וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתכון הישראלי לחיי נצח

רוני פלמר

20.10.2009 / 9:55

רוני פלמר סבור שרוב הישראלים נעים בזרם, בעולם שמישהו אחר יצר עבורם וקורא להתפכחות: "הנגב והגליל משוועים לכוחות חדשים, מבוגרים וצעירים כאחד"

מי אינו מעוניין להישאר צעיר? מתסריטי קולנוע וספרות המקפיאים את הזמן, ועד לאינספור טיפולים למניעת הזדקנות, עולמנו גדוש בחומרים המבקשים להשאיר אותנו "צעירים לנצח". ובכל זאת – כולנו מזדקנים.

אלא אם החלטנו אחרת. החלטה חד משמעית, ללא פשרות וללא קמטים. גם אם כדרך העולם יופיעו מגבלות, אנו יכולים במידה רבה להקפיד ולהיוותר צעירים. צעירים, במובן שאפשר הכל; צעירים, שאינם מפחדים להעז וליזום – להיות חלוצים; צעירים, פורצי דרך מבלי להביט מי מאחור, ללא תנאים.

בעולם ישנם מעל 2.114 מיליארד צעירים, בני 20-39, המהווים 31.2% מאוכלוסיית העולם. רובם ככולם נעים בזרם; נעים בעולם שמישהו יצר עבורם; חיים בתכתיב ותבנית שאינה שלהם או משלהם; לעיתים נדירות נוצרת לבני אדם האפשרות לממש את עצמם במלוא העוצמה.

לנו, דור שלישי ורביעי למקימי המדינה, מבססי החיים היהודיים כאן, ניתנה ההזדמנות. אנו מקומץ ברי המזל, שיכולים לבחור בחיים. לנו גילו את סוד מעיין הנעורים הנצחיים.

האתגרים רבים הם, וככל שאתה צעיר יותר ומלא חיים, גדול הסיכוי לבחור במסע הקשה והחשוב יותר, אל עבר ההר שבסוף הטיפוס יהיה שלך. ההר הגדול שלנו עוד עומד וקורא במלוא גובהו למטפסים הצעירים – "לפנינו הזדמנות חד פעמית להיות חלק ממעצבי וממשיכי הקמת המדינה". אין צורך בסיכון חיים או קונפליקטים, רק להיות נכונים.

מבחן הדור של צעירי המאה הנוכחית

ישוב ופיתוח הנגב והגליל הוא ההר הקורא לצעירים, לנסות ולטפס, להעז ולהיאחז. זהו מבחן הדור שלנו, צעירי המאה הנוכחית, היעד הזה, האחד, המיוחד - יישוב ופיתוח הנגב והגליל. יעד זה, המקפל בתוכו עולם שלם של עשייה ויצירה, של יזמות והוויה, מחבר את כל תחומי החיים ויכול למנוע את חביות הנפץ העתידיות, יוצר דיאלוג בין חברות ומגזרים, ממציא חינוך, מאפשר מיזמים ייחודיים, בורא תרבות והווי ומוציא מים מן המדבר. לא רק טיפול בשלילי כבעבר,כי אם בנייה של העתיד. לא עוד להלחם בחושך, רק להוסיף אור.

משימת המסע הארוך והמאתגר הזה מוטלת כאמור, על כתפינו – הצעירים, מובילי השיירה. כשאנו נעשה ונצלח – יבואו האחרים בעקבותינו. עלינו מוטלת רק חובה אחת - להאמין ולהתמיד.
האתגר אדיר ומורכב, אך האם נעביר את ימינו בהתעסקות בזוטות?

ביצות ליבש א?י?ן, צר לי. גם בריטים או טורקים המקשים את חיינו כבר אינם בנמצא. יש פה אמנם מדינה לא קלה, ועם הזמן גדלה הציניות והפסימיות, אבל פה בדיוק אנחנו יכולים וצריכים, במהלך הדרך, לשנות גם את זה.

איך? בכל החלטה בצומת חיינו אנו יוצרים עתיד. איפה נלמד, נגור, נעבוד, מתי נקים משפחה. האחריות היא שלנו; אם אין עבודה - ניזום ונקים עסקים, אם אין די מקומות בילוי - נדאג שיהיו. אין תירוצים, אין אשמים, בידנו לשנות מציאות.
אם נמלא את החיים, הם ימלאו אותנו. גודל ואורך המשימה יקבעו את עומק וגובה עשייתנו, וזה מה שישאיר אותנו לנצח צעירים.

*רוני פלמר, ממייסדי ומנכ"ל תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל, חבר בפורום הצעירים שליד נשיא המדינה, משתתף כחבר בפאנל הצעירים בוועידת הנשיא 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully