וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת התלמידים: לא להכניס מצלמות לכיתות

מועצת התלמידים הארצית מתחה ביקורת על התכנית להציב מצלמות אבטחה במסדרונות ובחצרות של בתי הספר והזהירה מפני האפשרות כי יוצבו מצלמות גם בכיתות. "התלמידים יתקשו להתבטא באופן חופשי"

מועצת התלמידים והנוער הארצית התייחסה הבוקר (שני) לתוכנית להציב מצלמות אבטחה בבתי הספר. המועצה קראה למקבלי ההחלטות "להימנע מפגיעה בזכויות הבסיסיות של בני הנוער והתלמידים בישראל וכן להימנע מהכנסת מצלמות לכיתות הלימוד כדי לשמר שיח חופשי וחופש ביטוי".

לדברי אשר אלון, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, המועצה "מקדמת בברכה כל פעילות למניעת אלימות בחברה הישראלית, יחד עם זאת המועצה סבורה כי נגעי האלימות בחברה הישראלית – מקורם לא התחיל בבתי הספר".

אלון הוסיף, כי "מועצת התלמידים והנוער הארצית שמה דגש על כך שמקומן של המצלמות הוא אינו בכיתות הלימוד ולא צריך לכלול אפשרות של הקלטת קול, דבר שיקשה על התלמידים להתבטא באופן חופשי. תחושת המוגנות חשובה ביותר אך יחד עם זאת, אל לנו לשכוח שבית הספר הוא בית חינוך. יש לשמור על תחושת ה"בית" מקום שמתחנכים בו ולא להפכו למקום זר מנוכר ומאיים. המצלמות הן לא במקום חינוך ובמיוחד חינוך לערכים כמו כבוד האדם, סובלנות ואמינות".

גם הסנגוריה הציבורית מתחה ביקורת על הכוונה להציב מצלמות אבטחה במעגל סגור בחצרות מוסדות חינוך ומסרה בתגובה כי "המצב הנוכחי, בו נפגעות זכויות יסוד - ללא הסכמה מפורשת וללא הסברה משפטית נאותה - אינו ראוי". לפני כחודש פנתה הסנגוריה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בבקשה לשקול את הקפאת המצב, עד שמשרד המשפטים יסיים לבחון את המשמעות הנורמטיבית והמעשית של השימוש במצלמות, ויפעל להסדרה משפטית של הסוגייה.

אתמול פורסם כי כחלק מהניסיונות להוריד את רמת האלימות במערכת החינוך, המשטרה בשיתוף פעולה עם מספר רשויות מקומיות וגורמי משרד החינוך להציב מערך מצלמות אבטחה במעגל סגור בעשרה מוסדות חינוך ברחבי הארץ. המהלך, המוגדר כ"פיילוט", הוא תולדה של מספר פגישות שנערכו בין גורמי משרדי החינוך וביטחון הפנים. המצלמות יוצבו במסדרונות ובחצרות של בתי הספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully