וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרה של מרגלית צנעני הוארך בתשעה ימים

גלעד גרוסמן

17.8.2011 / 11:26

הזמרת מרגלית צנעני חשודה ששלחה את אנשיו של העבריין עמיר מולנר לסחוט באיומים את האמרגן אסף אטדגי בשל חוב כספי. היא מכחישה את החשדות. גם מעצר שאר החשודים - בהם בנה - הוארך

נועם אשל

(צילום: נועם אשל, אבי כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (רביעי) את מעצרה של הזמרת מרגלית צנעני בתשעה ימים. צנעני חשודה בסחיטה, סחיטה באיומים, קשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש הליכי חקירה ומסוכנות לאדם ולחברה. בית המשפט האריך בתשעה ימים גם את מעצרם של חשודים נוספים בפרשה - שניים מ"חייליו" הבכירים של העבריין עמיר מולנר, מיכאל חזן ועופר עמר, החשודים גם הם בקשירת קשר לביצוע פשע וסחיטה באיומים. כמו כן, האריך בית המשפט בחמישה ימים גם את מעצרו המפיק המוזיקלי יוסי בן דוד.

גם מעצרו של אסף לביא, בנה של הזמרת, הוארך בתשעה ימים. בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר שלביא ביצע את העבירות המיוחסות לו וכי "מעשיו בליבת האירוע". לביא חשוד באחזקת שתי מחסניות נשק, בסחיטה באיומים ובקשירת קשר לביצוע פשע. בימים הקרובים המשטרה צפויה להזמין אנשים נוספים לחקירה בפרשה.

כיצד תסתיים הפרשה? בואו לדבר על זה בפייסבוק

פרשת מרגול - כותרות אחרונת:
צנעני תובא להארכת מעצר: ”נעצרה משיקולי רייטינג”
לירון רמתי: ”אין לי קשר לפרשת מרגול”
האם מרגלית צנעני תצא גם מזה?

מרגלית צנעני יוצאת מבית המשפט לאחר הארכת מעצרה, אוגוסט 2011. דרור עינב
מרגלית צנעני ביציאתה מבית המשפט, היום/דרור עינב

"בהתחשב בחומר החקירה שהוצג בפני, אני קובעת כי קיים חשד סביר שהחשודה מעורבת בעבירות המיוחסות לה", קבעה שופטת בית משפט השלום בראשון לציון שירלי דקל. היא הוסיפה כי יש חשש שצנעני תשבש את החקירה.

המשטרה אמרה בדיון כי יש צורך בביצוע פעולות חקירה רבות נוספות ולכן יש צורך בהארכת מעצרה של צנעני לתקופה ממושכת. נציג היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, סירב לענות על השאלה האם צנעני חשודה בכך שאיימה בעצמה על אטדגי או רק באמצעות אחרים. מנגד, אמר פרקליטה של צנעני, עורך הדין שחר חצרוני, כי "אף אחד מהחשודים לא קשר את צנעני לסחיטתו של אטדגי". חצרוני תהה מדוע המשטרה לא ערכה עימות בין צנעני לאמרגן שנחקר גם הוא אתמול. הוא טען כי צנעני אינה מסוכנת והוסיף: "לא יהיה כאן כתב אישום". לדבריו, "צנעני כבר נענשה בעקבות מעצרה וצלקת נותרה בנפשה".

חצרוני הוסיף לאחר הדיון, כי "בית המשפט נקלע לטעות כאשר בחר להאריך את מעצרה בימים כה רבים. נגיש היום ערר לבית המשפט המחוזי על מנת שתשוחרר כבר היום. ההחלטה הנכונה הייתה להורות על שחרורה, אפילו בתנאים. הביטחון של השופטת לגבי אם יוגש כתב אישום או לא יוגש, הוא לא רלוונטי לגבי צורך בהמשך מעצר לצורכי חקירה. מרגלית שמעה את ההחלטה והבינה אותה. אמרתי לה שאנחנו נגיש את הבקשה למחוזי. נערער על ההחלטה למחוזי ואני מקווה שהערר יישמע עוד היום".

"עשיתי הכל מאהבה"

מהדיון עלה, כי צנעני סיפרה בעדותה שאמרגנה אסף אטדגי, הוא זה שיזם את הליך הגישור ביניהם לאחר שהתגלה ביניהם סכסוך הנוגע לתגמולים, וכי הוא זה שבחר מי יערוך את הגישור. במהלך הדיון אמר פרקליטה, עורך הדין, שחר חצרוני, כי אין סיבה להשאירה במעצר, משום שהיא אינה מסוכנת וכי איש אינו חושב שהיא תשבש את החקירה.

נציג המשטרה אמר בדיון בהארכת מעצרו של מיכאל חזן, אחד מ"חייליו" של מולנר, כי "מדובר במקרה חמור של עירוב גורמי פשיעה בתוך עסקי הבידור של מדינת ישראל". עמר לעומתו נמצא במעצר על מקרה סחיטה אחר, ולדברי המשטרה, בניגוד לחזן, עמר שמר על שתיקה בחקירתו.

יוסי בן דוד מצדו ביקש להיבדק בפוליגרף ואמר: "ביקשתי להיבדק במכונת אמת כדי שהאמת תצא לאור". בן דוד הוסיף כי "צנעני ואטדגי חברים טובים שלי. אמרתי להם לא להתקרב לאף אדם עם עבר פלילי. לא היה לי שום אינטרס, הכל עשיתי מאהבה. אמרתי לאטדגי: 'אין לה בעל, יש לה בן, תעזור לו'. אין לי יד בדבר הזה. אשתי אמרה לי אל תעזור, אל תתערב וזה מה שקרה".

העיתונאי גל אוחובסקי, ידידה של צנעני, הגיע גם הוא לדיון בהארכת מעצרה. אוחובסקי אמר בכניסה לאולם הדיונים: "באתי בשביל להיות עם מרגול. אני בטוח שהיה לה לילה מאוד קשה ולכן באתי, בתור חבר". אוחובסקי סירב להתייחס לחשדות ביחס להטיית תוצאות "כוכב נולד".

צנעני חשודה גם כי פעלה לקידומו של המתמודד לירון רמתי בעונה האחרונה של התכנית "כוכב נולד" בה היא משמשת כשופטת, ואף שלחה אנשים המקושרים לעבריין עמיר מולנר לביתו של השדרן נתן זהבי, לאחר שזה מתח עליה ביקורת חריפה בעקבות דבריה בגנות המחאה החברתית. זהבי מצדו הכחיש את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully