וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

84% מהפלסטינים תומכים בפיגוע בירושלים

כך עולה מסקר שבוצע ברשות הפלסטינית. 75% תומכים בהפסקת המו"מ עם ישראל. 64% הביעו תמיכה בהמשך ירי הרקטות

סקר חדש שפורסם ב"ניו יורק טיימס" מגלה, כי רוב מוחץ בקרב אזרחי הרשות הפלסטינית תומך בפיגוע שבוצע בישיבת מרכז הרב בירושלים, בו נרצחו שמונה תלמידי ישיבה. כמו כן, הסקר מראה על תמיכה בלתי מבוטלת בירי הרקטות מרצועת עזה אל ישראל ובביטול המשא ומתן בין ישראל לרשות.

84% מהנשאלים הביעו תמיכה בפיגוע במרכז הרב. זהו אחוז התמיכה הגבוה ביותר בפעולת טרור בקרב הפלסטינים מזה 15 שנה. 75% מהנשאלים דרשו לסיים את המשא ומתן עם ישראל. 64% הביעו תמיכה בהמשך ירי הרקטות אל ישראל. עם זאת, 66% הביעו תמיכה בפתרון שתי מדינות לשני העמים, על בסיס קווי 1967.

עוד עולה מהסקר, כי חמאס זוכה לעלייה בתמיכה בגדה המערבית על חשבון הפתח. 46% מהנשאלים אמרו כי היו מעוניינים לראות בראש הרשות את היו"ר המכהן אבו מאזן, בעוד 47% ענו כי הם מעדיפים את איסמעיל הניה, ראש הממשלה המודח מטעם חמאס. לשם השוואה, לפני שלושה חודשים הוביל אבו מאזן עם 56% תמיכה לעומת 37% להניה.

בסקר, שבוצע על ידי חליל שיקאקי, השתתפו 1,270 פלסטינים. סקריו של שיקאקי, העומד בראש המרכז הפלסטיני למדיניות ולמחקרי דעת קהל, נערכים בכל שלושה חודשים ומוכרים כסקרים עצמאיים ואמינים. לטענתו, הוא מזועזע מתוצאות הסקר המראים יותר תמיכה באלימות מכל סקר אחר שערך ב-15 השנים האחרונות בשטחים. לטענתו, מעולם לא היה רוב בסקרים שערך להפסקת המשא ומתן או לירי הרקטות לישראל.

"יש סיבה אמיתית לדאגה", אמר שקאקי. ההסבר שלו לממצאים הוא ההתקפה הישראלית בעזה, בה נהרגו 130 פלסטינים, פעולת צה"ל בבית לחם בה נהרגו ארבעה מבוקשים וההודעה על הרחבת ההתיישבות בגדה. לדבריו, כל אלו הובילו לייאוש בקרב הפלסטיני הממוצע שדורש נקמה. "הזעם המשתקף מהסקר דומה לתקופת האינתיפאדה השנייה". אמר שקאקי. "אני מאוד מודאג ממה שצפוי לנו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully