וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסון הכרמל: פיקוד העורף נכנס ל"כוננות אש"

אלוף אייל אייזנברג אימץ את מסקנות צוות התחקור של השריפה בכרמל והנחה לרכוש 20 מיני-כבאיות שיסייעו לכיבוי האזרחי. "היתרון שלהן יהיה מהירות הכלי והיכולת לנוע בזמן קצר"

מפקד פיקוד העורף, אלוף אייל אייזנברג, קידם החלטה לפיה שני גדודי הפיקוד "שחר" ו-"קדם", יסייעו בכיבוי שריפות אש, על מנת לאפשר למערך כיבוי האש האזרחי להתמקד במשימות המרכזיות בזמן אמת. קצין בכיר בפיקוד העורף הסביר כי שני הגדודים נועדו לטפל בחומרים מסוכנים ובמשימות חילוץ והצלה. בחודש הקרוב הגדודים יעברו הכשרה מתאימה למשימות כיבוי ובתום התהליך, יקבלו הגדודים אחריות בגזרה לכוננות כיבוי אש.

הקצין הבכיר הוסיף כי "נכון להיום, יש לנו את היכולות המתקדמות בעולם בתחום החומרים המסוכנים, חילוץ והצלה, אבל בתחום הכיבוי יש לנו פערים. לכן, למשימת ההכשרה בתחום הכיבוי, ייבחרו חיילים ותיקים מהגדודים כדי שתהליך היישום בשטח יהיה מהיר ומקצועי. הם יהוו את הגרעין החלוץ לפרויקט".

מפקד פיקוד העורף הנחה על רכש של 20 מיני-כבאיות עבור גדודי החיל במילואים ובסדיר, בתיאום עם מערך הכיבוי האזרחי והמשרד לביטחון הפנים, שנתנו "אור ירוק" למהלך. הקצין הבכיר הסביר כי "רכבי הפיקוד שלנו מאוד ישנים, במהלך השריפה בכרמל התברר שלא ניתן למלא את הכבאיות במים כי אין להן חיבור לתשתיות המים הקיימות. היינו צריכים למלא אותן באמצעות מכליות שהגיעו מרחוק. הזמן שעבר פגע משמעותית במבצעיות".

לדברי הקצין הבכיר, "את הכבאיות הקטנות יאיישו שלושה חיילים שייתנו מענה לא רק לכיבוי אש אלא גם לחומרים מסוכנים, חילוץ והצלה. היתרון שלהן יהיה מהירות הכלי והיכולת לעבור מזירה לזירה בזמן קצר. ההחלטה היא מהפכנית בכל קנה מידה, מפני שהיא תהפוך את הגדודים לכוח רב-משמעות בזמן חירום".

צוות התחקור של פיקוד העורף בנוגע לאסון הכרמל, קבע כי גם מערך הכבאים במילואים של הפיקוד, דורש רה-ארגון בתחום כוח אדם, הכשרה, אימונים וציוד. מפקד פיקוד העורף אימץ את ההמלצות והנחה לחזק את הכוח הקיים בכבאים במילואים מחיל האוויר, ולהעבירם סדרת אימונים בנוגע להקמה והכשרות תלת-שנתיות, שבסופן יאיישו תפקידים בתחנות הכיבוי האזרחיות במסגרת שירות מילואים.

עוד בנושא:

הכבאים לנתניהו: "עדיין חסר לנו ציוד וכוח אדם"
בסביבת ראש הממשלה מרוצים: "טייסת הכיבוי הצדיקה קיומה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully