וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים "תיק" לאסאנג': קשירת קשר או ריגול?

"ניו יורק טיימס" חושף כי התביעה בארה"ב בודקת האם מייסד ויקיליקס "הפעיל" את החייל שהדליף את המסמכים, במטרה להאשימו בקשירת קשר. בינתיים בלונדון: סופית - אסאנג' ישוחרר בערבות

ג'וליאן אסאנג' הוא ללא ספק אחד האנשים המבוקשים בארצות הברית - אך באיזו אשמה? זו בדיוק השאלה שמנסים כעת במערכת התביעה האמריקאית לגבש לה תשובה. עד כה, מאז שהחל אתר ההדלפות ויקיליקס לפרסם מסמכים סודיים של מחלקת המדינה, טרם הוצא בארה"ב צו מעצר נגד מייסד הארגון. עם זאת, ה"ניו יורק טיימס" מפרסם היום (חמישי) כי התובעים הפדרליים עומלים כעת על הכנת "תיק" לאסאנג', בעבירה של קשירת קשר לביצוע עבירה.

לפי המידע שהשיג העיתון, במשרד המשפטים האמריקאי בודקים אם ניתן להאשים את אסאנג' בקשירת קשר יחד עם חייל המודיעין שהדליף את המסמכים - כמו גם את המסמכים הצבאיים מעירק ומאפגניסטן - טוראי ברדלי מאנינג. השאלה העומדת במרכז הדיון היא, האם אסאנג' עודד את מאנינג להשיג את קבצי המחשב שהודלפו. בין היתר, נבדק צ'ט שניהל מנינג באינטרנט, בו כתב כי עמד בקשר ישיר עם אסאנג' בזמן שעסק בהורדת הקבצים.

אם יתברר שאסאנג' אכן "הפעיל" את מאנינג, משוכנעים במערכת התביעה כי ניתן יהיה להאשים אותו בקשירת קשר, ולא רק בקבלה פסיבית של המסמכים. עוד אפשרות שנבדקת, על פי הפרסום, היא האשמתו של אסאנג' בעבירה על חוק איסור הריגול משנת 1917. במשרד המשפטים סירבו להגיב באופן רשמי על הפרסום.

מאנינג עצמו כבר הואשם בהדלפת מידע מסווג, והוא נתון במעצר בבידוד במתקן צבאי בווירג'יניה מאז חודש יולי, שם הוא ממתין למשפטו.

אסאנג', בינתיים, צופי להשתחרר היום ממעצרו בלונדון, שם הוא עצור כבר שבוע. בית המשפט דחה בצהריים את ערעור התביעה על ההחלטה שהתקבלה שלשום לשחררו בתנאים מגבילים בערבות של 240 אלף ליש"ט, עד לדיון שאמור להיערך ב-11 בינואר בהסגרתו לשבדיה, שם הוא חשוד בביצוע עבירות מין. מקורביו של אסאנג' כבר הפקידו את הכסף הנדרש, והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום.

עדכון ראשון: 11:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully