וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2007: ישראל תתיר ייצוא נרחב מעזה

18.11.2011 / 3:10

לא רק פרחים ופלפלים: בתיאום עם הקוורטט, ולראשונה מאז שהשתלט חמאס על רצועת עזה, אושר לייצא מעזה ריהוט - וגם מוצרי טקסטיל. בצה"ל טוענים: "זה מוכיח שאין סגר, אלא רק מגבלות"

מסתמנות הקלות נוספות בסגר שהוטל על האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה בתגובה לחטיפתו של גלעד שליט: אחרי שהקבינט המדיני-ביטחוני הורה בחודש מרץ לצמצם את המגבלות שהוטלו במסגרת הסגר על רצועת עזה, ולאפשר באופן מדורג ייצוא שיאפשר להכניס אליה כסף מזומן, הוחלט לאחרונה על שורה של הקלות נוספות. על פי עבודת מטה שנעשתה במשרד מתאם הפעולות בשטחים הוחלט להרחיב במדורג את מתן האישורים על ייצוא מעזה לחו"ל, בעיקר בתחום החקלאות. בהתאם, בחודשים האחרונים, קיבלו סוחרים מרצועת עזה אישורים לייצא תוצרת חקלאית. בצה"ל אמרו כי מדי שנה, פלסטינים נהגו לייצא בעיקר פרחים ופלפלים, וכי בחודשים האחרונים, חלקם קיבלו אישורים מיוחדים לייצא להולנד וירדן את כל תוצרתם החקלאית.

מעבר כרם שלום. רויטרס
לטענת צה"ל, ההקלות החדשות "מוכיחות שאין סגר על עזה". מעבר כרם שלום/רויטרס

מתאם הפעולות בשטחים, אלוף איתן דנגוט, החליט בתיאום עם משרדי הממשלה ועם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, לאפשר לסוחרים הפלסטינים לייצא גם ריהוט ומוצרי טקסטיל, לראשונה מאז עלה החמאס לשלטון ברצועה. "זו הוכחה שאין סגר על עזה", אמרו גורמים צבאיים, וטענו: "מדובר רק במגבלות".

סוחר אחד כבר נפל קורבן להתנכלות

לדבריהם, מטרת ההקלות היא לסייע "לאוכלוסיה שאינה מעורבת בטרור". עם זאת, הובהר כי בשלב זה, אין כל כוונה להתיר ייצוא מרצועת עזה לישראל, במסגרת "בידול מהסוחרים בגדה המערבית, להם מותר למכור לישראל". צ', איש עסקים ישראלי, אמר לוואלה! חדשות כי קיבל כבר היום (חמישי) פנייה מסוחרים פלסטינים להתארגן עם עשרות משאיות, ולפנות מקום במחסניו לקראת ייצוא נרחב לחו"ל. "זה שינוי מגמה משמעותי", אמר, "בטח כשמדובר בייצוא של ריהוט וטקסטיל".

אחד הסוחרים הפלסטינים מעזה, אף הודיע למפקדת התיאום והקישור בצה"ל כי בכוונתו לייצא לגרמניה בשבוע הקרוב מאות שולחנות וכיסאות - אך אלמונים באו למחסן שבבעלותו והציתו את הסחורה. הערכה היא שמדובר באנשי חמאס שביקשו לסכל את המגמה לייצא סחורות.

עוד בנושא
ישראל החלה בפירוק מעבר קרני: ”שברו של חלום"
"חמאס מעכב את העברת הסחורות מישראל לעזה"
לראשונה זה 3 שנים: כלי רכב פרטיים בדרך לעזה

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully