וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצה לאובמה: ירט מטוסי צה"ל בדרך לאירן

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר, זביגנייב בז'יז'ינסקי, קרא לממשל אובמה להבהיר לישראל כי לא ייתן למטוסי חיל האוויר להפציץ מטרות באירן

המאבק של ישראל באיום הגרעין האירני, שיגיע בהמשך השבוע לבימת האו"ם בנאומו של ראש הממשלה נתניהו בניו יורק, מקבל בסוף השבוע מכה לא צפויה מכיוונה של ארה"ב: "על ממשל אובמה להבהיר לישראל כי ארה"ב תפיל את המטוסים הישראליים אם אלה יעשו את דרכם לתקוף באירן", אמר היועץ לביטחון לאומי לשעבר, זביגנייב בז'ז'ינסקי, בראיון לעיתון ה"דיילי ביסט" האמריקאי.

"אנחנו לא בדיוק תינוקות אימפוטנטים חסרי יכולת - הם חייבים לעבור מעל שטח עירק שנמצא בשליטתנו בדרך לטהרן. אנחנו עומדים פשוט לשבת שם ולצפות בהם? עלינו להיות רציניים בכוונה שלנו למנוע מהם את הזכות הזו (לתקיפה), אמר בז'ז'ינסקי שהוסיף עוד: "אף אחד לא מייחל לתרחיש כזה - אבל אם המטוסים הישראליים יחלפו מעל שמי בגדד, צריך לעלות לאוויר ולהבהיר להם את רצינות כוונתנו ובכך לאלץ את ישראל לעשות בחירה: להמשיך קדימה ולהתעמת איתנו או לשוב על עקבותיה".

בראיון עימו, רמז היועץ לביטחון לאומי לשעבר גם כי תקרית שכזו יכולה להיות "התשובה ההפוכה לתקרית ליברטי" - תקרית שאירעה בשנת 1967 במסגרת מלחמת ששת הימים ואשר בה ישראל תקפה בשוגג את ספינת המודיעין הימי של חיל הים האמריקאי - "יו.אס ליברטי".

זוהי אינה ההתבטאות הראשונה של בז'יז'ינסקי כנגד ישראל: מי שכיהן כיועץ לביטחון לאומי במשטרו של ג'ימי קרטר כבר התבטא מספר פעמים בשנים האחרונות, בעיקר בפורומים סגורים, כנגד מה שכינה "ההשפעה המוגזמת של הלובי היהודי בארה"ב". עוד במהלך קמפיין הבחירות של אובמה, נאלץ המתמודד לנשיאות להתכחש לעובדה שבז'יז'ינסקי נמנה על יועציו לאור קריאות לעברו מקרב הקהילה היהודית בארה"ב להתכחש לדבריו ולעמדותיו.

בז'יז'ינסקי, שהתראיין אז למספר עיתונים בארה"ב, ביקש לחזק את עמדותיו של אובמה כנגד הלחימה בעירק והזכיר גם את הצורך "לבחון מחדש ולעומק" את פעילותה של ארה"ב במזרח התיכון - ראיון בו עשו שימוש גורמים בכירים במפלגה הרפובליקנית כדי לשכנע את הציבור כי אובמה לא יהיה ידידותי לישראל כמו קודמיו בתפקיד. אובמה ומנהלי הקמפיין שלו הכחישו אז בתגובה את העובדה כי בז'יז'ינסקי נמנה על יועציו של אובמה וטענו כי הביע תמיכה במועמדותו כאדם פרטי.

אירן: "החלטת אובמה היא אנטי-אירנית"

בתוך כך התבטא אמש מנהיגה הרוחני של אירן, האייטולה עמי חמינאי, כנגד החלטתו של אובמה מסוף השבוע שעבר להיערך מחדש באירופה בכל הנוגע לתכנית המיגון האמריקאית ביבשת הכוללת הצבה של סוללת טילי מיגון ביבשת על רקע ההערכות העדכניות על יכולותיה וכוונותיה של אירן. על פי החלטת אובמה לא יוצבו טילים בגבול רוסיה כפי שהחליט הנשיא הקודם ג'ורג' בוש - ובמקומה תקודם תכנית מהירה ומיידית יותר לשימוש באמצעים קרקעיים וימיים כנגד טילים ארוכי טווח.

בראיון לסוכנות הידיעות האירנית כינה חמינאי את הצעד "אנטי-אירני" ואמר: "הדיווחים במערב על כוונותיה הגרעיניות של אירן הן עיוות מוחלט שכולו תוצאה של התעמולה האמריקאית". הוא טען עוד כי 30 שנות ההיסטוריה של הרפובליקה האיסלמית באירן הוכיחו כי היא "מדינה רודפת שלום המעוניינת להתקיים ברוח השיוויון והאחווה לצד שכנותיה המוסלמיות ושאר העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully