וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם מי שצלל בקישון לפני 1975 יוכר כנכה צה"ל"

שר הביטחון אהוד ברק, בהתייעצות עם שר המשפטים, החליט להחיל את המלצות ועדת שמגר גם על חיילים שצללו בקישון לפני 1975. המשמעות היא שגם חיילים שצללו בקישון לפני שנה זו יוכרו כנכי וחללי צה"ל

שר הביטחון אהוד ברק קבע היום (חמישי) כי משרד הביטחון יחיל את המלצות ועדת השופט שמגר ומבחני ועדת פרופסור שני גם על כל החיילים שצללו בקישון לפני שנת 1975. שר הביטחון קבע זאת לאחר התייעצות עם שר המשפטים יעקב נאמן. משמעות ההחלטה היא שאלו שנפגעו וחלו כתוצאה מצלילות מהותיות במי הקישון יזכו להכרה כנכי צה"ל, או כחללי צה"ל, כמו אלו שצללו אחרי שנת 1975.

בכך מרחיב שר הביטחון את החלטתה של ועדת שני, אשר קבעה כי פיצוי כספי יינתן רק לצוללים שהתאמנו בנחל מאז שנת 1975.ועדת שני הגישה למנכ"ל משרד הביטחון האלוף במילואים אודי שני את דו"ח הוועדה לבחינת יישום המלצות ועדת שמגר משנת 2002 בעניין צוללי הקישון בתחילת החודש. דו"ח הוועדה חוזר על קביעת ועדת שמגר כי מבחינה מדעית לא הוכח כל קשר בין תחלואה במחלות ממאירות לבין חשיפה למי הקישון אך מדגיש כי אין בכך כדי למנוע מכל אדם הרואה עצמו זכאי להכרה, להגיש תביעה במסלול המקובל בהתאם לכללים המקובלים.

כמו כן קבעה הוועדה רשימה של מחלות ממאירות שלא תהיה לגביהן הכרה, שכן לפי המידע הרפואי הקיים היום - אין להן קשר לחשיפה לחומרים שהיו במי הקישון. עוד קבעה הועדה קריטריונים נוספים להכרה, המתייחסים לגורמי סיכון אחרים כגון עישון, חשיפות תעסוקתיות אחרות וכדומה.

בראש הוועדה עמד פרופסור עד שני – לשעבר מנהל המחלקה האונקולוגית בבית החולים קפלן ובין חבריה היו פרופסור תמי שוחט, מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, ד"ר ליטל קינן, סגנית מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות ועורך הדין איתן לדרר, פרקליט מחוז חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully