וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת "גרון עמוק" שחשף את פרשת ווטרגייט

מארק פלט, מי שרק לפני 3.5 שנים נחשף כמקור שסייע לחשוף את הפרשה שהובילה להתפטרותו של הנשיא ניקסון, מת בגיל 95

סופו של "גרון עמוק": מארק פלט, מי שהודה לפני כשלוש וחצי שנים כי היה "גרון עמוק" - המקור שסיפק לעיתונאי ה"וושינגטון פוסט" קארל ברנסטין ובוב וודוורד את המידע שהוביל לחשיפת פרשת ווטרגייט, מת הבוקר (שישי) והוא בן 95. פלט כיהן במשך שנים רבות כ"מספר 2" ב-FBI.

פרשת ווטרגייט, שהסעירה את אמריקה, עסקה במעורבותו של נשיא ארה"ב בשנות ה-70 המוקדמות, ריצ'ארד ניקסון, בפריצה למטה המפלגה הדמוקרטית ערב הבחירות לנשיאות של 1972. ניקסון הכחיש בתחילה כל קשר לפרשה, אולם בסופו של דבר נאלץ להתפטר מהנשיאות לאחר שהתברר שמחק 18.5 דקות מהקלטות של ישיבות בבית הלבן, שהכילו ככל הנראה הוכחה למעורבותו בפרשה. ניקסון הוא הנשיא היחיד בתולדות ארה"ב שהתפטר.

החשיפה ב-2006 שפלט הוא "גרון עמוק" הביאה לסיומה של אחת התעלומות העיתונאיות הגדולות של המאה. הצמד וודוורד וברנסטין, שזכו בפרס פוליצר על חשיפת הפרשה וכתבו ספר שהפך לסרט המצליח "כל אנשי הנשיא", שמרו בקנאות זה 30 שנה על אלמוניותו של המקור שלהם. השניים נדרו לא לחשוף את זהותו של המדליף כל עוד הוא חי.

פלט סיפר בעבר, שלאורך השנים סירב לחשוף את היותו "גרון עמוק" משום ש"לא חשבתי שיש בזה סיבה לגאווה. אתה לא אמור להדליף שום דבר". אולם לדבריו, בני משפחתו שכנעו אותו שמדובר דווקא במעשה גבורה ושראוי שיקבל את הכבוד הראוי על מעשהו בטרם יילך לעולמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully