וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה מצרפת: "יערית" - הכבאית החדשה בישראל

קובי מנדל

7.5.2011 / 14:43

לאחר הסיוע ששלחה צרפת לישראל במהלך השריפה בכרמל, קרן צרפת-ישראל וקק"ל צרפת רכשו כבאית חדשה עבור שירותי הכבאות בארץ. "האסון הביא לשיתוף פעולה בינלאומי אינטנסיבי"

קרן צרפת-ישראל וקק"ל צרפת רכשו כבאית חדשה על מנת לסייע לצוותי הכיבוי הישראלים, זאת בעקבות השריפה שפקדה בדצמבר 2010 את יערות הכרמל, בה נספו 44 בני אדם. ביום חמישי האחרון התקיים באתר השריפה בכרמל טקס שבו מסרו ניקול גדז', שרה לשעבר בממשלות צרפת ונשיאת קרן צרפת-ישראל, ופרדריק נורדמן, נשיא קק"ל צרפת, את הכבאית "יערית" לשירותי הכיבוי של ישראל. האירוע התקיים במעמד ממלא מקום שגריר צרפת בישראל, ניקולא רוש, ובנוכחות כבאים ונציגי שירותי הצלה מישראל ומצרפת.

נשיאת הקרן, ניקול גדז' אמרה בטקס כי "לאחר השריפה התגייסו קרן צרפת ישראל וקק"ל צרפת כדי לסייע לצוותי ההצלה הישראלים. בהמשך לעזרה שהושיטו כוחות ההצלה הצרפתים במהלך השריפה, רכשנו כבאית שתשתלב במערך הישראלי לכיבוי שריפות יער".

ממלא מקום שגריר צרפת בישראל, ניקולא רוש, הביע את רגשות ההזדהות והעצב של צרפת לנוכח האסון, שגבה קורבנות רבים, אך ציין גם כי "האסון הביא לשיתוף פעולה בינלאומי אינטנסיבי, והדבר צריך לעורר בנו גם רגש גאווה". רוש הזכיר כי צרפת לקחה חלק במה שהיה לדבריו "מבצע סולידריות בינלאומי" בכך ששלחה לישראל חמישה מטוסי כיבוי, 80 טון של חומרים מעכבי בעירה וצוות מומחים לכיבוי שריפות".

עוד אמר רוש, כי צרפת רואה חשיבות בהמשך פעילות משותפת זו, ובכוונתה לפתח בשנים הקרובות מספר תכניות משותפות עם ישראל לחילופי ידע בתחום המאבק בשריפות, ובכך גם לחזק את שיתוף הפעולה האזורי. "סוג כזה של פעולות קונקרטיות, ממוקדות ומועילות בחיי היום-יום, עומד בלב היוזמה המדינית שנשיא צרפת ביקש לקדם על ידי הקמת ה'איחוד למען הים התיכון'. כך נוכל אולי להצמיח מהאסון הזה תקווה חדשה לשיתוף פעולה אזורי", הוסיף רוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully