וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל החשש מהקצנה דתית: אלף חרדים יגויסו לאמ"ן

14.11.2011 / 13:36

אלף חרדים יגוייסו לחיל המודיעין בלבד בשנת 2012, כאשר היעד של צה"ל כולו לגיוס חרדים בשנה זו עומד על 900. בשל החשש ממתיחות עם חיילות, ישכור עבורם צה"ל מבנים בירושלים ובני ברק

למרות החשש מהקצנה דתית בצה"ל הציב ראש אמ"ן, אביב כוכבי, יעד חדש לשילוב חרדים בצבא: גיוסם של אלף חרדים לחיל המודיעין בשנת 2012. מדובר בהצבת רף גבוה מהצעתו של משרד האוצר, לפיה יעמוד מספר החרדים שיגויסו לצה"ל על 900 בשנת 2012 ובשנת 2016 יעלה ל-1,600, כאשר תמורת כל גיוס של צעיר חרדי זוכה צה"ל למימון מלא.

לטענת קצין בכיר, יאיץ גיוסם של 1,000 חרדים ב-2012 את תהליך ההתעצמות של שילוב צעירים חרדים בצה"ל. "אם היעד של כלל הצבא הוא 900 אז הקצין מדבר על גיוס 1,000 חרדים רק לאמ"ן וכך לעקוף את היעד הכלל צה"לי", הסביר קצין בכיר באמ"ן.

התכנית של האלוף כוכבי כוללת גיוס חרדים למקצועות מובילים בהיי טק כמו בודקי תוכנה, מתכנתים, מידענים ולא מקצועות טכניים. "הם בעלי חוסר גדול בידע כללי, אך בעלי כושר למידה עצום והכי חשוב יכולת פלפול ומחקר עד כדי קיצוניות", הסביר הקצין הבכיר. לדבריו, "הם רואים בדפי קוד את מה שהרבה אחרים לא רואים, כולל בתחום סייבר או נקודות תורפה של תכונות ואפליקציות".

חרדים יעבדו עם נשים?

על אף האופטימיות שמביעים בצה"ל, באמ"ן חוששים כי מהלך מהיר ייצור בעיה חברתית בין חרדים לבין נשים המשרתות בחיל. על כן, הוחלט כי על מנת להיערך לגיוס הרחב של הצעירים החרדים, ישכרו מבנים בירושלים ובבני ברק - מתוכם יפעלו החרדים ויעבדו על חומרי הגלם.

"אין לנו כוונה לשנות את אמ"ן", הסביר הקצין הבכיר, "אנחנו רוצים לשמור על אמ"ן מכל שינוי, שנשים לא יחסמו בפני קידום ומקצועות בגלל חרדים". לדבריו, "כרגע החרדים משתתפים בדיוני מחקר שמובילות בנות. אנחנו מאפשרים להם לעבוד בצוותים אבל הם מבינים שהם עובדים גם מול נשים". בשלב הבא, יכלול הפרויקט גיוס עתודאים חרדים שילמדו במימון צה"ל ולאחר מכן ישרתו בצה"ל למשך שנים נוספות מעבר לשירות הסדיר.

יצוין, כי גורמים בצה"ל טוענים כי האוצר טרם העביר את סכום הכסף בסך 140 מיליון שקלים עבור שירות מאות חרדים בצה"ל, וכי עלותם בשלב זה ממומנת מתקציב הביטחון בניגוד להתחייבות הממשלה.

עוד בנושא:
צוערים נטשו טקס עקב שירת נשים - המג"ד התעלם
5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת
הממשלה תחליט: יוכפל מספר החרדים בשירות האזרחי

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully