וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש באוהלים: סתיו שפיר רואה את "הכאוס" ומחייכת

13.8.2011 / 13:21

מזה ארבעה שבועות שמחאת האוהלים מתפשטת ברחבי הארץ. סתיו שפיר, ממארגנות המחאה בשדרות רוטשילד בתל אביב, מספרת על ימיה המהפכה הראשונים ומצפה להמשך תנועת המחאה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, גדעון צנטנר, ערן גילווארג, ג'יליס, יובל בן אבו, אלברטו דנקברג וקובי אליהו. עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

כבר ארבעה שבועות שסתיו שפיר, הצעירה אדומת השיער, נמצאת בציבוריות הישראלית. כאחת מראשי המחאה נגד מצוקת הדיור, שפיר מקפצת מאולפן לאולפן ומתראיינת ברדיו אודות מחאת האוהלים שהיא וחבריה הגו ושכבר התפשטה לערים רבות במדינה. בראיון לוואלה! חדשות מספרת שפיר כי גם היום היא עדיין מתקשה לעכל את העובדה שכל כך הרבה בני אדם ישנים ברחובות במחאה על יוקר המחיה בישראל. "כשמארגנים אירוע ברחוב אז זה עובד", היא אומרת, "מכאן ועד להשאיר אנשים לחיות ברחוב יותר מחודש - אף אחד לא האמין שזה יקרה".

עוד על מחאת האוהלים:
הערב: הפגנות נגד יוקר המחיה ב-12 ערים בארץ
הנחיה מראש הממשלה: לא לפנות אוהלים
המאהל שלי: הכירו את פעלי המחאה מדן ועד אילת

שפיר מספרת על הלבטים והחששות שליוו אותה ואת חבריה בתחילת המאבק, בהפגנה שהופצה בפייסבוק. "עברנו ברוטשילד ואמרנו לעצמנו – כל הצעירים צריכים לצאת לרחוב בגלל מחירי השכירות", היא מסבירה, "בימים הראשונים למחאה מדדנו עד לאן מגיעה שורת האוהלים בשדרה ובכל יום זה התפשט לעוד רחוב". לדבריה, בתוך כמה ימים הבינו היא ויתר ראשי המאבק כי המחאה מתרחבת לנושאים אחרים מלבד הדיור.

במהלך ארבעת השבועות שחלפו מאז הקמת האוהל הראשון בתל אביב, הצטרפו למחאה מגזרים נוספים – הרפתנים, הגמלאים, האימהות ואפילו נהגי המוניות. בכל מוצאי השבת, התקיימו הפגנות ברחבי הארץ, כשהשיא נרשם בשבוע שעבר שכרבע מיליון בני אדם הפגינו בתל אביב. גם הערב (שבת) צפויות להתקיים הפגנות ב-12 מוקדים בארץ, כשהעצרת המרכזית צפויה להתקיים בבאר שבע.

שפיר מסבירה כי למרות חילוקי הדעות בין מרכיבים שונים של המחאה, הציבור הישראלי הבין שהמחאה הכללית יכולה להועיל לכלל המגזרים. "אנחנו ציבור רדום בישראל, תמיד מפגינים אחד נגד השני, ופתאום אנשים הבינו שיכול לקרות מהדבר הזה משהו שיהיה טוב לכולם", היא אומרת. בנוגע להמשך המחאה, מסבירה שפיר כי יש עדיין לאן להתקדם, אולם קוראת שלא לגלוש לפסים אלימים. "אני מתנגדת לאלימות ויש הבנה שהאלימות לא תוביל לפתרון. הכאוס שיש פה הוא דבר מופלא, הוא הדבר היחיד שיכול להתמודד עם השלטון בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully