וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל נערכים: "המשט היהודי" יגיע הבוקר

27.9.2010 / 20:20

ספינת פעילי השמאל היהודים מתקרבת לחופי ישראל, ובחיל הים נערכים למנוע את הגעתה לעזה. בצה"ל חוששים כי אם הספינה תגיע לעזה, הישראלים שעל סיפונה ייחטפו. "חמאס ישמח אם ייפול בידיו טייס לשעבר"

בחיל הים נחושים למנוע מספינת פעילי השמאל היהודים להגיע לחופי עזה. הספינה שעליה עשרה פעילים, בהם חמישה בעלי אזרחות ישראלית, הפליגה אתמול מקפריסין, ולפי ההערכות תגיע לפנות בוקר (שלישי) לחופי ישראל. בחיל הים מתכוונים לקרוא לפעילים להגיע לאשדוד - ואם הם יסרבו, ישתלטו עליה חיילים.

"העובדה שמדובר בסך הכל ביאכטה מוכיחה כי אין עליה שום ציוד הומניטרי וכי מדובר בפרובוקציה לשמה", אמרו גורמים צבאיים. "אבל גם אם יש עליה קופסת אקמול, נעביר אותה לרצועה. הספינה תגיע לאשדוד. אנו מקווים שלא יהיה צורך בהפעלת כוח". בצה"ל הביעו חשש כי אם הספינה תגיע לעזה, הישראלים שעל סיפונה ייחטפו. "חמאס ישמח מאוד אם ייפול בידיו טייס לשעבר", אמר גורם צבאי ובכך התכוון לטייס חיל האוויר לשעבר יונתן שפירא הנמצא על הספינה.

לדברי הגורם, "אם הם חלילה יגיעו לעזה, נשקפת סכנה לחייהם, גם אם מדובר באנשי שמאל. אנו נקרא ליאכטה הזו להגיע לאשדוד, אך אם הם יבחרו שלא להגיע ותהיה אלימות, אנו נשתלט עליה".

הספינה נמצאת כ-113 קילומטרים מחופי ישראל ובחיל הים עוקבים אחר התקדמותה. דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר הערב לסוכנות הידיעות הצרפתית כי עד כה לא נוצר קשר עם הפעילים שיצאו אתמול מקפריסין. הוא הוסיף כי אם הסירה תגיע לנמל אל עריש במצרים או לנמל אשדוד, יתאפשר לה להמשיך בדרכה, והסחורות שעל סיפונה יועברו לעזה לאחר בדיקה. לדבריו, "מטרתנו היא ליצור קשר רדיו איתם ולוודא לאן פניהם מועדות. אם הם יגידו שלעזה – נסביר להם שהכניסה לעזה אסורה. אם הם יתעקשו אז נעצור אותם וניקח אותם לאשדוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully