וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז בעבודה: סיבוב שני בין יחימוביץ' לפרץ

פנחס וולף

12.9.2011 / 3:10

מספירת 97% מהקולות, עולה כי אף מועמד לא הבטיח את ניצחונו כבר בסיבוב ראשון. יחימוביץ’ זוכה ל-32% תמיכה, פרץ ל-31%, הרצוג ל-25% ומצנע ל-12%. שני האחרונים הכירו בהפסדם, הסיבוב הבא: ב-21.9

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מארבעה נותרו שניים: בתום יום עמוס שעבר על המתמודדים לראשות מפלגת העבודה, נסגרו הקלפיות בפריימריז, ומספירת 97% מקולות המצביעים, מסתמן כי איש המועמדים לא הבטיח את ניצחונו בסיבוב הראשון, וכי חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ועמיר פרץ יתמודדו ביניהם בסיבוב שני ביום רביעי הבא. הראשונה זכתה ל-32% מהקולות, בעוד שיו"ר המפלגה בעבר זכה ל-31% מקולות המצביעים. מי שלא ישתתפו בסיבוב הבא הם חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג, שזכה ל-25% תמיכה, ועמרם מצנע, שזכה ל-12% בלבד. התוצאות הסופיות יוכרזו רק מחר במטה הבחירות של המפלגה בחולון. 43,391 מ-66,310 בעלי זכות ההצבעה, שהם 65% מהמתפקדים, מימשו את זכותם הדמוקרטית ובחרו בין ארבעת המועמדים.

כפי המסתמן, על אף שהציג נתוני תמיכה מרשימים לעומת הסקרים האחרונים, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג לא העפיל לסיבוב השני. בטרם היוודע התוצאות הסופיות, אבל לאחר שהובהר כי ככל הנראה נשר מהמרוץ, אמר הרצוג כי "אמרתי בימים האחרונים שאהיה הפתעת הבחירות ואכן הוכח הלילה שמחנה הרצוג הוא מחנה גדול, ואם היו חבירות נוספות הייתי מנצח. אבחן הכול בשיקול דעת לטובת המפלגה. אתייעץ עם שותפי וכמובן עם אראל מרגלית, ואז ישמעו ממני לגבי ההמשך. הוכח שמפלגת העבודה היא היא מפלגה גדולה וחזקה שיש לה סדר יום חברתי ומדיני".

עמיר פרץ ושלי יחימוביץ בכינוס של מתמודדים הפריימריז במפלגת העבודה בכנס של המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
ראש בראש בסיבוב השני. יחימוביץ' ופרץ/נמרוד סונדרס

עוד בטרם הודעתו של הרצוג, הודיע גם מי שעמד בעבר בראשות העבודה, עמרם מצנע, כי הוא מכיר בהפסדו. "אני מכבד את תוצאות הבחירות המסתמנות, וכפי שהבטחתי אעמוד לצדו של כל מי שיבחר לתפקיד יו"ר המפלגה", אמר מצנע.

37% בסך הכל קיבלו שני המפסידים, ופרץ ויחימוביץ' ישמחו לקלוט בשורותיהם את אלו שהצביעו עבורם. בדברים שאמר הלילה לפעיליו ביקש פרץ להחמיא להרצוג ומצנע, ואמר כי "יש להעריך גם את עמרם מצנע שהלך עם אמונתו עד הסוף. אני רוצה לברך את הרצוג על ההישג, הוא עבד תחת ספינים לא פשוטים שהופעלו נגדו על ידי יחימוביץ', והוכיח שהוא בעל אחיזה משמעותית במפלגה. אני רואה במצנע והרצוג שותפים לדרך הצדק החברתי והשלום ולמאבק נגד נתניהו".

שלי יחימוביץ מצביעה בקלפי בתל אביב, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. דרור עינב
לא זכתה בסיבוב הראשון כפי שקיוותה, אבל ממשיכה בכל הכוח לסיבוב השני. יחימוביץ', אתמול/דרור עינב

במגזר הערבי מימשו את זכות הצבעתם 61%, במגזר הדרוזי עשו זאת 62%, בקיבוצים 66% ובמושבים 79%. לדברי יו"ר ועדת הבחירות, חבר הכנסת לשעבר מטעם המפלגה, רענן כהן, שיעור ההצבעה הנמוך במגזר הערבי יחסית למערכות בחירות קודמות, עלול לפגוע לדבריו בפרץ ובהרצוג להם תמיכה גבוהה מקרב ערביי ישראל. כהן העריך שיתקיים סיבוב נוסף שכן לדבריו ריבוי המתמודדים מקשים על השגת תמיכה של 40% ומעלה הדרושים לניצחון בסיבוב הראשון.

הפריימריז בעבודה - כותרות אחרונות:
בחירות במפלגת העבודה: "בחירות גורליות"
המועמדים לראשות העבודה הצביעו: "יום משמעותי"
עבודה בעיניים: כל מנהיגי המפלגה לדורותיהם

התפלגות אחוזי ההצבעה על פי מחוזות: מחוז דן – 69%, דרום – 70%, תל אביב – 66%, שרון – 69%, צפון – 54%, נגב – 63%, מרכז – 66%, ירושלים – 64%, חיפה – 69%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעמתו ביניהם מי יפרוש, ולבסוף שניהם הפסידו. הרצוג ומצנע/מערכת וואלה!, צילום מסך

באישון לילה שוחחה עם חברת הכנסת יחימוביץ' עם פעיליה. "אני מודה לחברי המפלגה שבחרו להעניק לי את מירב הקולות", אמרה יחימוביץ'. "זו הבעת אמון בדרך ובמה שמפלגת העבודה רוצה. האמירה הברורה נאמרה: רוצים מפלגה סוציאל-דמוקרטית, מפלגה ערכית, שמהווה אלטרנטיבה שלטונית לממשלת נתניהו, שהיא ממשלת ימין מדינית וחברתית. אנחנו האלטרנטיבה, ולא קדימה שהיא מפלגה נאו-ליברלית".

(עדכון ראשון: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully