וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: הנהג הרג הולך רגל, ברח והלך לישון

שגיא גמליאל מואשם בהריגת שמואל רוטשטיין בתאונת "פגע וברח" ברחובות. לפי כתב האישום, גמליאל היה שיכור בעת הנהיגה, נסע במהירות מופרזת, פגע ברוטשטיין ונמלט מהמקום. הוא וחברתו שהיתה ברכב, מואשמים גם בהפקרה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה: עידן גוראל)

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) לבית משפט המחוזי בפתח תקווה נגד שגיא גמליאל ובת זוגו יונית קרני, בני 20, הנאשמים שפגעו עם רכבם בשמואל רוטשטיין בן ה-67 ברחובות ונמלטו מהמקום. גמליאל מואשם בהריגה ונהיגה בשכרות, והשניים מואשמים בהפקרה אחרי פגיעה ברוטשטיין.

הפרקליטות מבקשת לעצור את גמליאל עד תום ההליכים המשפטיים נגדו וכן לפסול את רשיון הנהיגה שלו עד מתן פסק הדין בעניינו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין אלון טנקג'י מפרקליטות מחוז מרכז, הגיעו גמליאל וקרני בחצות לפארק ברחובות, כאשר ברשותם בקבוק וודקה. בפארק הם פגשו בחברים, שגם ברשותם היו משקאות אלכוהוליים. השניים שהו בפארק כחמש שעות, במהלכן הם השתכרו. בשעה 05:00 בבוקר הם נסעו מהמקום ברכבו של גמליאל, כאשר הם שרויים תחת השפעת אלכוהול.

בכתב האישום נטען, כי גמליאל נסע מהמקום במהירות של 70 קמ"ש לפחות בכביש בו המהירות המותרת היא 50 קמ"ש בלבד, עד שהגיע סמוך לצומת הרחובות הרצל ומשה מזרחי בעיר. באותה עת, הגיע לרחוב הרצל שמואל רוטשטיין ברכב הסעות. הוא ירד מרכב ההסעות אל המדרכה והחל לחצות את הכביש. גמליאל המשיך בנסיעה רצופה, מבלי לבלום, תוך שהוא סוטה אל עבר הנתיב השמאלי ואז פגע ברוטשטיין בעוצמה רבה והרגו. כתוצאה מהתאונה נפצע גמליאל בידו.

כשהגיע לדיון אמר גמליאל לכתבים: "אני לא יודע מה עבר עלי. זו מעידה. אני מצטער. אני כבר לא יודע מה יש לי. קשה לי. בחיים שלי לא הייתי עצור וכל יום שעובר זה קשה לי עוד יותר.".

"לא יכולתי לעצור"

גמליאל וקרני נאשמים שידעו כי בתאונה נפגע אדם, ולא עצרו כדי לברר את מצבו או להגיש לו עזרה, אלא המשיכו בנסיעה רצופה אל עבר ביתו של גמליאל. כאשר הגיעו לבית נכנסה קרני למיטה ונרדמה, ואילו גמליאל התקלח ונכנס אף הוא למיטה לישון יחד איתה.

"שתינו כמה דרינקים, עשינו קצת צחוקים, ואז נסעתי – אבל לא הייתי שיכור", אמר גמליאל בעת שחזור התאונה. גמליאל הביע חרטה על שברח מזירת התאונה, ואמר כי הוא "מצטער, לא התכוונתי לברוח, פשוט נבהלתי".

גמליאל סיפר במהלך חקירתו כי לא יכול היה להבחין ברוטשטיין, וטען: "לא היתה לי אפשרות לעצור". לדבריו, הוא נהג במהירות שאינה עולה על המהירות המותרת, והמנוח התפרץ לכביש על מנת לחצותו, כך שלא נותר לו די זמן כדי להגיב ולעצור את הרכב. לאחר מכן המשיך החשוד והסביר כי נמלט מהמקום מכיוון ש"נלחץ ונבהל".

בתוך כך, התייחס הבוקר ח"כ משה מוץ מטלון (ישראל ביתנו) לעסקאות הטיעון הנרקמות לאחרונה בין הפרקליטות לבין נאשמים בתאונות "פגע וברח". ח"כ מטלון, שהגיש לשר המשפטים לפני ימים ספורים הצעת חוק להחמרת הענישה עם פושעי 'פגע וברח' לעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר, אמר כי "כולי תקווה שבתי המשפט לא יקבלו הסדרי טיעון מכל סוג שהוא במקרה דנן, שהפך מכת מדינה, ויפנימו את הצורך בהרחקתם של הפוגעים והמפקירים לזמן ארוך ומרתיע יותר מהחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully