וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חייל איים לירות בחברו ונמלט במשאית למסע הרס

13.1.2012 / 4:00

חייל בחיל השריון מואשם כי אחרי שחברו מנע ממנו לירות בחייל נוסף, הוא גנב משאית ויצא למסע חורבן שנמשך שעות. גם כשנעצר והוסע לקב"ן, ניסה להשתלט על הרכב ולהימלט שוב

גנב נועז - או חייל מעורער בנפשו? הפרקליטות הצבאית הגישה אתמול (חמישי) כתב אישום לבית הדין הצבאי ביפו נגד חייל מנהלה ממפקדת חטיבת השריון 401, שהיה מעורב בשבוע שעבר בתקרית שכמעט גבתה את חייהם של חיילים וקצינים רבים. הוא הועבר לבדיקה פסיכיאטרית, כדי לבדוק את כשירותו לעמוד לדין.

מכתב האישום עולה כי החייל, שכעס על חברו ליחידה שהקניט אותו, דרך את נשקו האישי, כיוון אותו לעברו ואיים להרוג אותו. חייל נוסף שהיה במקום הצליח לחטוף את הנשק מידיו של הנאשם. לאחר מכן, הנאשם, שאינו בעל רישיון נהיגה, רץ לעבר משרדי המפקד, גנב מהם מפתחות למשאית שחנתה מחוץ להם, ויצא לנהיגה פרועה ברחבי הבסיס. הוא התנגש ברכבים חונים, בהם רכבי ג'יפ מסוג סופה, והסב נזק לתשתיות שונות במחנה.

החייל, שהבין שלא יוכל לצאת מהבסיס עם המשאית, פרץ מחסום שהיה בשער המחנה ויצא אל הכביש הראשי. קצינים וחיילים שקראו לו לעצור כמעט נדרסו כשניסו לבלום את דרכו. מפקדי הבסיס דיווחו למשטרה הצבאית ולמשטרת ישראל על המקרה, ומסוק משטרתי הוזנק כדי לסייע במרדף אחר החייל, שנמלט עם המשאית הגנובה לאזור מצוקי דרגות בים המלח. שם, הוא ניסה להימלט ממחסום, פגע במכונית פרטית והתנגש בצלע הר. רק הסתיים המרדף, כשאנשי מצ"ח ובלשים מהמשטרה ריתקו את החייל בעזרת גז פלפל והכניעו אותו לבסוף. הוא הובל למעצר ושוהה כעת בכלא 4.

פרקליטו של החייל, עו"ד עידן דביר, מייצג אותו מול בית הדין הצבאי, שנענה לבקשה להעבירו לבדיקת קב"ן מחוץ לכלא. עם זאת, גם בנסיעה לבדיקה, ניסה החייל להשתלט על הגה המכונית ולפגוע בחיילים שליוו אותו. הוא הועבר לאחר מכן לבדיקה במוסד לבריאות הנפש כדי לבדוק אם הוא כשיר לעמוד לדין, ומעצרו הוארך בשבוע.

עוד בנושא:
קצין חשוד בניהול רשת להברחת סמים ממצרים
קציני אחרים מואשמים שגנבו מתכות מבסיסים

לפנייה לכתב bohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully