וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעתו של דני רוזן נגד המדינה והשר ישי

קובי מנדל

5.5.2011 / 9:50

בחודש ינואר הגיש בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר שנספתה באסון הכרמל תביעה נגד מדינת ישראל ושר הפנים. אתמול נדחתה התביעה: "המדינה חסינה מפני תביעות פיצויים עקב מות שוטר או חייל"

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה אתמול (רביעי) על הסף את תביעתו של דני רוזן, בן זוגה של תת-ניצב אהובה תומר, מפקדת תחנת חיפה במשטרת ישראל שנספתה באסון השריפה בכרמל. כזכור, רוזן הגיש בינואר תביעתו כנגד מדינת ישראל וכנגד שר הפנים אלי ישי, ותבע פיצויים של מיליוני שקלים וכן את התפטרותו של ישי.

הפרקליטות מצדה ביקשה שבית המשפט ידחה את תביעתו של רוזן על הסף, זאת בנימוק שהמדינה חסינה מפני תביעות פיצויים עקב מותו של שוטר או חייל בעת פעילות מבצעית. "נקדים ונציין כי המדינה מביעה הבנה לכאב שבוודאי חש המשתתף עקב האסון הטרגי", נכתב בבקשת הפרקליטות שיוצגה על ידי עורכי הדין איתן לדר ואיתן צור ממחוז חיפה, "עם זאת, מזורו המשפטי של המשיב, הוא במסגרת דיני התגמולים והשיקום בלבד ודין התביעה להידחות על הסף בשל חסינות המדינה בנזיקין בגין אירועים שאירעו בזמן ועקב השירות המשטרתי של המנוחה".

בבקשה נטען, כי בגין כך לא עומדת ליורשיה של תנ"צ תומר עילת תביעה בנזיקין נגד המדינה, וההסדר הייחודי והבלעדי הוא תגמולים ושיקום על פי חוק משפחות חיילים או שוטרים שנספו במערכה. בקשת המדינה התייחסה גם לדרישתו של רוזן משר הפנים ישי, לנמק מדוע אינו מתפטר מתפקידו והפרקליטות הסבירה בתשובתה כי "סעד זה אינו יכול להינתן משדין התביעה כולה להידחות על הסף והוא אינו מסמכותו של בית המשפט".

בית המשפט המחוזי העניק לרוזן, לבקשתו, אורכה לשם הגשת תגובתו לבקשה. אולם גם בחלוף האורכה, לא הגיש רוזן כל תגובה. אתמול, כאמור, קיבלה השופטת תמר שרון נתנאל את בקשת הפרקליטות, והתביעה נדחתה על הסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully