וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: אסאנג' יוסגר לשבדיה; צפוי לערער

שופט בית המשפט בלונדון דחה את כל טיעוני פרקליטיו של מייסד ויקיליקס, ופסק כי ניתן להסגירו לשבדיה, שם הוא חשוד באונס 2 נשים. אסאנג' צפוי לערער, ולדחות את ההסגרה לפחות עד הקיץ

בית משפט בלונדון קיבל בצהריים (חמישי) את בקשת רשויות התביעה השבדיות, להסגיר מבריטניה לשבדיה את מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', המבוקש בשבדיה בגין תקיפה מינית של שתי נשים. אסאנג' צפוי לערער על ההחלטה.

אסאנג' מבוקש לחקירה בשבדיה בגלל תלונותיהן של שתי צעירות, המכונות בשבדיה "Miss A, ו"Miss W", הטוענות כי אנס אותן בעת ביקור שלו בשטוקהולם באוגוסט האחרון. הוא תושאל על ידי המשטרה, הכחיש את ההאשמות וטען כי קיים עם השתיים יחסי מין בהסכמה. תומכיו טוענים כי מאחורי התיק כולו עומדים גורמים המנסים להשתיק את אסאנג' ואת האתר שהקים.

אסאנג' מתמודד עם בקשת ההסגרה מאז מעצרו בלונדון בדצמבר. בין היתר, טוענים פרקליטיו - שאליהם הצטרף באחרונה עורך הדין היהודי-אמריקאי הידוע אלן דרשוביץ - כי אסאנג' לא יזכה למשפט צדק בשבדיה, וכי אסור להסגירו אליה שכן הוא עלול להיות מוסגר ממנה בהמשך לארצות הברית, שם הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות בגלל הדלפת הענק של מסמכים מסווגים לוויקיליקס.

עוד טענו הסנגורים כי בקשת ההסגרה אינה במקומה שכן אסאנג' אינו מבוקש למעצר אלא רק לחקירה, אולם השופט הווארד רידל לא התרשם מהטיעונים, קבע כי הבקשה תקינה ופסק כי ניתן להשלים את ההליך. למרות זאת, ההחלטה רחוקה מלהיות סוף הסיפור - שכן מיד אחרי פסק הדין הודיעו פרקליטיו של אסאנג' כי יערערו לערכאה גבוהה יותר. כך תידחה ההסגרה לפחות עד הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully