וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי-אמון : העלאת מחיר הדלק - מיסוי העניים

בדיון על הצעת אי-אמון של קדימה בעקבות עליית מחירי הדלק תקפה האופוזיציה את הממשלה. "נתניהו מנותק מהעם. זה מס לעניים כדי להכניס כסף לעשירים". ההצעה נדחתה ברוב גדול

יום לפני עלייה נוספת במחירי הדלק, מליאת הכנסת קייימה היום (שני) דיון בהצעות אי-אמון בממשלה, בין היתר גם על ההצעה של קדימה, תחת הנושא "נתניהו מעלה את מחירי הדלק ומזלזל במעמד הביניים ובשכבות החלשות". ח"כ אריה ביבי שהציג את ההצעה בשם קדימה, אמר בנאומו כי "היום אנחנו רואים את ההיסטוריה בהתהוותה, כאשר עמים מסביבנו יוצאים נגד רודנים משום שמחירי המזון והמוצרים הבסיסיים האמירו".

אילוסטרציה. ShutterStock
"עבור מי שגרים באקירוב, נושא העלאת מחירי הדלק לא יזעזע אותם"./ShutterStock

ח"כ ביבי המשיך ותקף במרומז את שר הביטחון אהוד ברק ואמר כי "עבור מי שגרים באקירוב, נושא העלאת מחירי הדלק לא יזעזע אותם. מעבר לכסף מדובר בהתנשאות וברוע לב. יש כאן אי הבנה עמוקה של צורכי היסוד ההכרחיים של העם, ניתוק וריחוק מהעם של השלטון הזה, שלטון הליכוד את ליברמן".

גם יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, תקף את ראש הממשלה ואמר כי הסיבה היחידה להעלאת מחירי הדלק היא להטיל "מס לעניים כדי להכניס כסף לעשירים". לדבריו של אורון, "נתניהו ממסה את השכבות החלשות, כל השאר זה דיבורים".

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה) הצטרפה להתקפה וקראה לכל אזרחי המדינה "ממחר להפסיק לצרוך דלק, ואם אתם לא יכולים להגיע לעבודה אל תגיעו לעבודה, תסבירו למעסיקים שלכם שאתם לא יכולים להגיע לעבודה כי פשוט מאוד אין לכם כסף לדלק ואולי זאת תהיה התחלה למאבק רציני והממשלה תתחיל להבין את הרמז כי אנחנו לא צרכים כאן לא את תוניסיה ולא את מצרים".

"מיסוי גבוה לדלק הינו עקרון מקובל ונפוץ בעולם"

תשובת הממשלה להצעת אי האמון הוקרא על ידי השר מיכאל איתן, בשמו של של שר האוצר, יובל שטייניץ, שנעדר מהדיון. בדברי התשובה נאמר כי "לאור המדיניות הממשלתית של המשך מתווה מס הכנסה לחברות וליחידים יש לבצע התאמות בהכנסות המדינה למיסים עקיפים בתקציב המדינה בסך 3.8 מליארד שקלים. חלק מתוך ההכנסות האלה הוא שינוי במס על הדלק".

השר איתן המשיך וטען כי "מיסוי גבוה לדלק הינו עקרון מקובל ונפוץ בעולם עקב השפעות שליליות של נסיעה ברכב פרטי על המשק והחברה שהעיקר תאונות דרכם, זיהום אוויר וגודש בכבישים. המגמה בישראל היא הפחתת מיסי הקניה על כלי רכב כדי לאפשר קנית רכב חדש יותר ופחות מזהם".

"בנוסף", נאמר בהודעה, "הממשלה מסבסדת את הרוב המוחלט של עליית מחיר הדלק לתחבורה ציבורית בה עושה שימוש בעיקר האוכלוסיות החלשות. כך שהעלאת ה'בלו' בתחבורה הציבורית ממונת ברובה על סובסידיה ציבורית עמוקה". בסיום דבריו ביקש השר איתן ממליאת הכנסת לדחות את הצעת האי אמון והיא נענתה לו ודחתה ברוב של 59 חברי כנסת שהתנגדו לאי האמון אל מול 39 חברי כנסת שתמכו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully