וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני מזוז: "רשות המסים התנהלה כמו מאפיה"

רמי שני

16.9.2011 / 15:16

במהלך הרצאה באשקלון סיפר היועץ המשפטי לשעבר גם על שיקוליו בפרשת "האי היווני": "התרסקות בפרשה כזאת, בגלל חוסר ראיות או ראיות לא מספקות, היא משמעותית יותר מזכיה בחמש אחרות"

"רשות המיסים החלה להתנהל כמו מאפיה וזה היה נמשך, אם לא היינו מתערבים בעצירת המינויים הפוליטיים שם" - כך אמר היום (שישי) היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עורך הדין מני מזוז, בהרצאה שנשא בפני תלמידי מוסד "קתדרה" במכללה האקדמית באשקלון. הוא ציין כי המינויים הפוליטיים הפכו להיות בעיה של ממש, ואיפיינו גורמים שונים במערכות השלטון ובמערכות הציבוריות.

מזוז הרצה בנושא ביעור השחיתות הציבורית ואמר כי כשמגלים עבריינים הפועלים בתחום זה, יש לבדוק את כל הארגון שבו הם מועסקים בשל החשש כי הדבר הפך לתרבות ארגונית באותו מקום.

מזוז התייחס גם לפרשת "האי היווני" בה היה מעורב ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. לדבריו, החלטתו שלא להגיש כתב אישום בנושא הייתה נכונה: "התרסקות בפרשה כזאת, בגלל חוסר ראיות או ראיות לא מספקות, היא משמעותית יותר מזכיה בחמש אחרות", הוא הדגיש.

מזוז ציין, כי בתקופתו רוב החקירות שנפתחו (כ-60 במספר) כלפי גורמים במערכות הציבוריות, הניבו כתבי אישום, הרשעות ועונשי מאסר או קנסות כבדים. לדבריו, מספר מקרי השחיתות בישראל פחת בשנים האחרונות, אולם זהו תהליך ארוך טווח.

מזוז התייחס בדבריו גם להעמדתו לדין ומאסרו של עמרי שרון, ואמר כי אלו גרמו לצמצום ניכר של תופעות השחיתות וסיפר כי היו גורמים שלא האמינו כי הוא יפעל להעמדתם לדין של אישים רמי דרג. עם זאת הוא ציין, כי לעיתים קרובות רמת הענישה בישראל היא נמוכה מדי.

עוד באותו נושא
מזוז על פסק דין הנגבי: "מוטעה ואפילו אומלל"
מזוז: המאבק בקשרי הון-שלטון אנכרוניסטי
מזוז: "השחיתות מוציאה שם רע לפוליטיקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully