וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברון: עימות ליד חנות של משפחת משוחרר בעסקת שליט

יהושע בריינר, ניר יהב

19.11.2011 / 19:34

מתנחלים יידו אבנים על חנות השייכת למשפחתו של האני ג'אבר, משוחרר בעסקת שליט. כשהשתחרר האסיר, הוציאו מתנחלים כרוזים הקוראים ל"מצוד" אחריו. המתנחלים: בעלי החנות תקפו נערה

עימותים פרצו היום (שבת) אחר הצהריים בין מתנחלים לבין פלסטינים בחברון. הפלסטינים טוענים כי מתנחלים יידו אבנים לעבר חנות השייכת לבני משפחתו של אחד ממשוחררי עסקת שליט, האני ג'אבר, שהואשם ברציחתו של תלמיד ישיבה, תושב העיר, ארז שמואל, לפני מספר שנים. לטענת המתנחלים, האירועים האלימים החלו כאשר בעלי החנות תקפו נערה יהודייה, ובתגובה למקרה החלו המתנחלים ליידות אבנים לעבר בית משפחת ג'אבר. כוחות של צה"ל ומשטרה הגיעו למקום, ועצרו נערה ישראלית ופלסטיני. בתום האירועים סגרו הפלסטינים את החנות.

מאז שחרורו בעסקת שליט נרדף ג'אבר על ידי פעילי ימין, ובשל כך לא יכול היה לשוב לביתו, והוא חי במחתרת. בעקבות שחרורו תלו אנשי ימין כרזות בכל רחבי חברון, הקוראות ל"מצוד" בעקבות האסיר המשוחרר, ומבקשות מהציבור להסגירו לידיהם.
במהלך השבת שהו אלפי אזרחים ישראלים בחברון לציון שבת "חיי שרה", השבת בה נקראת הפרשה המתארת את רכישת מערת המכפלה.
מהמתיישבים בחברון נמסר בתגובה לאירוע כי "חמור מאוד שכאשר ערבים תוקפים נערה, המשטרה עוצרת גם את הנערה על מנת לאזן. על המשטרה לסגור לאלתר את החנות שמהווה מוקד לתסיסה במקום".


עוד בנושא:

מאז שחרור שליט צה”ל עצר יותר ממאה מבוקשים בגדה
אבו מאזן: ”נעניק דירות למשוחררים בעסקת שליט”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully