל מהתנהגות החוקרים, על כן החליט להגיש קבילה לנציב קבילות חיילים באמצעות עו"ד עידן דביר. בקבילה נכתב כי "זהו אירוע טראומתי, בו קיבל החייל יחס משפיל, לאחר שנתנו לו לחכות בחוץ תחת הגשם, במשך שלוש שעות, שלא לצורך". עוד נכתב כי "הוא הרגיש כאילו הוא במחסומים, רק שבמקום לעכב הוא המעוכב, תוך שפוגעים בזכויותיו כחייל, וקודם כל - כאדם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "פקודות הצבא והנהלים לגבי אופן ביצוע בדיקות סמים לא השתנו. כפי שהיה נהוג עד היום, במקרים בהם יש חשד לזיוף הבדיקה, ולאחר קבלת אישור מהנבדק המתחייב בחוק, נעשית הבדיקה בעירום". גורם צבאי הוסיף כי "במקרה המדובר היה חשד כי החייל מזייף את הבדיקה, ולאחר אישורו נבדק בעירום. מאוחר יותר, לאחר שהוסר ממנו כל חשד, הוא שוחרר".

עוד בנושא
חייל טוען: בסיירת מטכ"ל קראו לי "אתיופי מסריח"
חייל צה"ל נפל לבור מדרום לחברון וחולץ במצב בינוני
אישום: חייל איים לירות בחברו ונמלט במשאית למסע הרס

לפניות אל הכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully