וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזל לאובמה: הפסק הלחץ על ישראל בנושא י-ם

ניצול השואה הסופר אלי ויזל פרסם מכתב פתוח לנשיא ארה"ב בו הוא מבקש ממנו לא ללחוץ על ישראל בנושא ירושלים. ויזל: "לחץ לא יניב פיתרון"

ניצול השואה וזוכה פרס הנובל לשלום, הסופר אלי ויזל פרסם היום (שישי) מכתב פתוח לנשיא ברק אובמה בו הוא ביקש ממנו לא ללחוץ על ישראל בנושא המשך הבנייה בירושלים. ויזל פרסם את המכתב כמודעה בגודל של עמוד שלם בעיתונים "וושינגטון פוסט" ו"וול סטריט ג'ורנל".

ויזל פתח את מכתבו באומרו כי "זה בלתי נמנע: ירושלים נמצאת שוב בלב הוויכוחים הפוליטיים והסערות הבינלאומיות. מתחים ישנים וחדשים צפים ועולים בקצב מטריד".

"עבורי, היהודי שאני, ירושלים היא מעל הפוליטיקה. היא שייכת לעם היהודי והיא הרבה יותר מעיר. היא מה שמאחד בין יהודי אחד לשני בדרך בלתי ניתנת להסברה", כתב. הוא הוסיף כי "היום, לראשונה בהיסטוריה, יהודים, נוצרים ומוסלמים יכולים להתפלל במקדשיהם. ובניגוד לדיווחים מסוימים במדיה, יהודים, מוסלמים ונוצרים רשאים לבנות את בתיהם בכל מקום בעיר. הייסורים לגבי ירושלים הם לא בגלל נדל"ן אלא בגלל זיכרון".

ויזל כתב כי לחץ על ישראל לא יוביל לפתרון בעיית ירושלים. "מהו הפתרון? לחץ לא יניב פיתרון. האם יש פיתרון? חייב להיות, יהיה. מדוע להתמודד עם הבעיה הרגישה והמורכבת ביותר מוקדם מידי? מדוע לא לנקוט קודם בצעדים שיאפשרו לקהילות היהודיות והפלסטיניות לחיות ביחד באווירה של ביטחון? מדוע לא להתמודד עם הבעיה הכי קשה, הכי רגישה בזמן כזה?", כתב.

ויזל סיים את מכתבו באומרו כי "ירושלים חייבת להישאר בירתו הרוחנית של העם היהודי, לא סמל לייסורים ומרירות, אלא סמל לאמון ותקווה. כפי שאמר החסיד רבי נחמן מברסלב, 'לכל דבר בעולם הזה יש לב; ללב עצמו יש לב משלו'. ירושלים היא הלב של ליבנו, הנשמה של נשמתנו".

אתמול פרסם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, מכתב גלוי בו הוא דוחק בברק אובמה לשנות את עמדתו כלפי ישראל. במכתב, שפורסם כמודעה ב"וול סטריט ג'ורנל" וב"וושינגטון פוסט" שואל לאודר, "מדוע נראה שעיקר הרטוריקה של הממשל האמריקאי לגבי המזרח התיכון מאשימה את ישראל בחוסר ההתקדמות בשיחות השלום? אחרי הכל, הפלסטינים, לא ישראל, הם שמסרבים לקיים משא ומתן?".

לאודר מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא מסר ל"ניו יורק טיימס" כי שוחח עם נתניהו על המכתב וקיבל את תמיכתו טרם הפרסום.

עדכון ראשון: 22:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully