וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ספטמבר: הרמטכ"ל "הקפיץ" את חטיבת בנימין

חיילי וקציני חטיבת בנימין ציפו לביקור רשמי של הרמטכ"ל בני גנץ בגזרה. עם הגעתו, "הקפיץ" גנץ את החטיבה לתרגיל המדמה אירועים ביטחוניים בכלא עופר ובמחסום ביתוניא שבאחריות החטיבה

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ הפתיע היום (רביעי) את כוחות חטיבת בנימין כאשר במקום סיור מתוכנן בחטיבה, "הקפיץ" את הכוחות לאזור מחסום ביתוניא וכלא עופר הסמוכים לרמאללה, זאת במסגרת תרגיל לקראת הכרזת העצמאות הפלסטינית בחודש הבא. דובר צה"ל הודיע כי ייתכנו עומסי תנועה בכביש 443, במועצה אזורית בנימין ויישובי הסביבה, זאת בשל תרגיל הפתע.

גנץ הגיע לחטיבה כשהוא מלווה בקציני המטה כדי לקיים שיח מפקדים לקראת ההיערכות לחודש ספטמבר עקב חשש ממחאות שיגלשו למהומות אלימות והפרות סדר קיצוניות. במהלך השיחה עם מפקד החטיבה, אל"מ סער צור, פנה הרמטכ"ל למפקדים ואמר להם, כי הדיבורים עוברים למעשים והם נדרשים במסגרת תרגול פתע להקפיץ את כלל הכוחות לאזור מחנה עופר במסגרת היערכות לתרחיש שעשוי לגלוש להפרת סדר אלימה.

גורם צבאי בכיר, התייחס לתרגול ואמר כי "הרמטכ"ל הגיע אל השטח כדי לבחון מקרוב את המוכנות של הכוחות לכלל התרחישים והאיומים לא רק במצגות ודיבורים, אלא גם במעשים. במהלך התרגול נבדקו לוחות זמנים ותרגול. כמו כן, נבדקה רמת ההיערכות של המפקדים".

יצוין, כי במערכת הביטחון חוששים מגל של התפרעויות בלתי נשלטות לקראת הדיון בעצרת האו"ם במהלכו יבקשו הפלסטינים להכיר בהם כמדינה עצמאית. לאחרונה גובר המתח מאחר וניסיונות הפיוס בין הפתח לחמאס עלו על שרטון ועל פי אחד התרחישים, הכרה במדינה עצמאית או החלטות מדיניות של האו"ם לגבי הגדה המערבית יהפכו את רצועת עזה בשלטון החמאס ל'חצר אחורית', כלומר - הרצועה תהפוך לבעלת חשיבות משנית בסכסוך, כך לדברי גורם ביטחוני בכיר. תרחיש זה עשוי להביא את החמאס להביא לפעולות אלימות שיגררו את צה"ל לסיבוב אלים רחב בגזרה.

עוד על ההיערכות לקראת ספטמבר
ברשות מבטיחים: "נמנע כל גילוי אלימות בספטמבר"
"הרשות תפנה לאו"ם גם אם יחודש המו"מ עם ישראל"
הרשות הפלסטינית תנסה להפוך ל"מדינה שלא מן המניין"

לפניות לכתבים: יהושע - joshjosh@walla.com אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully