וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי השייטת השתלטו על ספינת פעילי השמאל

יהושע בריינר, ניר יהב ורמי שני

28.9.2010 / 13:36

"המשט היהודי" נבלם: לוחמי שייטת 13 השתלטו על ספינת פעילי השמאל היהודים שתכננו להגיע לעזה, והובילו את הספינה לנמל אשדוד. הכוחות עלו לספינה ללא התנגדות מצד הפעילים

דובר צה"ל

(צילום: דו"צ ורויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות שייטת 13 השתלטו הבוקר (שלישי) על ספינת פעילי השמאל היהודים שעשתה את דרכה לעזה, והובילו אותה לנמל אשדוד. מצה"ל נמסר, כי לא הופעלה אלימות מצד הנוסעים או מצד אנשי השייטת וכי ההשתלטות עברה בשקט.

על סיפון הספינה עשרה פעילי שמאל, בהם חמישה בעלי אזרחות ישראלית. עם הישראלים נמנים טייס חיל האוויר יונתן שפירא, האב השכול רמי אלחנן וניצול השואה ראובן מוסקוביץ'. חמשת הישראלים יילקחו לחקירה עם הגעתם לנמל אשדוד. שאר הפעילים הזרים יגורשו מישראל בימים הקרובים.

מארגני השייט לעזה בלונדון גינו את תגובת הצבא ואמרו כי האוניה וגורלה מסמלים את הסיכויים לשלום באזור. "האופן שבו נהגו כלפיה רשויות ישראליות מראות כי אין בכוונתם להגיע לשלום". ריצ'רד קופר מארגון יהודים למען הצדק קרא לתמיכה בינלאומית באוניה ובמסר שלה, נגד המצור על עזה והכיבוש.

קבלת פנים חגיגית באשדוד

עמותת רופאים לזכויות אדם הודיעה כי תדרוש לאפשר לרופא מטעמה לבקר את הנוסעים בהקדם, וזאת בעקבות מידע שהגיע מהמארגנים לפיו אחד הנוסעים סובל מבעיות בריאות וזקוק לטיפול רפואי סדיר. עו"ד סמדר בן נתן המייצגת את הנוסעים יצרה קשר עם הפצ"ר אלוף אביחי מנדלבליט ודרשה להיפגש עם מרשיה באופן מיידי.

בתוך כך, הודיעו חבריהם ובני משפחותיהם של הפעילים כי הם מתכננים קבלת פנים לפעילי הספינה. פעילי שמאל שנמצאים בארץ ובני משפחותיהם של הפעילים שנמצאים על הספינה, החלו להתאסף בשעות האחרונות בכניסה לנמל אשדוד במטרה לקיים שם את קבלת הפנים.

גורמים צבאיים אמרו אתמול, כי "העובדה שמדובר בסך הכל ביאכטה מוכיחה כי אין עליה שום ציוד הומניטרי וכי מדובר בפרובוקציה לשמה, אבל גם אם יש עליה קופסת אקמול, נעביר אותה לרצועה. הספינה תגיע לאשדוד. אנו מקווים שלא יהיה צורך בהפעלת כוח".

עדכון ראשון - 10:42

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully