וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תישלל זכותו של קצב להיקבר בחלקת גדולי האומה?

טל שלו

6.12.2011 / 2:24

בעוד קצב נערך לכניסתו לכלא בעוד 24 שעות, תדון ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בשלילת זכויותיו כנושא משרה מורשע בדין. בין היתר, נבחנת האפשרות למנוע ממנו הזכות להיקבר בהר הרצל

יום לפני כניסתו של נשיא המדינה לשעבר והאנס המורשע לכלא, צפוי משה קצב לאבד גם את זכויותיו להנצחה טקסית ממלכתית. ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים תדון היום (שלישי) בהשלכות הרשעתם של נושאי משרה שהורשעו בדין על מעמדם והנצחת זכרם. בין היתר, יבחנו השרים שינויי חקיקה ותיקונים הנוגעים להנצחת נשיאים וראשי ממשלה בחיים ולאחר המוות, וסדרי הקדימה (הישיבה באירועים ממלכתיים). ככל הנראה, צפוי קצב לאבד את זכויות הטקסיות המגיעות לו במסגרת היותו נשיא לשעבר. בין היתר, הוא יאבד את הזכות להלוויה ממלכתית, קבורה בחלקת גדולי האומה בהר הרצל ואת הקדימות בהנצחה ממלכתית.

כבר לאחר התפוצצות הפרשה, החליטה ועדת הכספים, בראשות ח"כ סטס מיסז'ניקוב (שכיום, כשר התיירות, עומד בראש ועדת השרים לטקסים וסמלים), על שלילת זכויות כספיות שונות מנשיאים וראשי ממשלה לשעבר שהורשעו בעבירות שיש עמן קלון. מתוקף כך, נשללה מקצב הזכות לתשלום למזכירה, רכב, נהג, עוזרים ועוד. עם זאת, לפי החוק, ממשיך הנשיא לשעבר לקבל 70% מקצבת הפנסיה שלו מהמדינה.

לפני כשבועיים דחה סופית בית המשפט העליון את ערעורו של קצב על הרשעתו, והיום צפויה ועדת השרים לדון בהמשך תוקפן של זכויותיו הטקסיות והסמליות של קצב, דוגמת השתתפות באירועים כחלק מסגל א' של המדינה, נוהל "חבצלת" הקובע במקרה של מוות את העמדת ארונו בבית הנשיא וקבורתו בחלקת גדולי האומה, היכללות באזכרה הממלכתית השנתית המשותפת לראשי ממשלה ונשיאים שהלכו לעולמם, שמירת הכתבים והנאומים בגנזך המדינה, והצבת דיוקנאותיו על שטרות כסף, בולים, מדליות ומטבעות. כמו כן, יבחנו השרים תיקוני חקיקה והוספת סידורים פרוצדוראליים בהחלטות הממשלה והחוקים המסדירים את הנצחת נושאי המשרה לשעבר.

עוד בנושא:
צפו: קצב עושה שבת אחרונה בבית לפני המאסר
לא נסוג: משה קצב ביקש מהעליון דיון מורחב בעניינו
העליון הכריע: משה קצב אנס - ירצה 7 שנות מאסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully